Inlägg från: Eugenie |Visa alla inlägg
  • Eugenie

Varför hatar folk SD?

Tomaraya skrev 2014-01-03 01:39:24 följande:
    Jag ser inget fel i att rösta på SD. 
    Jag tycker dom är bra som vågar ta upp en fråga som är ett problem i Sverige.
    Jag är inte heller rasist eller någe liknande men jag tror det finns bättre sätt att hjälpa på. 
    Så som jag tänker är att ska man hjälpa folk som har det svårt så ska man göra det på plats.
    Jag tror inte att dom som verkligen behöver hjälp kan ta sig hit..Det tycker jag är synd men då kan vi göra massor på plats. Mat,vaten och allt som dom behöver. 
    Ja, om man betänker att ett boende för ensamkommande "barn" kostar flera tusen kronor per individ och dygn (på grund av den höga personaltätheten). Man skulle kunna hjälpa flera tusen personer i ett flyktingläger för samma belopp! Med rent vatten, latriner, mat, kläder, tak över huvudet, vaccinationer, läkare, barnmorskor, undervisning för barnen o.s.v..

För att inte tala om hur många individer man skulle kunna hjälpa i ett u-land, med att komma igång med en liten rörelse som de sedan kan försörja sig själva på. Några getter eller höns eller en vävstol eller en symaskin...

Det är helt bisarra belopp som ödslas på dessa unga män, som är de som hade haft bäst förutsättningar att klara sig ändå, i hemlandet. Eftersom de kommer ifrån rika familjer (annars hade de inte haft råd att betala en flyktinsmugglare) som bryr sig om dem. Ofta handlar det bara om att de vill slippa värnplikten...
  • Eugenie
    stoner skrev 2014-01-03 11:50:20 följande:
    Vart skall man skicka de icke självförsörjande svenskfödda då?
    Det är ju en annan sak. Deras förfäder har varit med och byggt upp landet och stridit för gränserna i alla krigen. Då har de rätt att få något tillbaka.

Varje land har ansvar för att försörja sina egna fattiga. Det är en konstig ordning som har blivit de senaste decennierna, att vissa länder ska kunna dumpa dem på vissa andra länder...
  • Eugenie
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 11:18:31 följande:
    Och så hoppas Sd vinna röster hos kvinnorna, ska det göras genom att fördöma feminismen?

Plus en del annat läsvärt, med skärmdumpar.
    wp.me/p2oCcR-3h2
    Grejen är ju, att väldigt många kvinnor inte identifierar sig med feminismen, och anser sig bli mer stjälpta en hjälpta av den. Typ alla kvinnor som är feminina, pyssliga, hem- och barncentrerade, helst skulle vilja vara hemmafruar, och inte är intresserade av någon karriär eller att klä ut sig och sina barn i det motsatta könets kläder. Alla dom - och det är en stor grupp - har feminismen bara förstört för.

Såg inget om feminismen i den länken.

• Eugenie
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 11:38:27 följande:
    wwwc.aftonbladet.se/nyheter/guillou/guillou6....

Gammal artikel men det ser likadant ut idag. Det är extremt många invandrare i svenska fängelser. Sen kallas många av dom svenskar då dom fått svenskt medborgarskap men många kan inte ett ord svenska.
    Ja, precis. Eller rättare sagt: det ser ännu värre ut idag.

Ska man ta redogöra för hur stor del av brottsligheten som begås av invandrare, måste man våga göra som norska myndigheter. Det vill säga dela upp brottslingarna i grupper efter olika etniska ursprung. Inte klumpa ihop alla som "invandrare", eftersom det blir missvisande då invandrare från Västeuropa, USA, Oceanien och Bortre Asien inte begår fler brott än svenskar. Man måste också våga dela upp statistiken i olika typer av brott. Gruppvåldtäkter t.ex. begås enbart av män från Afrika och Mellanöstern - då ska den statistiken inte späs ut med vietnameser, kineser och holländare...
  • Eugenie
    stoner skrev 2014-01-03 12:02:31 följande:
    Aha..du menar typ "Sverige åt svenskarna"?
    Och vad är det för fel på det då..? Finns det NÅGOT annat land i världen, där de infödda inte skulle få säga så..? Typ "Kina åt kineserna" eller "Japan åt japanerna"?
  • Eugenie
    stoner skrev 2014-01-03 12:08:06 följande:
    Nja, jag ser det inte så. Jag tycker vi som bor på samma planet skall hålla ihop.
    Det funkar ju inte om "hålla ihop" betyder, att bara ett land ska ge till alla andra... För de andra länderna lär aldrig ge något till oss. Inte om det skulle vända heller så att de blev rikare än vi, t.ex. på grund av en naturkatastrof här.
  • Eugenie
    stoner skrev 2014-01-03 12:22:38 följande:
    Är det bara Sverige som servar resten av världen alltså? Ger inga andra länder? 

Hur definierar du "ge":

- ta emot asylsökande?
    - ge uppehållstillstånd?
    - ge bistånd?
    Allt det där. Och vi ger mer än något annat land i förhållande till folkmängden.

I Medelhavsländerna t.ex., får flyktingarna som kommer över från Afrika bo i en mycket lägre standard på flyktingförläggningarna än de får här, och när de fått uppehållstillstånd släpps de ut i samhället att klara sig själva. Det finns inga bidrag för dem. Inte undra på då, att de drar vidare till Sverige där de får allting kravlöst och gratis...
  • Eugenie
    stoner skrev 2014-01-03 12:30:08 följande:
    Det finns landsgränser. Vad det har med saken att göra? Jag tycker alla skall få bo var dom vill.
    ...och att alla i så fall ska ha rätt till samma standard, som de som bodde i landet först..? Förstår du hur naivt det är..? Hur skulle vi här uppe i ett kargt land med nio miljoner invånare, kunna försörja flera miljoner afrikaner och araber om de skulle få strömma in fritt här..? Hur skulle bostäderna räcka till..? Antalet läkare..? Antalet skolor och lärare..?
  • Eugenie
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 12:27:00 följande:
    news.nationalpost.com/2013/12/27/as-canadian-.../

Kanada levererar igen. Ullenhag framhåller alltid Kanada som ett lyckat exempel. Undrar om människan är läskunnig överhuvudtaget för han verkar inte förstå att Kanada gör raka motsatsen till Sverige.
    Ja, det undrar jag också. Kanada är ju känt för sitt poängsystem vid immigrationsprocessen, där den som ansöker om att få uppehållstillstånd får poäng för t.ex. nivån på kunskaperna i engelska och/eller franska, utbildningsnivån, om personen har ett bristyrke eller inte, antal års arbetslivserfarenhet, om personen har med sig en förmögenhet, om han har någon i Kanada som garanterar hans försörjning i början, o.s.v.. Samt att personen måste kunna bevisa att den inte tidigare är dömd och straffad.
  • Eugenie
    Psykologistuderande skrev 2014-01-03 12:33:16 följande:
    Men varför är det så? Har Ni någon koll på det? Är det så att invandrare har en kriminell-genuppsättning? Eller är det andra faktorer som spelar in? Hur fungerar integrationspolitiken i vårt land? Kom igen nu - ni är vuxna människor och måste för sjutton kunna se ett sammanhang, ett vidare perspektiv!  Varför ser det ut som det gör på vissa ställen på jorden? Kan man skriva att vi här i västvärlden profiterar på andra människors naturtillgångar? Utnyttjar vi billig arbetskraft? 

Läs på - gör om - gör rätt. Sluta förlita er på Aftonblandet, avpixlat etc. Gör er själv en tjänst och lägg ner tiden på att skaffa er riktig kunskap istället för att ständigt dra ner debatterna på dagisnivå.

/Linda
    Hur menar du nu? Att det är VÅRT fel ifall afrikanerna gruppvåldtar våra döttrar..?

Detta med våldtäkterna har två förklaringar, båda kopplade till islam och den tillhörande hederskulturen. De unga männen lever i sexuell frustration, p.g.a. att de inte får ha sex med sina egna kvinnor förrän de kan gifta sig. Flickorna måste nämligen vara oskulder på bröllopsnatten.

Samtidigt har de med modersmjölken fått med sig, att svenska kvinnor - som visar håret och en stor del av kroppen, och har sex och till och med får barn utan att vara gifta - är horor utan människovärde. Enligt deras sätt att se, så är det inte ett brott att våldta en ogift kvinna som inte längre är oskuld, eller en gift kvinna som varit otrogen, eftersom hon ändå inte har någon dygd kvar att skydda. Lägg till detta att männen ofta är analfabeter, helt saknar utbildning o.s.v..
Svar på tråden Varför hatar folk SD?