igsg skrev 2015-01-14 07:50:00 följande:
Med tanke på att vi redan har haft flera brandattentat mot moskeer så är väl frågan snarare när kommer den första döliga utgången av ett rasistattentat i Sverige.
Vilka brandattentat har utförts av rasister? Det i Norrköping där en konkurrerande sekt kriminella eldade? Södermalms-mosken och hakkorsen. Här drabbades halva söders kyrkor + moské av hakkors, media väljer bara att publicera om moskén, sen visar det sig att detta gäng även gjort afa-grafitti på baksidan med samma färger.
Eskilstuna. Våldsam brand som teknisk uppvisar alla tecken på en rökgas-explosion efter att ha pyrt ett bra tag, en utredaren får för sig att vidarebefordra lösa rykten innan man inte ens påbörjat förhören, det tog en vecka innan dom insåg missen när dom ville vara pk, samma politiker går loss igen.
Eslöv. En fyverkeripjäs fastnar i en säkerhetsruta med laminatfilm och bränner sönder gardiner. Oklart om någon ens kan klara av att pricka ett litet källarfönster med en kraftig raket från ett avstånd runt 40-50m för att få upp sån fart att raketen kan gå igenom denna typ av ruta.
Uppsala: Den enda kända med riktig brandbomb som kommer sist i denna händelse-kedja, dock inträffar massa mystiska detaljer som panikartat högtryckstvätt av fasaden och att attentats-mannen väljer kvinnoingången ihop med att bränna en bosnisk koran utanför denna ingång, där det sen tidigare vara stora konflikter mellan männen och kvinnorna. Sen rent tekniskt så verkar denna brand ha varit i 2 steg vilket pekar mer på en intern religös uppgörelse, än någon radom vettvilling.
Men jag tror vi gör såhär. Först låter vi polisen arbeta klart. Sedan låter vi åklagaren ta ställning om åtal kan väckas. Efter det begär du ut förundersökningsprotokollen och bevisar mig fel. Till sist och om det sker så erkänner jag att jag hade fel.