Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

M Y L F skrev 2014-02-27 10:06:40 följande:

Det här gör mig förbannad att media verkar vilja få det till att det skulle handla om Svenskar i den mening att det var Kalle Johansson som begått brottet. Varför gör man så undrar jag? Är orsaken att man vill mörka att det är invandrade människor som står för majoriteten av brotten?
    Det är patetiskt. Begår man en grov gängvåldtäkt/våldtäkt förtjänar man att hängas ut med bild och namn så tjejerna vet vem de ska passa sig för. Nuförtiden googlar många sina dejter och skulle något dylikt dyka upp så skulle man dra öronen åt sig.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-02-27 10:14:31 följande:

Du och andra "invandringskritiska" verkar lite inkonsekventa? Är hudfärg viktigt eller inte?

I ivern att tvätta bort "rasiststämplar" så talas det ibland fint om att alla kan vara svenskar, oavsett hudfärg. Det talas om att det är kultur man vänder sig mot, inte hudfärg. Men samtidigt verkar fixeringen vid hudfärg finnas kvar? Varför skriker man sig annars blå om mörkläggning så fort en misstänkts hudfärg inte redovisas eller om något vitpixlas? Varför stöttar så många Avvisat, som verkar närmast sjukligt fixerade av just hudfärg?

Kanske är det inte så konstigt att vissa inte riktigt litar på att SD bara är emot kultur, och att vissa inte tror att det är en slump att nästan alla "invandringsproblem" som SD och liknade pratar om innefattar mörkhyade?
    Jag tycker att hudfärg/nationalitet är viktigt såtillvida att jag tycker att dessa individer ska utvisas vid brott. Vi ska inte behålla kriminella här i onödan. Det skapar bara ett otryggt samhälle och kostar pengar.
    Och skriker sig blå? Nja, det kan vara svårt att få fram tonart i text men jag skriker ingenting. Jag tycker att det är larvigt att tidningarna alltid försöker påskina att det är svenskar som begår alla brott även om det är asylsökande. De gjorde samma sak när de beskrev en händelse på ett äventyrsbad i Malmö där de har grova problem med invandrargäng så till den grad att de måste ha patrullerande väktare på badet. Killarna ville bada i sina underkläder och blev hotfull mot personalen så polis fick tillkallas. Vad väljer Aftonbladet för bild till texten? Jo ett par Sverigekalsonger. Det är bara en småsak men när det sker liknande i så gott som varje artikel blir det löjligt. Pga jag vet att tidningarna alltid döljer detaljer går jag in på alternativ media eller Flashback och läser. Det hade jag inte gjort om media körde med öppna kort. Inte just kalsongfallet på badet för det är en petitess och man förstår ändå vilka det var då det skedde på Aq-Va-Kul. Aftonbladet bytte någon dag senare ut de blågula kalsongerna mot vita dock. Vet ej varför.

• Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 10:35:52 följande:

Ja Sd och tydligen du vill ha ensamrätt på att definiera vad som är svenskhet. Vad på siluett-bilderna anser du visar på att det är vita män?
    Jag har gång på gång försökt få ur er Sd-lobbyister (eller värre) vad som är svenskhet men ni klarar inte av att ge den definitionen.

Jag har nu för en gångs skull gjort en anmälan av ett inlägg, dels vet man inte sanningshalten i den bilden du la ut och dels lägger du ut personuppgifter vilket inte är tillåtet. Det känner du till men i din iver att sprida rasistisk propaganda så skiter du i det.
    Anmäl på du. Det är alldeles sant och det går att googla på gärningsmannens gamla och nya namn så dyker mängder av bilder upp.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 10:50:43 följande:
    Det är intressant att Errol Flynn gör som andra Sd-lobbyister: kör ner huvudet i sanden när man ifrågasätter.
    Det händer varje gång.
    Det är intressant att du upprepar det som ett mantra oavsett vad du får för svar. Duger inga svar du får kanske du ska börja med dig själv.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-02-27 11:10:55 följande:
    Förstår inte. Varför är hudfärg relevant? Menar du att människor med annan hudfärg har mindre rätt att vistas i Sverige? Och att det ska vara lättare att utvisa "mörkhyade" än vita? Eller varför är just hudfärgen så viktig? Det finns massor av människor med annan nationalitet OCH "ljus hudfärg" som vistas i Sverige. Och det finns massor av svenska medborgare med "mörk hudfärg".

Det är inte larvigt alls. Media vill inte bidra till en felaktig bild av verkligheten. Att etnicitet och hudfärg är den starkaste bidragande faktorn till att vissa blir kriminella, är en föreställning som blir allt vanligare. Vissa medier vill inte bidra till detta, eftersom denna bild inte backas upp av vetenskap. Enligt tillgänglig vetenskap är utbildningsgrad och kön och ålder och socialstatus och drogintag mer relevant än hudfärg. Du får tycka att det är larvigt att viss media vill försöka vara lite objektiv, men jag gör det inte.

Ja jag anser att människor som inte innehar svenskt medborgarskap har mindre rätt att vistas här om de begår brott.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 11:13:50 följande:

Utrymmet att utvisa vid tunga brott finns i lagen och påverkas inte av att man skriver ut etnicitet av misstänkta gärningmän och dömda gärningsmän.

I det aktuella fallet som du och jag har diskuterat tycker jag att det hade fungerat att tala om att mannen var asylsökande.
    Då är vi överens.
    Däremot så hade somaliern som våldtog kvinnan till döds förmodligen inte utvisats om hans nationalitet hållits gömd. Det var efter påtryckningar som åklagaren lade till utvisning.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 13:01:58 följande:
    Konstaterar att "MYLF" gör som andra Sd-lobbyister och kör ner huvudet i sanden när man ifrågasätter hans argument.
    Och där kom favoritcitatet igen....
    Jag har också ett. "Man får vara ful, men man får inte vara dum".
    Jag kanske borde skriva det lite oftare...
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 13:33:56 följande:

Och är man rasist förtjänar man att bli uthängd.

Eller?

Nu tycker jag inte att NÅGON ska bli uthängd, någonsin, men det är jag det.

Vad väger tyngst, våldtäktsmannens rätt till integritet eller kvinnors säkerhet?
    Hagamannen lär få svårare att hitta dejter nu, tror du inte?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 13:45:05 följande:
    Det är din åsikt. Inte säkert att alla svenskar, eller alla kineser håller med om det.

Har du skaffat barn alltså? Var inte du emot att vi släpper in folk utan skyddsbehov, som tär på samhället? Och du skaffar BARN? Barn kostar massor, har NOLL skyddsbehov och tär som faen på samhället!
    Jag tycker inte heller att det är vettigt att man skaffar barn när man lever på försörjningsstöd. Däremot två människor som arbetar och betalar skatt ska naturligtvis kunna bilda familj.
  • Errol Flynn
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-27 13:56:58 följande:
    Ni snackar förbi varandra. Invandrare (om man därmed avser utrikes födda) begår procentuellt fler brott, likaväl begås flest brott av svenskar eftersom svenskarna är fler än invandrarna.
    Och statistiken friseras när invandrare med svenskt medborgarskap begår brott för då blir de svenskar i brottsstatistiken även om man inte kan ett ord svenska och inte jobbat en dag i sitt liv här.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?