Quintus Zebra skrev 2014-02-27 10:14:31 följande:
Du och andra "invandringskritiska" verkar lite inkonsekventa? Är hudfärg viktigt eller inte?
I ivern att tvätta bort "rasiststämplar" så talas det ibland fint om att alla kan vara svenskar, oavsett hudfärg. Det talas om att det är kultur man vänder sig mot, inte hudfärg. Men samtidigt verkar fixeringen vid hudfärg finnas kvar? Varför skriker man sig annars blå om mörkläggning så fort en misstänkts hudfärg inte redovisas eller om något vitpixlas? Varför stöttar så många Avvisat, som verkar närmast sjukligt fixerade av just hudfärg?
Kanske är det inte så konstigt att vissa inte riktigt litar på att SD bara är emot kultur, och att vissa inte tror att det är en slump att nästan alla "invandringsproblem" som SD och liknade pratar om innefattar mörkhyade?
Jag tycker att hudfärg/nationalitet är viktigt såtillvida att jag tycker att dessa individer ska utvisas vid brott. Vi ska inte behålla kriminella här i onödan. Det skapar bara ett otryggt samhälle och kostar pengar.
Och skriker sig blå? Nja, det kan vara svårt att få fram tonart i text men jag skriker ingenting. Jag tycker att det är larvigt att tidningarna alltid försöker påskina att det är svenskar som begår alla brott även om det är asylsökande. De gjorde samma sak när de beskrev en händelse på ett äventyrsbad i Malmö där de har grova problem med invandrargäng så till den grad att de måste ha patrullerande väktare på badet. Killarna ville bada i sina underkläder och blev hotfull mot personalen så polis fick tillkallas. Vad väljer Aftonbladet för bild till texten? Jo ett par Sverigekalsonger. Det är bara en småsak men när det sker liknande i så gott som varje artikel blir det löjligt. Pga jag vet att tidningarna alltid döljer detaljer går jag in på alternativ media eller Flashback och läser. Det hade jag inte gjort om media körde med öppna kort. Inte just kalsongfallet på badet för det är en petitess och man förstår ändå vilka det var då det skedde på Aq-Va-Kul. Aftonbladet bytte någon dag senare ut de blågula kalsongerna mot vita dock. Vet ej varför.