Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2013-12-31 14:11:50 följande:

Det intressanta är hur många procent av de som fn söker svenskt medborgarskap som ingår i de 12.5% vars svenska är under "OK". Om den siffran är 0% är det frågan om det är värt att testa.
    SFI är ju ett skämt dessvärre. Systemet måste göras om.

www.svt.se/nyheter/sverige/manga-sfi-elever-talar-aldrig-svenska

www.aftonbladet.se/kultur/article17736231.ab

www.expressen.se/debatt/sfi-har-hindrat-integration-i-40-ar/

• Errol Flynn
    Naranjos skrev 2013-12-31 19:40:53 följande:
    Hade en arbetskamrat för några år sen vars man kommer från Afrika, är fransktalande och pratar svenska med kraftig brytning och mer eller mindre hankar sig fram. Gissa vad han jobbar med?

Just det, SFI-lärare så klart. Jag frågade min arbetskamrat hur det fungerar med någon som halvtragglar sig fram på svenska och undervisar personer som i flera fall har ingen eller dålig utbildning. Det hade hon aldrig funderat över sa hon, men fick nog en tankeställare.

Alltså, det minsta man kan begära är väl i alla fall att lärarna behärskar språket de undervisar i??
    Vi borde ta efter Kanada. Och bara ta in The best and the brightest immigrants!

www.cic.gc.ca/ENGLISH/department/media/releases/2013/2013-10-28.asp

Tänk vad bra det skulle gå för Sverige då. Men vi har valt att lägga krutet på somalier, afghaner och liknande. Superbt.
  • Errol Flynn
    UPPERCASE skrev 2013-12-31 20:12:12 följande:
    Nåja. jag vill landets bäst och alla framtida invånare ska få en dräglig framtid. Med detta säger jag adjö, jag finner det meningslöst att debattera detta vidare och tyvärr är det alldeles för många som är mer intresserade av att ruinera samhället än att försöka ge tillbaka till de som under hela sitt liv slitit och jobbat för den standard vi har idag. Det finns vissa anledningar ny tillkomna svenskar inte bor kvar i sina hemländer, de kan inte komma överens eller anpassa sig till andra människor. Krigen har pågått av och till i hundratals år.

Suni och shia muslimer borde ta varandra i hand, de härstammar de har valt var sin sida om ett par syskon som inte kunde hålla sans och bråkar om det än idag, den ena sidan mer än den andra. Vad är positivt med den utvecklingen? 

Jag avregistrerar mig nu och oavsett vad nihka tror så kommer jag varken tillbaka eller har varit någon annan än detta alias.
    Trist att du drar.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-01 13:44:04 följande:

Så det finns inte en enda somalier eller afghan som har högre kompetens?
    Är du medveten om rasismen i ditt inlägg?
    Nej. Finns ingen rasism i mitt inlägg. Bara ett konstaterande.
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-02 10:54:50 följande:
    Men du undviker frågan så jag ställer den igen. Låt oss anta att du får som du vill, vi tar in precis så många invandrare/flyktingar som du önskar, låt det vara 0, 100 eller 10 000.

Men sen då, eftersom du är så engagerad i fråga om invandring och integration, vilka är dina idéer för att förbättra integrationen av invandrare? Idag är väl nettoinvandringen ca 0.5% så det är ju knappast antalet nyanlända utlandsfödda som är ett problem utan integrationen av de som redan är här. Vad har du (och ni andra invandringsmotståndare) för förslag?

Är antalet inte ett problem då vi saknar bostäder? Migrationsverket är desperata efter boenden så naturligtvis blir volymen problematisk. Samt att trycket på sjukvård ökar. Och i förlängningen förskolor och skolor.
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-02 14:09:16 följande:
    Ja men du kan få svara också - vi antar att du får som du vill. Invandringen begränsas till 0 eller i vart fall väldigt kraftigt.

Så, då har du fått som du vill där, vad vill du nu göra för att förbättra integrationen av de utlandsfödda som redan bor här?

Det är för många här redan för att göra som jag vill. Vi skulle ha en väldigt restriktiv invandring så att det fanns bostäder i svenska områden så de inte hamnar isolerade i ghetton. Vi har hundratals ghetton i Sverige idag med stenkastande ungdomar som resultat. Dom som bor i dessa ghetton har inte integrerats på 20 år och kommer nog inte göra heller. Många har ingen vilja att beblanda sig med svenskar heller. Stoppa flyktinginvandringen helt några år och utvisa alla som efter ett visst antal år inte är självförsörjande/kan svenska. Och kriminella ska ut samt människor som lurat sig till PUT med falsk identitet.
    När vi är av med bojsänkena skulle vi kunna göra något bra med resten som har ett intresse av svenska samhället. Med mindre volymer skulle vi kunna blandas på ett mer naturligt sätt. Hela enklaver med bara invandrare som inte kan svenska gynnar inte svenska skattebetalare.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-02 14:41:39 följande:

Hur skulle man annars tolka hans inlägg? Han menade att det är synd att det kommer afghaner och somalier istället för människor med kompetens.
    Berätta gärna hur man kan tolka detta på annat sätt än rasism.

Rasism rasism rasism rasism....the word has lost it´s meaning.
  • Errol Flynn
    Philipsson skrev 2014-01-02 14:31:24 följande:
    Fast nu driver ju Big Bert ett imperium när det gäller flyktingboenden. Se t.ex. nyheter24.se/nyheter/inrikes/730255-bert-karl.... Vilken filantrop! Guld i mun

Det är big business med flyktingarna. Kolla bara Ocker-Janne (Jan Emanuel Johansson), "sossen", som blev mångmiljonär på flyktingboenden, med skattebetalarnas pengar, och sen blev utslängd från partiet, efter att ha dömts för bokföringsbrott!

Ja Jan Emanuel tjänade väl hiskeliga summor. 254 miljoner netto efter aktieutdelningar. Jag läste 500 miljoner någonstans också tror jag....
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-02 14:37:31 följande:
    Jag tror du är ganska representativ för SD. Det talas mycket om att man vill åtgärda diverse samhällsproblem och att det rakt inte handlar om rasism, men till syvende og sisdt finns inga konstruktiva idéer, inget reellt intresse för frågorna och absolut ingen humanism. Minska invandring, utvisa och ta inget som helst ansvar för att de som lever här ska bli en del av samhället, det är ditt recept? 
    Nu tror jag att du skelade lite när du läste. Representativ? 35-årig kvinna i Stockholm med eget företag.
    Jag får återkomma senare. Nu ska jag hem och umgås med mina barn. Laters.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?