Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2014-10-29 16:09:51 följande:
    Jösses...ju mer du försöker bortförklara desto mer inser jag att det är du själv som inte har en aning om SD.

Själva SD-topparna i riksdagen må vara pro-Israel Kräks Dock har de inte så mycket emot att samarbeta med de mer nazistiska folken

Släpp Avpixlat lite och skaffa dig riktig uppfattning om SD och alla dess olika grenar samt samarbetspartners. Senaste tillskottet (läs stolpskottet) som SD valt att samarbeta med är 
    Robert Jaroslaw Iwaszkiewicz. Förintelseförnekare deluxe. Varför säger inte Ekeroth något om samarbetet med honom och därigenom det högerextrema Hitlervänliga partiet han framträder?

Jo, för att de behöver varandra i detta nu. Fattar du verkligen inte det? Obestämd
    Haha! Alltså, va? Vilka är de mer nazistiska folken?

Vilket skämt.
  • FiaMedFunkk
    Velouria skrev 2014-10-29 16:22:02 följande:
    I rest my case Skål
    Mmm, så brukar det vara när man inte kan svara. Vad ovanligt.Skrattande
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-10-29 16:14:31 följande:
    Hm, det finns ett tydligt samband mellan SD och språklig oförmåga. Många sverigedemokrater saknar språklig förankring, vilket i sig också är en förklaring till alla ständiga missförstånd.

Om du hade fått lite hjälp med meningen "De flesta hatar SD för att de är hjärndöda. Riktig spån och saknar all form av intelligens." så skulle du ha undvikit din fadäs.

Min uppfattning är faktiskt att det mycket väl kan vara så att SD är det politiska parti i världen som samlat den mest stupida anhängarskaran, åtminstone tycks anhängarna på FL ligga i hårdträning inför OS i synapströghetTomte
    Så det viktiga var alltså avsaknaden av bokstaven "a"?

Om man nu var duktig på sitt modersmål. Kunde man då inte gissa vad det skulle stå?

Kanske inte alla, men en del av oss.
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-10-30 09:21:24 följande:
    För Sd räcker det med att föräldrarna är av samma kön för att barnet ska slitas upp från sin tillvaro. Allt för att Sd-politiker anser att det är äckligt med homosexualitet. Och ni brukar kalla vänstern känslostyrda..?
    Nja. Det där är ju lite konstigt. Om SD var emot homoadoptioner så skulle inga barn ha två samkönade föräldrar. Om de nu fick bestämma. 

Men som man tänker....
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-10-30 13:17:31 följande:
    Håll dig till avpissat du, om du tror att det är det enda sanna mediet. Någon gång kanske även du börjar tänka kritiskt och inte stanna kvar i sd's 90-tal där ni stod och skanderade vissa ord i grupp.
    Ja, håll dig till Expressen. Så länge de nu finns kvar.Skrattande
  • FiaMedFunkk
    Tonårsmamman1 skrev 2014-10-30 14:51:40 följande:
    Hur tänker du?

De flesta (alla?) homosexuella som har barn har definitivt inte adopterat. Du vet om att samkönade kan skaffa barn även om de inte får adoptera?
    Det där ska bli spännande att se adekvat statistik på.

Oavsett så är det ju givetvis en lögn att SD skulle riva upp deras tillvaro.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-10-31 14:58:13 följande:
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-30 14:41:08 följande:
    Så det viktiga var alltså avsaknaden av bokstaven "a"?

Om man nu var duktig på sitt modersmål. Kunde man då inte gissa vad det skulle stå?

Kanske inte alla, men en del av oss.

Lite överspelat nu.

Nej, poängen var att du skrev ett inlägg om vilka som är hjärndöda, ett inlägg som blev dubbeltydigt och därigenom kan läsas som att du påstod att sverigedemokrater är hjärndöda.

Att du glömde bokstaven "a" saknar betydelse. En svensklärare på mellanstadiet skulle iofs ha påpekat även detta, men framförallt försökt lära dig hur man konstruerar en fullständig mening.

Jag skulle gissa att hen hade hjälp dig till något i stil med "De som hatar SD är hjärndöda, riktiga spån och i avsaknad av all form av intelligens.

Eller två meningar: De som hatar SD är hjärndöda. De är riktiga spån och saknar all form av intelligens.

En generell iakttagelse är att många sverigedemokrater har grava svårigheter med svenskan, vilket möjligen kan förklaras av att svenskfientligheten även innebär att sverigedemokraten fjärmat sig från svenska språket.

Men själv tror jag att det handlar om att 
    Ja, det känns lite överspelat. Speciellt eftersom du inte direkt briljerade med ditt svar. Men så är du ju inte svensklärare heller.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-10-31 15:58:16 följande:
    Det är märkligt att ni sverigedemokrater så ofta anspelar på att folk är drogade, psykiskt sjuka, batikhäxor, kommunister eller liknande - eller det är väl inte så märkligt om man tänker efter.

Men tanken svindlar om SD-sekten någonsin skulle få makt, herregud vilket häxjakt som skulle ta sin början.

Om jag ska svara på din fråga. Nej, jag använder inte droger - gör du?
    Inte som nu då, när man blir utesluten, jagad av media och får sparken?
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-10-31 11:04:33 följande:
    Sd ÄR emot homoadoptioner. Kolla deras principprogram under punk 10. Finns på deras hemsida att chockas över.
    Det var inte riktigt poängen. Poängen var att om de inte fanns homoadoptioner eller andra sätt för HBTQ-personer att skaffa barn, så fanns det inga barn att riva upp från sina liv. Men skitsamma. Fortsätt sparka på SD istället.
  • FiaMedFunkk
    Centurione skrev 2014-10-31 16:31:02 följande:
    Det är ju DU som har satt tonen här. Jag skulle inte skriva så där till någon annan än dig, Dorian och någon mer.

Nej, jag använder inga andra droger än alkohol, och det blir också bara ett par gånger om året numera. I form av vin - inte sprit.
    Det är ganska märkligt att forumets mest fientliga person inte förstår sin fientlighet. Eller ilska. Antar att hen är kränkt för att 13% röstade fel.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?