Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-11-09 21:53:55 följande:
    Utsätter muslimerna svenskar för rasism? Berätta! Har de också ett rasistiskt parti i riksdagen som har för vana att kränka svenska och vilja ha särlagstiftning för ljushyade svenskar?

Nu blir jag uppriktigt nyfiken på bevis du entusiastiskt kommer att lägga fram!

När ska du bemöta mina inlägg om sd's rasism då?
    Ja, svennefitta är ju ett uttryck myntat av invandrare.

• FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-11-09 23:25:19 följande:
    Klart det finns skillnader mellan människor, det är bara ni inom Sd som drömmer om ett homogent samhälle. Nu har du fått svar.

Din tur.
    Så det finns kulturer och olika folkslag?
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-11-10 00:02:50 följande:
    Försök inte nu, dags för dig att bekänna färg. Varför anser ni att en person som Zlatan som är född och uppvuxen i Sverige inte vara svensk?
    Det var ju han själv som inte såg sig som svensk. Nå, finns det olika kulturer och folkslag?
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-11-10 00:11:45 följande:
    Oj det måste vara värre än n-ordet eller hur? Eller att kalla en muslim för terrorist.

Om du funderar en stund, tror du att det kan vara ett ord i desperation över rasism och förtryck i det svenska samhället? Under din uppväxt, har det aldrig hänt att du varit utanför och inte fått vara med? Minns du hur det kändes? Förmodligen ilska och bitterhet om det har hållit på ett tag. Tänk då att människor som är födda i Sverige, pratar felfri svenska men har en mörkare hudfärg ständigt får kommentarer om det. Eller ännu värre blir utsatt för våld pga sin hudfärg. Eller blir misstänkliggjord pga fördomar som Sd underblåser.

Skulle du inte vara rätt jävla förbannad då? Det skulle iallafall jag.
    Det var precis poängen med klippet. Svenskar blir dagligen utsatta för rasistiskt motiverade attacker och rån.
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-11-10 10:42:02 följande:
    Eller tex läkare på mitt jobb som har ett utseende som tyder på utländskt ursprung, han får ofta frågan vart han kommer från. Han svarar då Malmö då han är född där. Då kommer följdfrågan vart han egentligen kommer från. Visst, han blir inte kränkt över detta men han är svensk. Varför då regelbundet få höra att han inte är svensk? Sd underblåser dessa fördomar istället för att vara inkluderande för dessa människor. Det gör att sd är och förblir vårt lands stora integrationsproblem.
    Eller så bara inser vi att vissa är finländare, vissa är greker och vissa är svenskar. Alexandra Pascalidou brukar känna sig stolt över att vara grek. Trots att hon är född i Rumänien. Så enligt din logik, så bör hon vara rumän?
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-11-10 15:14:54 följande:
    Frankrike har knappast varit inbjudande mot sina nya invånare och dessutom hyser landet rasister långt mycket mer extrema än Sd. Att använda det som exempel är snarare bevis för att ett exkluderande samhälle inte fungerar. Dvs sverigedemokraternas politik och inställning skapar mer problem än det löser.
    Först är det inget bra exempel. Sedan är det ett bra exempel? SD:s politik kan knappast bevisas vara särskilt dålig om du inte kan backa upp det.
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-11-11 12:21:48 följande:
    Varför inte bara ge tusan i om folk har gul, grön eller gråblek hudfärg och bemöta dem som människor?? Men nejdå, enligt sd ska man vara invandrare även om man är född i Sverige. Varför? Zlatan har inte invandrat. Varför får han inte vara svensk enligt ditt parti?
    Varför alltid Zlatan. Ni sitter på så få argument att det börjar bli lite pinsamt att läsa era inlägg. Kom igen, bättre kan ni väl?
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-11-11 12:21:48 följande:
    Varför inte bara ge tusan i om folk har gul, grön eller gråblek hudfärg och bemöta dem som människor?? Men nejdå, enligt sd ska man vara invandrare även om man är född i Sverige. Varför? Zlatan har inte invandrat. Varför får han inte vara svensk enligt ditt parti?
    Klart man ska bemöta alla som människor, oavsett vilket land du befinner dig i. Men du kan ju inte bemöta alla som svenskar, eftersom större delen av jordens befolkning inte är svenskar. Skillnad.
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-11-11 15:13:14 följande:
    Därför att ni konstant vägrar svara på det, sannolikt för att då måste ni erkänna rasismen.
    VAD exakt ska jag svara på? Vad Kent tycker om Zlatan, vad jag anser om Zlatan eller vad min granne tycker?

Jag kan enbart prata för mig själv, oavsett hur gärna ni vill generalisera (fast det får ju bara den goda sidan göra) och klumpa ihop alla som sympatiserar med SD till en brun fascistsmörja.
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-11-11 15:27:36 följande:
    Ledande sverigedemokrater säger regelbundet att Zlatan inte är svensk.

Jag anser att om man är svensk medborgare och känner sig svensk så ska inget politiskt parti sätta sig över det.
    sjuttiofemman skrev 2014-11-11 15:27:36 följande:
    Ledande sverigedemokrater säger regelbundet att Zlatan inte är svensk.

Jag anser att om man är svensk medborgare och känner sig svensk så ska inget politiskt parti sätta sig över det.
    Nja, det är lite historierevision. Det var nog ganska länge sedan du hörde någon ledande SD:are säga det. Samtidigt ska man beakta att vara svensk medborgare/juridiskt svensk inte är samma sak som etniskt svensk. Svensk med utländsk påbrå fungerar utmärkt för mig. Eller svensk-bosnier.

Men detta måste givetvis ses i ett något större perspektiv och man måste fråga sig om jag som blond, född i Peru, kan anses vara peruan eller halvperuan, eller svensk-peruan. Svaret på denna fråga appliceras givetvis på "svenskar".

Svar på tråden Varför hatar folk SD?