Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet/

Vill speciellt lyfta fram denna.

Det är till och med så att den största överrepresentationen finns bland förvärvsarbetande invandrare med tjänstemannayrken (126 procent kontra cirka 90 procent för invandrade personer med arbetaryrken eller icke förvärvsarbetande).

Med andra ord, invandrarnas överrepresentation i registrerad brottslighet kan inte förklaras med en enkel hänvisning till socioekonomiska faktorer eller, som det står att läsa i rapporten från 1996: "Invandrarnas överrepresentation i brottslighet förklaras således inte av en ogynnsam fördelning vad gäller kön, ålder och bostadsort (&) Till detta kan nu läggas att invandrarnas överrepresentation i brottslighet inte heller kan förklaras med att invandrare är sämre lottade än svenskar när det gäller socioekonomisk status."

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 15:21:15 följande:
    Lider du mycket av den stora mängd holländare och tyskar som kom til Sverige på 1600-talet? För att inte tala om vår importerade kung vars ättlingar, så här flera hundra år senare, fortfarande är bidragsberoende?

Amerikaner borde ju för övrigt lida något fruktansvärt, där har ju alla utom en liten minoritet förfäder som invandrat under de senaste 300 åren.

Dina barnbarn kommer vara smartare än du tror jag, de kommer inte lida av att vi alla har en blandad härkomst och kulturell bakgrund, utan acceptera och gilla andra människor.
    Fick Holländarna på 1600-talet socbidrag? Fick de som migrerade till Amerika socbidrag? Det missade jag i skolan.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 15:34:45 följande:
    Som jämförelsevis Finland och Danmark - som, precis som Sverige inte har en naturlig folktillväxt, inte har haft en ökad tillväxt sedan finanskrisen?

Det går inte att blunda för problem bara för att akutlösningen på dem har bieffekter.
    Jag orkar verkligen prata med dig om folktillväxt igen. INGET du säger i hela världen kommer få mig att tro att Sverige inte klarar sig om vi inte försörjer 100 000-talsmänniskor från MENA som inte kommer arbeta på generationer. Den diskussionen är klar.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 15:40:37 följande:
    Spännande!
    Jag vet. Och bättre kommer det bli.
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 15:43:14 följande:
    Ja, det missade du. De som migrerade till USA lockades dit med stora bidrag i form av pengar och land, det var därför de åkte dit plus att många ville åt frihet från förtryck och frihet att utöva sin religion. På så sätt påminde de väldigt mycket om dagens invandrare och flyktingar. Sedan var och är USA bättre på att integrera invandrare. Men även i USA har det alltid funnits en liten arg klick som hatar nyanlända och sprider fördomar och motsättningar. Så historien upprepar sig. 
    Nja det är ju en sanning med modifikation. Man fick inte lägenheter och pengar genom ett hål i dörren.

De som utvandrade i den första emigrationsvågen (fram till ca 1845) var främst affärsmän, hantverkare, tjänstemän, rikare bönder samt några ur adeln och det högre borgerskapet. Människor från medelklassen och däröver kan man säga. Att emigrera krävde – då som nu – pengar, kunskap och ett gott kontaktnät i det nya landet.

Folkskolestadgan från 1842 innebar att de allra flesta svenskar var både läs- och skrivkunniga. Släktingar som emigrerat skrev hem och berättade om hur det var i Amerika.

En del av Sveriges fattiga skeppades också iväg till Amerika i all hemlighet, det var inget myndigheterna talade högt om. De fattiga fick resebidrag om de lovade att emigrera. Resebidraget bestod av pengar som kommunerna samlat in av kommuninvånarna.
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 15:46:37 följande:
    Vad som krävs är fler svenskar i arbete, oavsett härkomst. Det är du dock inte intresserad av, eftersom ditt mantra bara är att minska invandringen.
    Du har inte en aning om vad jag är intresserad av. Dock är jag inte ett dugg intresserad av mer religiös arbetskraft. Men det kan ju inte vara rasistiskt att säga eftersom religiösa inte är en ras.
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 15:55:13 följande:
    Vad vill du dra för slutsatser av detta? Tyckte du att invandringen till USA, med alla dessa olika kulturer och etniciteter, var positiv? I så fall kanske det är dags att ompröva en del av dina tidigare uttalanden?
    Jag säger bara att man inte fick allt serverat. Har inte sagt ett ord om vad jag tyckte om folkvandringen alls.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 15:53:32 följande:
    Inte ute efter att omvända tilltalade individer, ute efter att överbevisa tilltalade individer för läsarna. Det behövs inte mycket i kepsen angående nationalekonomi, för att inse att det finns svenska aktörer som tjänar på det här kalaset och som i det stora hela därmed gynnar Sverige. Gäller även att se politik som ett verktyg istället för en image, se efter tajmingen och i vilken ordning saker bör utveckla sig i - och den här politiken som har stundat ett tag i Sverige, framförallt den blå, har bidragit med ett inhemskt kapital samt en tillväxt som kommer att smaka mumma-kardemumma i en troligtvis röd politik med en klick nationalism i.

Att Sverige har men framförallt har haft problem med folktillväxten har stått rikskänt sedan 1970, för den som har haft öppna öron och öron - inget som behöver diskuteras, helt riktigt.
    Du har blivit motbevisad i en annan tråd av flera skribenter så vi kan släppa diskussionen nu. Du behöver inte ta upp folktillväxt i alla trådar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?