Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

realist14 skrev 2014-07-21 08:49:01 följande:

Men varför fortsätter diskusssionen om den händelsen.

Så länge inte ALLA gör så så har vi ju inga problem enligt tidigare logik.

Eller gäller det bara ibland, när det passar.

Det är för att sverigedemokrater ofta framställs som hjälplösa offer, oftast av andra sverigedemokrater . Detta trots att SD har lyckats skapa en fientlig atmosfär mot de vars ursprung är oönskat. Det innebär att sverigedemokrater egentligen har stor makt. Dock har de även lyckats skapa en hatstämning mot sig själva i och med deras riktade hat mot vissa folkgrupper. Fast detta livnär sig SD på för då kan de utnyttja begreppet demokrati så som det gynnar dem. Titta hur lätt de har kunnat påverka bl.a. dig. Folk har lärt sig att det heter antidemokrati att vara emot SD men att det heter att vara realistisk att vara emot allt som SD är emot. Finns det nåt annat parti i riksdagen som är så totalitär och extrem som SD att de spelar på folks skam- och skuldkänslor för att gynna sin politik?
    Nästan nolltolerans
  • Velouria
    Jeaninne skrev 2014-07-22 13:04:27 följande:
    Glömde: tvättstugeeländet... jag ser PRECIS vilka det är som tar andras tvättider, inte städar efter sig...
    Vilka?
    Nästan nolltolerans
  • Velouria

Sverigedemokrat står upp för diskriminering. Detta exempel borde alla sverigedemokrater följa, dvs ta bladet från munnen och "säga det alla tänker på" som ju många sverigedemokrater hävdar att sverigedemokrater gör. Var nu inte så PK, följ Quidings exempel och kom fram i ljuset istället för att vara skygga PK-råttor

www.interasistmen.se/granskning/sd-politiker-muslimer-ska-diskrimineras-och-islam-ska-forbjudas/

Nästan nolltolerans
  • Velouria
    FDFMGA skrev 2014-07-25 13:19:15 följande:
    Skulle inget hellre vilja - men vuxenvärlden kan var obarmhärtig och jag kommer inte från jobbet än på många timmar.

Du kommer kanske att göra den erfarenheten själv så småningom - att livet inte bara är en dans under pappa SD:s kilt.

Tänkte underhålla dig med Cornelius vaggvisa, men jag hittar inte originalet på Youtube. Hoppas att du inte blir purken för att det blir en kvinna som sjunger i stället. Det är texten som är det viktiga ändå, att man ska ta vara på den tid man har innan man hamnar i grottekvarnen.

Vissa har inte kommit så långt i utvecklingen ännu, så jag undrar ifall det du vill förmedla ens är värd mödan...
    Nästan nolltolerans
  • Velouria
    overdose skrev 2014-07-28 18:08:51 följande:
    Vad menar du? Vad menar FMGA och människor som du med att bara prata skit, när det enda som officiellt framkommer är att några vill vara konservativa och bevara en viss svenskhet.

Varför vill du inte bevara sådant? Och varför vill FMGA inte göra det? Varför hata det som förmodligen skapat er? Alltså det kulturellt svenska.

Varför mörda era föräldrar, och era barn.

Det är den frågan vi måste ställa oss. Du kan vara först till att svara. FMGA vet vi ju är så sjuk att det aldrig ens kommer att komma ett svar.
    Varför skickar sverigedemokrater bilder på mördade människor till sina meningsmotståndare och varför hotar man folk som är meningsmotståndare?
    Nästan nolltolerans
  • Velouria
    Jeaninne skrev 2014-08-10 18:06:20 följande:
    Alla som fortsätter att importera våldtäktsmän...
    Hur vet vi vem som är eller blir våldtäktsmän innan de har begått brottet?
    D.T.I.
  • Velouria
    Jeaninne skrev 2014-08-10 18:06:20 följande:
    Alla som fortsätter att importera våldtäktsmän...
    Samt att ditt resonemang är lika rimligt som att säga att alla som föder pojkar är för våldtäkt eftersom man alltid riskerar att föda en våldtäktsman.
    D.T.I.
  • Velouria
    realist14 skrev 2014-08-10 19:40:32 följande:

De flesta som är hyfsat uppdaterade i nyhetsflödet VET att det inte riktigt är som i vårt land överallt......så varför i H ska vissa sitta här och låtsas. Eller vet ni inte på riktigt?? Läs på för 17 isåfall.

www.dn.se/nyheter/varlden/systematiskt-vald-mot-kvinnor/

När jag skrev om Rysslands grova diskriminering mot homosexuella och att svenska homosexuella par inte ska få adoptera ryska barn så var det en del på FL, de flesta sverigedemokrater, som menade att det har väl inte Sverige med att göra vad Ryssland beslutar om för sin nation. Att Sverige inte ska lägga sig i andra länders angelägenheter osv. 

Så vad vill du ha för svar på den länken du la upp? Att det har väl inte Sverige med att göra hur folk har det i sina hemländer?

Men från mitt perspektiv: Jag vet hur det ser ut i många samhällen. Det är verkligen helvetet på Jorden. 
    D.T.I.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?