Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

Kunigunda skrev 2014-08-31 13:25:08 följande:

Det verkar behövas lite klargöranden om SD. Jag föreslår att ni ser denna:

Den har jag sett. Klockren beskrivning av det där skitpacket
    Detta är bara ett rrrrääkneexempel!
  • Velouria
    Gert skrev 2014-08-31 13:51:24 följande:
    *trams*

Det här med demokrati är en svårt sak att förstå för vissa. En del tycker det är demokrati att begränsa yttrandefriheten och slåss mot polisen.
    Mmm, precis. Det är därför som SD måste reageras MOT. De tycker faktiskt illa om både demokrati och alla mänskliga fri- och rättigheter som finns. De tränger sig på som våldtäktsmän men slänger sig ner och gråter högt som en bebis när de får motstånd. Typ "jag ska rövknulla dig med min politik och du får inte göra motstånd".
  • Velouria
    FDFMGA skrev 2014-08-31 15:58:47 följande:
    Visst, men allt blir så förvrängt genom floderna av gråt och självömkan för SD-sekten. 

Där är höjden av hjältemod när ledarna beväpnar sig mer aluminiumrör för att gå till attack mot någon stackars fyllskalle på Kungsgatan - eller när sektledarna manligt kärvt knuffar på kvinnor och kallar dem horor - eller när någon näringspolitisk talesman i fyllan och villan anklagar invandrare för stöld och spottar och fräser mot invandrare som försöker hjälpa dem.

Genom tårfloderna kan nog ynkedomen få ett hjältemodets skimmer medan brevbärare som inte vill dela ut  SvP:s och SD:s dynga blir till fega vänsterextremister.

All heder till brevbärarna och deras civilkurage - så jävla lätt är det inte att stå upp för det man anser rätt mot arbetsgivare och fack, särskilt inte på ett så hierarkiskt styrt företag som Postnord.
    Just det. Eller som när alkoholistsverigedemokraten kastade ett glas mot en bartender på en bar (krog?) på Island och brölade ut rasistiska tillmälen mot denne. 

Det är också intressant hur många "isolerade" incidenter det förekommer inom SD när man läser om hur frekvent de förekommer. Vanligtvis brukar man säga att det tyder på ett----------MÖNSTER. Men hysch! Det får vi ju inte säga om SD. Alla hemska incidenter från deras sida är heeeeelt isolerade och inte att betrakta som verklig problematik med deras politik och inom just deras politiska sfär. De har ju nolltolerans.

And by the way, vilka andra partier behöver ens ha nolltolerans mot rasism i sitt parti?  
  • Velouria
    StackarsMia skrev 2014-08-31 16:17:15 följande:
    Så anarki är vägen framåt? Bör vi låsa in kommunisterna och slänga deras valsedlar. Blir det bra?
    Jag vet inte om du gillar anarki. I sure don't. Det är därför som SD måste reageras mot. Så enkelt är det. 

Förresten, varför får inte min "invandrargranne" något av SDs tidningar, men att jag får det? Är det inte lite diskriminering?
  • Velouria
    Aqt skrev 2014-08-31 14:45:36 följande:
    SVP är helt klart rasister. De anser att biologiskt ursprung är särskiljande.

SD är knappast rasister och vill ju hjälpa flyktingar och ta emot kvotflyktingar o.s.v och har i övrigt en solidarisk politik. Att motståndare kallar de rasister är för att skambelägga människor från att rösta på dem och vara rädda för deras politik. Det är ett dåligt sätt att argumentera och bevara demokratin.

Rasismen är ett viktigt och allvarligt ord som tyvärr missbrukas ofta i politiska frågor när det handlar om migrationsfrågor.
    Det är de väl? Just rasister? BSS någon?
  • Velouria

Alltså, egentligen gillar jag svensk version av demokrati. Vem som helst kan ju bli representant för sitt älsklingsparti

• Velouria

Sverigedemokrat får inte det svar han är ute efter Ibland får man äta upp sin hetsning...

• Velouria
    Philipsson skrev 2014-08-31 18:49:05 följande:
    Ett parti som kritiserar svensk invandringspolitik ska alltså få sin valreklam dumpad i soptunnan av antidemokratiska brevbärare?

Det är ju DU som resonerar som en förträdare för en totalitär regim, begriper du inte det?

Det är ju de som vill inskränka andra att ifrågasätta etablerade "sanningar", som är maktens politruker, motsvarigheter till medeltidens inkvisitorer, som sprang Vatikanens ärenden och såg till att oliktänkande avrättades som kättare.
    Nej, det är väl också demokratiskt att slänga bort skit som man tycker är skit?

Rasistisk skit ska bort. Så enkelt är det. Du får kalla mig för antidemokrat/företrädare för totalitär regim/whatever ni sverigedemokrater kan komma på för att tysta era motståndare när ni våldtar dem med er rasistpolitik. Men vi fortsätter ändå. För att just kunna bevara demokratin och de mänskliga fri- och rättigheterna
  • Velouria
    realist14 skrev 2014-09-13 12:13:32 följande:
    Men herregud...han föste bort hennes arm för att hon var väldigt påstridig och promt skulle ha sin vilja fram, knappast något som går att beskriva på det sätt du nyss gjorde....vilket skulle kunna få en person som inte sett debatten att tro att hon rasade i golvet av en hård knuff mot kroppen eller liknande.

Lite överdrivet.
    Wow, första gången jag håller med dig. Trots detta så anser jag personligen att Löfwen kunde ha betett sig mer mogen och professionellt. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?