Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 14:05:03 följande:
    DU anser inte att dina barn är en belastning, men jag som inte har barn betalar för dina barn med min skatt. Såatteee...
    Och du själv som var sjukskriven länge ska väl inte klanka ner på människor som arbetar och försörjer sina barn?
    Vilka tror du försörjde dig då? Du har nog fått valuta för dina skattepengar. Sten i glashus....
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    M Y L F skrev 2014-02-27 15:30:35 följande:

Måste alla vara svenskar, vad är det för märkvärdigt att vara svensk undrar jag? Om man är född i annat land säg Finland och flyttar till ett annat land säg tex Tyskland så blir man inte Tysk. Man blir tysk medborgare men är fortfarande Finne. Är det något fel med det undrar jag?Jag tror inte att Finnen är något emot det. Som jag skrivit dom flesta av mina icke födda vänner i Sverige kallar sig aldrig för Svensk. Dom är Turkar, Serber, Italienare, Britter osv... Dom personer som jag gått i skolan med under 80 talet, och där dom flesta är födda har där deras föräldrar i större utsträckning jobbade, ser sig själva som Svenskar och det gör jag ocksa, dom har tagit till sig både sina föräldrars kultur, men även Svensk kultur. Dom som kommer idag går inte att jamfora, för dom har inte samma tillgång till det Svenska samhället som mina vänners föräldrar hade på 60 talet och in i 80 talet. Dom som står utanför samhället kommer aldrig att se sig som Svensk och varför skulle dom det med dom kassa alternativ som dom har. Där är skillnaden för mig. Hur andra ser på det är upp till var och en.
    Exakt. Frågar jag min vän som har svenskt medborgarskap och pratar perfekt svenska vad han är så kommer han svara irakier varje dag i veckan.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 15:54:15 följande:

Problemet är, som jag skrivit rätt många gånger nu, att Sd inte tillåter ens personer som är födda i Sverige att få vara svenskar. Du tycks försvara denna märkliga övertygelse?
    Så jag undrar, när får någon kalla sig svensk? För det spelar ju ingen som helst roll tydligen hur länge man bott i Sverige eller vad individen känner sig. Allra helst inte om personen gjort sig skyldig till brott, blivit utsatt för brott eller bara bevittnat brott: då bedöms personen efter sitt utseende och ska tydligen göra det enligt Errol Flynn här eftersom han och fler med honom ser som sin livsuppgift att upplysa folk om när en person med annan etnicitet än svensk begår ett brott. Då ska personen hängas ut med namn, bild, personnummer och helst adress också, men bara om det är en invandrare.

Kort och gott, invandrare ska stigmatiseras enligt vissa personer (inkl Sd) så hatet breder ut sig. Skitsamma om det är felaktigt eller inte, bara dessa människor får någon att skylla på.
    Gud vad du är larvig. JA har man begått en extremt rå och grov gruppvåldtäkt förtjänar man fan att rullas i tjära och fjädrar! Oavsett nationalitet.
    Och sluta skriva SD som om det vore en person.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 18:17:57 följande:
    1. Sverige har ingen massinvandring. Libanon är ett exempel på ett land som har massinvandring och vi avlastar deras situation yttepytte lite.

2. SDs motiv till att dra i handbromsen är rasistisk. Se bara på vad SDare både partirepresentanter och följare säger om invandrare och tillåter att det sägs om invandrare. Den här tråden är nedlusad med exempel. Klicka på några länkar.

Sett till vår folkmängd har vi massinvandring.
    Vi kan inte jämföra oss med tältläger utan vatten och el som förekommer i ex Jordanien. Dessa kostnader tar FN, inte skattebetalarna i landet. Vi är med och betalar för flyktinglägren OCH för dem som tar sig hit och då är det inte ett dammigt tält utan toalett utan det ingår mat, husrum, sjukvård, tandvård, mödravård, SFI och på sikt förskola/skola/pension osv. Inte jämförbart.
  • Errol Flynn
    oOOo oOOo skrev 2014-02-27 20:19:17 följande:
    Bra ide, tyvärr är jag rädd att sanden mer lik härdad betong i 75:ans fall.
    Ja eller nåt. Och en länk till interasistmen i de flesta inlägg. Skulle aldrig klicka mig in där.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 20:50:17 följande:
    Ingens nationalitet hålls gömd, varken för den som är svensk medborgare eller annat. Rättegångar och rättegångshandlingar är offentliga om inte särskilda skäl föreligger. Var den aktuella rättegången en vanlig offentlig rättegång?

www.oikeus.fi/61564.htm
    I det här fallet kom påtryckningar från "invandringskritiska" om jag inte minns rätt.
    Vet ej om den var offentlig.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 20:52:12 följande:

Nej, inte heller det får du till rätt. Khat tuggas i de allra flesta fall. Mer sällsynt är att man gör te av det.
    Ytterligare ett exempel på när khat smugglas in i Sverige och media spelar dumma. Det är alltid "svenskar" som smugglar denna åtråvärda drog för somalier.

Aftonbladet skriver: "Den norska tullen lyfte på ett lakan i baksätet i en svenskregistrerad bil. Därunder fann man 156 kilo kat som två svenska bröder försökte föra in i Norge via Svinesund."

Läser man norska tidningar får man däremot reda på sanningen:

"To irakere, bosatt i Sverige, ble ved 22-tiden tirsdag kveld pågrepet da de skulle passere inn i Norge over Svinesund.
    De hadde med seg 156 kg khat."

"De to mennene kjørte en svenskregistrert Mercedes da de ble stoppet i åttetiden, tirsdag kveld."
  • Errol Flynn
    Gert skrev 2014-02-27 20:56:50 följande:
    "Forskaren" Tobias Hübinette hatar nog SD. Han har dömts för vänsterextremistisk aktivist men också kvinnofridsbrott och försök till mordbrand. Han leder Erik Ullenhags kartläggning om afrofobi i Sverige.

www.svd.se/opinion/ledarsidan/vet-ullenhag-va...
    Sköna juveler......både Hubinette och Ullenhag.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 21:01:54 följande:

Men på avpixlat hänger du 24/7?
    Nej det hinner jag inte. Jag har två barn och ett heltidsjobb tackar som frågar.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 21:06:52 följande:
    Nej statistiken baseras på om personen är född i Sverige och har minst en förälder som är född i Sverige.Tidigare var det två föräldrar födda i Sverige som gällde. Gå in på BRÅ och titta.
    Det räckte att vrida blicken när jag arbetade i fängelse. De flesta paviljonger bestod av 60-100% invandrare. Samma på häktet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?