Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

*Från MENA.

Nästan nolltolerans
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-05-25 13:44:55 följande:
    Här alla Sd-lobbyister, är er våta dröm:
    www.aftonbladet.se/kultur/article15819975.ab

Inte? Ok då röstar ni på fel parti.
    Var det inte också så att även etniska svenskar som inte "identifierade" sig som svensk (dvs inte följde SDs drömmar) skulle fråntas sitt medborgarskap och kastas ut?
    Nästan nolltolerans
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-05-25 17:25:21 följande:
    Nazistiska Front National har gjort en sund resa enligt Åkesson:
    www.svt.se/nyheter/sverige/sd-front-national-...

Ett parti som menar att judeutrotningen under andra världskriget var en bagatell i historien.
    Jävligt sunt..
    När sig på demokratin och de mänskliga fri- och rättigheterna för att sedan tillsammans skapa sig en "supercell" i Europa, bestående av människofientliga diktatorer som har för avsikt att eliminera just demokratin och de mänskliga fri- och rättigheterna för att implementera sin hatiska och diktatoriska politik.

Jag har skrivit om det för längesedan, att demokratin bidrar till sitt eget förfall...Men förhoppningsvis låter sig inte de antirasistiska krafterna bli uppätna av demokrati- och människofientliga krafterna.

Annars får vi se en historia skapas lik den som Hitler skapade.
    Nästan nolltolerans
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-05-25 18:19:12 följande:
    Just nu pågår en Ddos attack mot IRM.
    Apropå odemokratiska metoder..

Naw, man kan inte ta att sanningar kommer fram och granskas kritiskt
    Nästan nolltolerans
  • Velouria
    Rataxes skrev 2014-05-25 20:38:31 följande:

Blir ni lika upprörda när samma saker drabbar "motståndarlaget"?

Såklart. Jag tycker inte att man ska utföra hot och attacker gentemot oliktänkande. Fattar du väl!

Och du? Tycker du att det är bra att Interasistmen attackeras?
    Nästan nolltolerans
  • Velouria
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-25 20:58:43 följande:
    Nej, det blir de inte. Det är det som är så skrämmande.
    Jag stör mig otroligt mycket på folk som ska tala å mina vägnar. Gör inte om det, är du snäll...
    Nästan nolltolerans
  • Velouria

Vad tycker ni om den här?

www.corren.se/nyheter/kinda-atvidaberg/den-demokratiska-processen-ar-helt-satt-ur-spel-7053047.aspx

Jag måste den här gången faktiskt säga att jag håller med honom. Visserligen får många människor hjälp ut ur misären, fast då är det på bekostnad av andra människors trygghet. Och jag stör mig en del på att flyktinganläggningar har slutat upp som vinstindustri. 
    Alliansen med dess sjukt överdrivna kapitalism som går ut på att enbart tjäna en massa pengar på folk på bekostnad av annat folk måste bort helt enkelt. Gjorde jag värsta tankevurpan nu?

Och nej, SD är fortfarande inte den rätta lösningen. De kör på helt annan nivå som jag inte står på. De är ju bara en bunt inskränkta rasister och islamofober som aldrig någonsin verkar ha något vettigt att komma med förutom "minska invandringen så ska Sverige må gott".

Nästan nolltolerans
  • Velouria
    realist14 skrev 2014-06-28 10:32:48 följande:
    Jag tror att ska man ta på sig rollen som störst vad gäller invandring så måste man vara stark.
    Det fungerar inte att vara som en parodi på Friggebos- låt oss nu alla sjunga istället- så löser vi problemen, we shall overcoooome....

Om du minns den.

Jag tycker det vore underbart om man kunde få känna att bara de verkligt behövande fick komma, att vi satte krav, på hälsoundersökning på de som kommer bland annat. Att tydliga regler och förhållninsgssätt gäller.
    Men nu blir det inte så.

Om jag ska raljera lite så känns det som att det är svårare att komma in på en stureplanskrog än i landet.

Man kan "mygla sig till" rättigheter. påståenden ifrågasätts inte, säger du att du kommer från en plats så är de så...påstår du att du kommer ensam så är det så, även om en hord släktingar väntar i kulissen och plötsligt magiskt är återfunna.

Många försvarar det. påstår att man gör det man kan för att komma till det förlovade landet, men det fungerar inte att tolerera sådan och göra det lönsamt.
    Det slår tillbaka, folk blir mer fientliga eftersom de inte känner just det jag skrev, att vi tar emot de som behöver. Många känner sig lurade, och det i kombination med hur det ser ut på många platser...man behöver inte rota länge för att hitta skräckexempel om vi säger så.

Och vad gäller de förorter där inte ens utryckningsfordon kan köra in, där har vi ju vikt oss helt, inte svenska lagar som gäller där verkar det som.
    Vilka är de verkligt behövande, enligt dig?
    Nästan nolltolerans
Svar på tråden Varför hatar folk SD?