Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Varför hatar folk SD?

Tom Araya skrev 2015-03-02 18:01:47 följande:
    Finns det att läsa någonstans eller i inspelade uttalanden?
    Detta kan man se om man äger tillgång till Det Heliga Pansarbefälets kristallkula. Ungefär som när Joseph Smith uppenbarade Mormons Bok genom att titta på en magisk sten i en hatt.
    Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2015-03-03 01:13:20 följande:
    http://www.etc.se/inrikes/8-miljarder-ar-sverige-tjanar-pa-invandringen

Tre artiklar om när Johan senast slog fel på miniräknaren
    Ett bra exempel på detta är ETC:s två artiklar som ämnar vara något slags försök till faktakoll i invandringsdebatten. Medievärlden hakade också på. Oturligt nog för dessa publikationer bestämde sig nationalekonomen Dr Tino Sanadaji ? ansedd för bland annat sin entreprenörskapsforskning ? att granska deras påståenden, både en och två gånger. Med minutiös precision får han skribenterna att framstå som ett gäng okunniga och gapiga tonåringar. Vem som helst som noga läser ETC:s och Medievärldens artiklar och sedan går igenom Tinos analys förstår att de förras faktagranskning är nonsens. Så jag uppmanar alla att göra det.?

Tino plockar nog fram kulramen igen.

En ursäkt för Johan-Jennys ickeräknande är kanske den outsinliga strömmen av presstöd till ETCs alla publikationer?

Johan-Jenny tror att alla resurser är oändliga.

Andra stycket räcker det att läsa till

Om vi i Sverige, istället för att diskutera invandrare som ett problem, investerade, utbildade och anställde de som kommer hit skulle den gemensamma vinsten bli 0,53 procent av BNP, 207 miljarder per år. Från ett litet överskott skulle vi gå till ett rejält överskott som gjorde alla tillsammans så mycket rikare.?

Om inte om...

• Rataxes

Nu har de i alla fall gripit 2 sverigedemokrater misstänkta för morden.

• Rataxes
    Ben66 skrev 2015-03-08 19:36:18 följande:
    Nu verkar det som om mördarna är Libaneser, men det behöver ju inte betyda att de inte är Sverigedemokrater.
    Eftersom personerna som mördats var av utländsk härkomst måste det ju med expologik vara sverigedemokrater eller SvP:are som utfört morden. Eftersom SD:arna är typ 200 gånger fler än SvP:arna borde det med sverigedemokratisk logik vara SD:are som begått morden.

OBS, satir....
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-12-25 16:00:26 följande:

Jaha nu har rassepacket tänt eld på en moské igen. Idioter!

Nu har polisutredningen visat att branden orsakades av en överhettad fritös, nu vill alla veta märket på vitvarutillverkaren som ägnar sig åt islamofobiska hatbrott.

Vad säger alla de som gick i fackeltåget mot en fritös?

Kommer Pansargeneralen att twittra om den nynazistiska fritösen?
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2015-03-10 09:05:03 följande:
    Misstänkte att nån av er skulle ta upp det.

Skönt att höra att den inte var anlagd. Och än mer värmande att det finns så många goda krafter som reagerar mot rasism och främlingsfientlighet.

Jag betackar mig för din nedlåtande attityd men det är symtomatiskt för Sd-lobbyn eller än mer högerut.
    Dina "goda krafter" kissar på sig av förtjusning så fort de får minsta lilla chans att skrika "vargen kommer". Till slut har ni degraderat betydelsen av "rasism" "fascism" och "nazism" till den milda grad att ingen längre reagerar om ett verkligt hot uppenbarar sig.
  • Rataxes

Det var inte en enskild fritös som tände på moskén. Det var en organiserad aktion utförd av SD. SD styr köksutrustning från sin hemliga bunker.

//Historiker Henrik Arnstad

• Rataxes

Så vitt jag har förstått var det ca 80-90 pers i moskén när branden bröt ut. Varför var det ingen av dessa personer som sa hur det låg till?

• Rataxes
    Speakers Corner skrev 2015-03-12 07:13:08 följande:
    Hej Tom, jag ska fatta mig kort, för jag orkar inte skriva så mycket nu. 
    Men jag vill inte bara lämna dig mitt i diskussionen utan förklaring.
    Jag är svårt sjuk, i en sjukdom som går i skov och när det är jobbigt så orkar jag inte debattera på nätet, jag har fullt sjå med att komma ur sängen då.
    Jag återkommer när jag mår bättre.
    Även om det inte var till mig,

Krya på dig!
  • Rataxes

twitter.com/arnstad/status/580046801711030272

Samtidigt som Åkesson verkar ha tillfrisknat så verkar utvecklingen för Arnstad dessvärre gå i motsatt riktning.

Från hans twitterkonto idag: Snart på Skavlan:
    Mysig intervju med nazistledare.

Detta är alltså den person som vår statsminister har refererat till i bland annat Agenda.

Det väcker några frågor:

Ska SvPs partiledare vara med i samma program som Åkesson?

Vem är Arnstads förmyndare och varför agerar inte hen?

Byt hans lösenord till twitter.

Det skrämmande är att Arnstad är fullbokad, 2 bibliotek/v besöks.
    Kommunalt anställda lyssnar och förleds och arvodet betalar vi på skattsedeln.

Arnstad skrattar hela vägen till banken.
    Han trollar sig rik på vår bekostnad.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?