Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-05-25 23:34:06 följande:
    Jo, jag förstår att du tycker det. Själv är jag nöjd med min bedömning att SD inte skulle få tvåsiffrigt, att F! skulle komma in och att MP skulle göra ett framgångsval.

Har man bara de rätta verktygen så går det rätt bra att göra en korrekt analys på förhandOskyldig

Hur går det med din egen analys av hen-användningen hos mödrar som beslagtar sina döttrars stringtrosorSkrattande
    Jag står för varje ord jag skrev i den tråden. Även om just denna TS var ett troll finns det fortfarande alldeles för många som verkligen tycker att "hen" är lämpligt att använda till och med om sina egna barn. Kan du släppa det där spåret nu?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Valvakorna (samtliga partiers) framstår i vanlig ordning som sektmöten mer än något annat.

• Vitrysk hockeyhjälte

Är dessutom fortfarande hjärtligt trött på klyscheriet om "vi och dom"-tänkande som ännu ett sånt där diffust och kontraproduktivt skitsätt att slänga skit på SD. Alla partier ägnar sig åt sådant. Som jag sa tidigare, även en miljöpartist anser väl att det finns människor som inte är svenskar?

• Vitrysk hockeyhjälte
    MachoCulture skrev 2014-05-26 00:09:44 följande:

Varje idrottsklubb ägnar sig åt Vi o Dom-tänkande

Varenda människa gör det.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Jaha, sjuttiofemman och allt vad ni heter, vad gäller framöver då? Är det hån, ironiserande och hat i fortsättningen också (vi ser ju hur det har påverkat röstsiffrorna) eller ska ni äntligen börja rannsaka er själva och inse att folk inte är mer rasistnazistfascistiska nu än förr (snarare tvärtom, skulle jag tro)? Ni tycker säkert ni tänkt och resonerat rationellt och förnuftigt när ni lade era röster på de partier ni valt i EU-valet. Jag gör det i alla fall. Och det gör säkert SD-röstarna också.

Och när man är så missnöjd att man rättfärdigar för sig själv att rösta på ett parti som av kreti och pleti utmålas som det sämsta sedan NSDAP, och dessutom delar det missnöjet med uppemot tio procent av alla som röstade i valet, borde det inte vara läge att börja fundera på vad som gör människor så desperata? Jag tror inte för en sekund att det har att göra med någon tro på den "vita rasens överlägsenhet" eller något annat rasbiologiskt dravel, inte heller med en längtan efter ett nytt tredje rike.

• Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-05-26 12:36:11 följande:

Men om nu folk är så medmänskliga som du vill ge sken av, hur kommer det sig att de röstar på ett rasistiskt parti?
    För det första kanske alla inte delar din blid av SD som "rasistiskt".
    För det andra så borde det vara upp till dig, inte mig, att fundera på den saken. Något framkallar missnöje. Att dela ut offerkoftor funkar inte. Att håna och förlöjliga funkar inte. Att beklaga sig funkar inte heller. Så, vad göra?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Politisk härdsmälta skrev 2014-05-26 13:19:40 följande:
    Det är ju i alla fall ingen som behöver fundera på någon påstådd opartiskhet hos SVT efter de senaste insatserna under valvaka och därefter. Graden av oproffessionalism är häpnadsväckande. Man får väl skylla på det allmänna chocktillståndet.

Hej Åsa Romson, grattis till ett fantastiskt resultat i EU-valet. Har det varit mycket stök och jäkt såhär i valrörelsen?
    -Ja men det har varit så roligt!
    Kan tro det ja. Miljö är ju jätteviktigt, men känner du också att era framgångar är en röst mot den otäcka rasistnazismen som håller sverige och europa i ett järngrepp?
    -Ja absolut, vi är emot allt sånt, för mig är människors lika värde jätteviktigt, vi får inte göra skillnad på vi och dom...
    Eller hur, sånt där är jätteotäckt, tack för att du kom Åsa och grattis än en gång!

Nu har vi Jimmie Åkesson, SD, i studion, egentligen så är ju du en hatisk smygrasit som ritualslaktar negerbarn hemma i trädgården Jimmie, men hur relevant är det egentligen i europapolitiken?
    -Nja, alltså jag vill nog inte beskriva SD som ett rasi...
    Precis, precis, och nu ska ni alltså sätta er i knät på Front National som villl införa etnisk rensning i Paris ytterområden?
    -Nja, vi har inte tagit ställning till partier eller grupper, mycket för att grupperna inte är definiera...
    Så du tar alltså inte kategoriskt avstånd från FN trots att dom vill utrota afrikaner med hjälp av ebola?
    -Alltså, vi måste fortsätta utvärde...
    Tack Jimmie Åkesson, nu måste vi tyvärr gå vidare med en dyngrak Carl Schlyter som badar naken i Sergels torg-fontänen, fantastiska bilder!

Enda glädjen i bedrövelsen är att jag aldrig haft några ekonomiska förehavanden med Radiotjänst. Bidra till deras verksamhet måste jag ju tyvärr ändå.

Ja, det där gläfsandet om vilken grupp SD skulle ta plats i var verkligen patetiskt. Det var så uppenbart vad de fiskade efter.

Läste i morse något jag fann träffande: kvinnor som röstar på F! gör det ofta av samma anledning som män röstar på SD. De känner sig förbisedda av övriga partier. Det ligger nog en del i det.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-05-26 14:21:43 följande:

Därför att det är oerhört betydelsefullt vilken grupp som Sd ansluter sig till, väljer de att samarbeta med högerextrema så visar det att Sd är samma rasistiska parti som för 15-20 år sedan.
    Frågan är om inte Sd har begränsat med valmöjligheter ändå, för vilka grupper skulle vilja samarbeta med ett främlingsfientligt parti?
    Fast det spelar ju ingen roll, du har ju bestämt sen inlägg ett hur det ligger till med den saken så vad SD gör och inte gör kommer nog aldrig ändra på din åsikt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-05-27 07:51:56 följande:

Så partiet ska lastas för vad deras sympatisörer har för sig? Bara så jag vet hur lågt du vill sätta nivån.
    Hahahaha. Ja, det kom ju verkligen från rätt person. Då vill jag inte se ett enda jävla inlägg till där du belastar SD för vad det du kallar deras "hatsvans" har för sig. Frågor på det?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-05-27 11:11:26 följande:
    Bra artikel. Hon säger lite det jag försökt säga ett tag:

"Yttrandefrihet är den enskildes rätt gentemot staten, varför det heller inte kan sägas vara odemokratiskt att som individ och väljare försöka överrösta riksdagspolitiker när de talar. Det kanske är ohyfsat, det är möjligen störande, men det är inte odemokratiskt. Det är motsatsen till det."
    Jag håller inte med. Vuvuzelablåsande och sådant är inte demokratiskt någonstans, i alla fall inte om man ser det ur den synvinkeln att det hindrar folk som vill lyssna till t.ex. ett tal av en partiledare att göra det. Man tar sig helt enkelt rätten att avgöra vad andra ska ges möjlighet att lyssna på och inte. Det är i mina ögon som sagt inte demokratiskt alls. Det finns andra och bättre sätt att opponera sig på. Folk som gör det till sin grej att på ett sådant sätt störa eller helt förhindra politiska möten har jag inte mycket till övers för.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?