Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2015-01-11 17:54:57 följande:
    Vilken "pengar über alles"-inställning. Bara skräp i ett skräpigt system, skapat för att förslava och aldrig skingra den minsta lilla rättvisa.

Att hylla skiten kan jämföras med att hylla millenniumbuggen.

Köp mer renskav istället! Så kanske bidrag för genuint vettiga köttprodukter i Sverige kan göras överflödiga.

Men med den här mentaliteten så lär väl Belgien Blue föredras på tallriken - en skitbra affär liksom, lönsamt och marknadsbejakande till max. Mums, mums.. massa kött, som en billig mur utav det.
    Nope, närproducerat om jag ska ha nöt eller gris. Annars köper jag kött från traktens jägare.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    de Robespierre skrev 2015-01-11 21:25:46 följande:
    Ett argument är den gamla devisen: Ersättning utgår bara om man har arbetet för ersättningen. Dvs i detta fall har närvarar på möten och har en utsedd person på plats. Så har inte fallet varit i en del kommuner där SD har fått mandat men aldrig närvarat på ett enda möte. Trots det vill SD har ersättning för ett arbete som inte har utförts. SD har ju gjort sig kända för att klanka ned på politiker men drar sig inte för att sko sig när det gäller dem själva. Känns sådär övertygande. Nu har några kommuner sagt stopp efter denna artikel publicerades. No show - no money.
    www.svt.se/nyheter/regionalt/vastmanlandsnytt...
    Låter rimligt. No show, no pay. 
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    VPK skrev 2015-01-11 23:04:00 följande:
    Folk hatar inte SD, de ökar enormt mycket i popularitet. I senaste mätningen var de större än KD, FP, C tillsammans..
    Enormt mycket... nån procentenhet sen valet. Var finns det enorma i det? Finns partiet ens kvar i sin nuvarande form 2018?
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2015-01-12 18:18:15 följande:
    Om de lägger ner sin rasism så kanske de kan vara invandringskritiska på riktigt.
    Tror de kan splittras i 2 delar, en mer rumsren del med kritik mot invandringspolitiken och en annan mer rent främlingsfientlig del.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2015-01-12 19:56:00 följande:

När Björn Söder anmäls för hets mot folkgrupp är det slöseri med polisens resurser. När Sd blir kallade rasister så springer de till polisen och anmäler för hets mot folkgrupp.

Sd-logik med smak av offerkofta.

www.expressen.se/nyheter/bjorn-soders-svar-pa-palms-polisanmalan/

Det var en kraftfullt anklagelse som ordföranden för Islamska Förbundet Omar Mustafa gjorde i en intervju för tidskriften EuroPress Arabica under annandag jul. I intervjun påstår Omar, som har en politisk bakgrund inom Socialdemokraterna, att kristna från Mellanöstern är inblandade i moskébränderna i Sverige. Ännu märkligare är att Omar senare, efter att ha mötts av kritik för sitt påstående, dementerar utsagan. Då emellertid intervjun spelades in och överhördes av fyra personer, står redaktionen för EuroPress Arabica fast vid att det var detta som sades.

Har Palm anmält sin (fd?) partikamrat?

Jag tycker ju att varken Omars eller Björns uttalande är något för en domstol men Palm borde väl vara konsekvent?"

Björn "hetsade" mot en religion och Omar "hetsar" mot en annan fredlig religion och även en specifik grupp av dessa. Dubbel HMF?"
  • Rataxes
    sverker11 skrev 2015-01-13 17:37:22 följande:
    Av ren nyfikenhet, har du någonsin uttryckt dig försonande om SD?

Var som sagt bara nyfiken på om du och SD-anhängarna i grund och botten är av samma skrot och korn där det enda som skiljer är vilken grupp som ogillas.
    Jag tror det är lite grann som hos den omhuldade organisationen/bloggen IRM. Jag läste lite grann på deras FB-sida. Suck...

toklandet.wordpress.com/2015/01/10/inte-hatisk-men/
     Här finns en liten sammanfattning av vad de fina hatarna pysslar med.

Inte ett dugg bättre än kommentarerna på axpixlat oxh exponerat.
  • Rataxes
    Digestive skrev 2015-01-13 17:46:28 följande:
    Det såklart, jakt kan väl ses som optimalt men i en kommersiella marknaden så har få någonting på samerna, på dessa punkter då.

Fy fan vad gott, och här sitter man hungrig i skrivande stund. Hade gått Obelix på vildsvinet!!

Haha, Rega:n stod sig dock bra men det saknades lite nivå av hifi rent allmänt - charmigt men inte hifi-nirvana. Dock trött på "rörlivsstilen" som inte passar här allt för bra. Man får nog ha det som du med rör, ett dedikerat lyssningsrum och mindre "multimedia" i anläggningen. Ne, får nog gå tillbaka till rötterna = Bladelius. Svenskt kan aldrig, aldrig + någonsin x2 gå fel, hehe.. Körde med dessa innan rör men då kallade de sig för Advantage.
    Rataxes skrev 2015-01-11 22:36:51 följande:

Nope, närproducerat om jag ska ha nöt eller gris. Annars köper jag kött från traktens jägare.

I helvete heller - du äter barn! Alla vet..
    Hehe. köpte ett halvt vildsvin före jul. Julskinka på vildsvin är sagolikt.

Jag har inte rktigt fastnat för Bladelius, visst, det jag hört låter givetvis bra, men det där som väcker den riktiga köplusten saknades. Det är svårt att lyssna hos en handlare också, när man inte riktigt kan få ihop någon referens till hemmaljudet. Det hänger så mycket på öronens dagsform. Huvudsaken är att man slipper Klass D i hemmet. Var inne i en av HiFiKlubbens butiker och lyssnade på den så omhuldade Lyngdorf som bara gav mig huvudvärk. Då var Cambridges teknik mer öronvänlig.

Då borde ju Hesselvalls "the Dream" passa Hörde den kopplad till TAD reference one. Det var nära nirvana

Jo, jag gör ju det, och dricker jungfrublod till.
  • Rataxes
    Digestive skrev 2015-01-13 18:36:44 följande:

Kan tänkas! Låter minst sagt lyckat.

Ne, fy, inte Lyngdorf. Har jobbat på Hifiklubben och Lyngdorf levererar ett fantastiskt nöje, i typ 10-20 min, men sedan så vill öronen smaka på något analogt istället. Wadia (och Meridian inom parentes) gör trevligare produkter i klass-D, i sådant fall. Så essentiellt det där, att anläggningen inte ska trötta ut öronen. Bladelius kan låta lite kliniskt (det lutar ju åt den typen av ljud, analytiskt, nästan motsatsen till rör - kvalité men en helt annan historia) men förstärkarna levererar tillräckligt med välbalanserad kraft för att högtalarna ska kunna jobba väldigt felfritt och kontrollerat = en bra högtalare skapar inga lyssningspåfrestande artifakter.

Ja, hemma låter det "som det ska"! Hifi-grottan gör ändå mest för ljudet. Jävlar vad många timmar man har lagt ner på pill där..

Vilken fin förstärkare! Har missat detta märke helt. Dock rör i den och jag försöker sluta, haha..

Haha..

Jag har ju förmånen att bo i ett gammalt timrat hus där innerväggarna är klädda med tretexskivor. Bra för akustiken, 3 m högt i tak också så musikrummet har i princip ideala mått.

Enda nackdelen är att det blir varmt i rummet med 8 KT88:or, skönt på vintern iofs.
  • Rataxes
    Digestive skrev 2015-01-13 21:23:08 följande:

Lyxigt! Far bor ju i ett äldre hus som både har byggts gediget och "knakat klart/fogat in sig ordentligt" meocksåpapperstak överallt och där, i ett mindre använt rum med mjuka tapeter som har struktur, ligger nog det bästa lyssningsrummet som jag har upplevt i ett hem (utan att man har pillat något på det själv då). Här hemma, i ett mer modernt fjomphus, så står det 4 stora och välfyllda bokhyllor i lyssningsrummet och en hel vägg fylld med tjocka MDF-skivor samt hemmagjorda absorbenter/diffusorpaneler - för att få rätt stadga och lugn i ljudet. =P Ibland slipper man pilla, ibland inte.

8 stycken KT88-rör? Maffigt! Monoblock eller? - man får väl antadet. Kan tänka mig att det inte går ihop med högsommaren allt för väl, hehe.. ;)

Kör på EL34-rör då det passar bäst ihop med DAC:en. Mins dock en Audio Space förstärkare med KT88-rör i, som lät helt fantastiskt!

Riktigt skönt att hålla sig OT för en stund. =)

Det är ju jätteviktigt att möblera rätt. Har varit hemma hos folk somhaft riktigt bra elektronik men totalt felmöblerat. Jag har ett par hyllor med skivor också som absorbenter, det hjälper nog också till. Jo det är monoblock. De går köra med KT120 också men det lät inte lika bra som mina Gold Lion re-issue. De EL34 jag hört har låtit väldigt musikaliska.

Visst är det trevligare med OT ?
  • Rataxes
    igsg skrev 2015-01-14 07:50:00 följande:
    Med tanke på att vi redan har haft flera brandattentat mot moskeer så är väl frågan snarare när kommer den första döliga utgången av ett rasistattentat i Sverige.

Vilka brandattentat har utförts av rasister? Det i Norrköping där en konkurrerande sekt kriminella eldade? Södermalms-mosken och hakkorsen. Här drabbades halva söders kyrkor + moské av hakkors, media väljer bara att publicera om moskén, sen visar det sig att detta gäng även gjort afa-grafitti på baksidan med samma färger.

Eskilstuna.  Våldsam brand som teknisk uppvisar alla tecken på en rökgas-explosion efter att ha pyrt ett bra tag, en utredaren får för sig att vidarebefordra lösa rykten innan man inte ens påbörjat förhören, det tog en vecka innan dom insåg missen när dom ville vara pk, samma politiker går loss igen.

Eslöv. En fyverkeripjäs fastnar i en säkerhetsruta med laminatfilm och bränner sönder gardiner. Oklart om någon ens kan klara av att pricka ett litet källarfönster med en kraftig raket från ett avstånd runt 40-50m för att få upp sån fart att raketen kan gå igenom denna typ av ruta.

Uppsala: Den enda kända med riktig brandbomb som kommer sist i denna händelse-kedja, dock inträffar massa mystiska detaljer som panikartat högtryckstvätt av fasaden och att attentats-mannen väljer kvinnoingången ihop med att bränna en bosnisk koran utanför denna ingång, där det sen tidigare vara stora konflikter mellan männen och kvinnorna. Sen rent tekniskt så verkar denna brand ha varit i 2 steg vilket pekar mer på en intern religös uppgörelse, än någon radom vettvilling.

Men jag tror vi gör såhär. Först låter vi polisen arbeta klart. Sedan låter vi åklagaren ta ställning om åtal kan väckas. Efter det begär du ut förundersökningsprotokollen och bevisar mig fel. Till sist och om det sker så erkänner jag att jag hade fel.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?