Varför hatar folk SD?
"- Skynda, skynda - Konsum stänger snart och sedan har bara 7-Eleven öppet!!"
Jag hatar inte människor som röstar på SD. Men jag känner ett djupt obehag varje gång jag mäter en anhängare till SD, eftersom jag inte har några som helst positiva erfarenheter av möten med dem.
Nej, jag har ingen invandrarbakgrund eller "osvenskt" utseende, vad nu det skulle vara.
Men jag har en vän, som efter en misshandel, blivit hjärnskadad. Hen har stora problem med att tala, hen är delvis förlamad och har svårt att gå. Pga av paresen dreglar hen ibland. Hen har blivit väldigt ensam efter misshandeln, hjärnskadorna har gett hen kognitiva svårigheter. I den stad vi bor finns en stor grupp organiserade och högljudda SD:are, de har av någon anledning utsett min vän till deras speciella hatobjekt. Det har gått så långt att hen helst inte vistas utomhus, eftersom de även roar sig med att trakassera hen (och de andra) på boendet. De skanderar, propagerar och verkar ha väldigt roligt åt att skrämma de boende med sin rasbiologi som inte bara handlar om svenskhet, utom om rashygien, dvs inga "idioter", "grönsaker", mongos", cp och andra "värdelösa" individer som inte borde tillåtas födas, än mindre fortsätta leva.'
Kanske är dessa SD:are inte alls representativa för SD i gemen. Men jag har ännu inte mött, sett eller hört en SD:are tala om tolerans, hänsyn och förståelse om det inte handlat om att de ska erhålla det själva.
Men jag hatar inte människor som "är" SD:are. Jag beklagar bara deras historielöshet, brist på empati och oförmåga att se längre än till sig själv.
Det här som stod i artikeln som det länkades till ovan, var precis det jag sa (utan att ha läst):
And if the FBI stats for 2007 represent an average year since the Tawana Brawley rape-hoax of 1987, over one-third of a million white women have been sexually assaulted by black males since 1987 — with no visible protest from the civil rights leadership.
Today, 73 percent of all black kids are born out of wedlock. Growing up, these kids drop out, use drugs, are unemployed, commit crimes and are incarcerated at many times the rate of Asians and whites — or Hispanics, who are taking the jobs that used to go to young black Americans.