Inlägg från: Eugenie |Visa alla inlägg
  • Eugenie

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-01-03 15:00:43 följande:
    Oh, trodde att svensk kultur skulle bevaras. Solig Sverige - det enda landet i världen där politiken inte har någonting med kulturen att göra och vice versa.
    Va?
  • Eugenie
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 15:08:38 följande:
    Jag kan svara när jag lider. När trycket på sjukvård och skola ökar av människor som inte bidrar till välfärden. Flyktingpolitiken är alldeles för dyr. Jag lider när mina barn måste byta skola för att det snart är fler invandrare än svenskar och skolan är så stökig att alla blir lidande.
    Jag lider på många sätt av en ansvarslös flyktingpolitik men den riktiga smällen kommer mina barn få ta. Och mina barnbarn.
    Precis. Ibland tänker jag till och med, att man kanske inte borde ha satt barn till världen. Med tanke på att man inte kan kontrollera hur det kommer att bli här för barnen när man själv inte längre finns, och barnbarnen, och barnbarnsbarnen... Jag kan se framför mig en skräckvision där samhället har kollapsat p.g.a. att det inte kunde bära alla bidragstagare, där alla får fend for themselves, total anarki då samhället inte längre hade råd med polis och rättsväsen, folk som dör av svält och brist på vård...
  • Eugenie
    pidda skrev 2014-01-03 15:11:58 följande:
    Att du är en "stoner" är uppenbart för oss alla men att kalla en sifferuppgift för ett "räkneexempel" är nog att ta i. Tror inte man kan begära mer av en som stoltserar med att missbruk av cannabis.
    Röker han cannabis också..?! Spöke Död Kräks

Alltså vad är det MED PK-folket på det här stället..?
  • Eugenie
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 15:21:15 följande:
    Lider du mycket av den stora mängd holländare och tyskar som kom til Sverige på 1600-talet? För att inte tala om vår importerade kung vars ättlingar, så här flera hundra år senare, fortfarande är bidragsberoende?

Amerikaner borde ju för övrigt lida något fruktansvärt, där har ju alla utom en liten minoritet förfäder som invandrat under de senaste 300 åren.

Dina barnbarn kommer vara smartare än du tror jag, de kommer inte lida av att vi alla har en blandad härkomst och kulturell bakgrund, utan acceptera och gilla andra människor.
    Fast ingen av de grupper du räknar upp blev ju försörjda, så som invandrarna blir idag. De fick fend for themselves från dag 1. Det går inte alls att jämföra.

Det som GÅR att jämföra, är i så fall vad som hände med indianerna när de vita kom dit och tog deras land...

De enda folk som inte lider av invandring i landet, är de som strikt använder sina invandrare som arbetskraft, samt ställer mycket höga krav för medborgarskap och åtnjutande av samma ekonomi och förmåner som de infödda. Som Jordanien och Saudiarabien.
  • Eugenie
    jeanette02 skrev 2014-01-03 15:22:32 följande:
    Fast det kunde väl lika väl vara en svensk pojke som sagt det. Var tror du de lär sig de orden ifrån? Upplever dessvärre att många utlandsfödda barn och ungdomar helt enkelt anpassar sig till den svenska respektlösa normen. 
    När jag gick i grundskolan hade vi bara infödda svenskar i klassen och från pojkarna där fick man lära sig alla könsorden. Vi blev kallade horor av killar i korridorer, blev fasthållna och tafsade på och på vår skola kunde man räkna utlandsfödda på en hand. 
    Det här var i början på 90-talet och vi var 32 i vår klass så just det problemet har nog dessvärre funnits ett bra tag.
    Om det du säger är sant, så måste du ha bott i ett White Trash-område i stället. Annars är ju detta med att använda könsord som svärord typiskt för "vissa" kulturer. Detta man ofta hör "din mamma" betyder ju t.ex. "jag ska knulla din mamma". Så skulle en svensk aldrig säga. Det har också att göra med respektlösheten emot svenska flickor överlag, då de ses som sämre än systrarna därhemma som går klädda i burka, aldrig får gå ut utan förklä och absolut inte umgås med pojkar.
  • Eugenie
    pidda skrev 2014-01-03 15:30:55 följande:
    Det hör liksom till "livsstilen" som vänster, miljöpartist, cannabis, arbetslös, socialbidrag, dagdrivare, globalist, anti-svensk, anti-rasist osv osv.
    Jo, det gör ju det. Det som är mest ironiskt, är att det är de som skriker mest om att vi ska dela med oss av våra skattepengar - som betalar in minst skatt själva... Det är ju lätt att vara generös med andras pengar!
  • Eugenie
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 15:33:26 följande:
    Kulturmarxistisk produkt? Ha. Det var flera personliga utfall men ganska lite substans. Men utveckla gärna lite dina tankar om evolutionär biologi, eller ska jag kalla det rasbiologi? Upplys mig gärna lite om araber och afrikaner. Var inte rädd nu, har du sagt A får du väl säga B.
    Jag kan säga så mycket, som att det inte vore konstigt om ÄVEN hjärnan utvecklats annorlunda mot en europeisk hjärna, under de hundratusen år då folkgrupperna levde helt åtskilda. Har evolutionen kunnat åstadkomma så stora skillnader i hudfärg, hårfärg, ögonfärg, enzymer, skelettets tyngd, muskelmassans olika sammansättning o.s.v., så kan den såklart ha gjort lika stora skillnader med intelligens och personlighetsegenskaper. 

I Afrika har de levt så gott som likadant i alla dessa årtusenden. Fäder har lärt söner de nödvändiga arbetsuppgifterna, och mödrar har lärt döttrar. De har inte behövt tänka, lära sig något nytt, ta sig an nya utmaningar... och något naturligt urval grundat på intelligens har inte skett.

Medan européerna levde ett enormt hårt liv på den karga tundran nära iskanten. Bara att klara kylan krävde mycket initiativförmåga. Sedan lärde de sig att bygga hus, odla säd och annan mat från växtriket, tämja husdjur, mjölka kor och getter, bereda och förvara mat under de långa vintrarna... Utvinna metaller ur gruvor, tillverka bättre redskap och vapen med dessa metaller... De organiserade sig i samhällen och effektiviserade livsmedelsproduktionen, så att det blev möjligt för vissa människor att syssla med annat - att utveckla hantverksskicklighet, konstnärsskap, musik, navigation, matematik, läsande och skrivande... Man byggde universitet, undervisade barn i läs- och skrivkonsten... Ska jag fortsätta..?

Det vore ju t.o.m. MERA märkligt, om inte all denna utveckling här i Europa även skulle ha gjort oss mera intelligenta.
  • Eugenie
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 16:51:09 följande:
    Exakt. Folkslag.
    Det där stämmer exakt med min egen erfarenhet av folk jag träffat.
  • Eugenie
    Digestive skrev 2014-01-03 17:09:09 följande:
    Ingen hemlighet att egenskaper behöver stimulans för att utvecklas. Hur väl står sig exempelvis överlevnadsförmåga jämfört med den röda zonen på kartan?

"- Skynda, skynda - Konsum stänger snart och sedan har bara 7-Eleven öppet!!"
    Fast så har det ju bara varit för (majoriteten av) den svenska befolkningen i cirka 50-60 år. Att jämföra med 120 000 år av utveckling sedan vi skildes från afrikanerna.

Men visst är det så, att evolutionen även bland den infödda svenska befolkningen hotar att gå bakåt. Det har jag tänkt mycket på, för tyvärr är min erfarenhet av infödda svenskar att det är de minst begåvade som börjar föda barn först och föder flest barn. Det vill säga: en WT-mamma har ofta närmare 40 levande avkomlingar (tre barn plus nio barnbarn plus 27 barnbarnsbarn) när hon fyller 80, medan en högbegåvad mamma bara har två (ett barn som hon fick vid 38, och som i sin tur fick ett barn i samma ålder).
Svar på tråden Varför hatar folk SD?