Inlägg från: effemgea |Visa alla inlägg
  • effemgea

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-13 10:13:21 följande:
    ... och han får gillande av kreti och pleti för sitt "mod att stå upp mot främlingsfientliga krafter".

Mission accomplished, således. Dessvärre.
    Gillande? Låt mig gissa att kreti och pleti kommer att uttrycka allt annat än gillande.

Jag hoppas att han inte är lika naiv som du och verkligen förstod vilka konsekvenser hans agerande skulle få.

Såvitt jag kan förstå är han namngiven på ett flertal platser på nätet, så antingen har han ett civilkurage som inte är av denna världen eller också var han mycket naiv och okunnig om allt det undertryckta hat som finns kring SD behöver måltavlor som honom för att få lätta lite på trycket.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    sjuttiofemman skrev 2014-03-13 22:50:30 följande:

Eh ja, Sd fick 9% eftersom deras väljarstöd är 9%. Rätt logiskt om du frågar mig eftersom det är enda orsaken till att en liten del av befolkningen röstar på dem.
    Fast Gert har väl bara missförstått vad statistiken avspeglar.

När hen skriver att endast två procent anser att S har en mycket bra invandringspolitik avser svaren egentligen att endast två procent av S-väljarna anser att SD:s invandringspolitik är mycket bra.

Motsvarande siffra för Alliansens väljare är tre procent.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-14 00:23:44 följande:
    Heh, undrar vad han kommer få för epitet nu då...
    Tja, vad säg om landsförrädare.

Hursomhelst lär han väl få höra att han ljuger - att SD:s sjuk- och hälsovårdsexperter vet att alla sjukhusavdelningar är en del av det offentliga rummet och att alla därför har rätt att komma på besök som de vill.

Mot bakgrund av partiets förslag om begränsad aborträtt kan man kanske tycka att Västerbottens landsting borde hade visat Åkesson och hans SD-hov hur aborter utförs i praktiken, i stället för en apparat för mätning av bentäthet på geriatriska i brist på personal som ville möta det främlingsfientliga följet.  I exemplet med abortinspektion kanske det framstår lite tydligare att det "offentliga rummet" inte alltid är offentligt och att personal och patienter måste informeras ordentligt innan det väller in politiker i deras vardag och mycket personliga verklighet.

Själv undrar jag varför det informerades om besöket så bristfälligt och med så kort varsel - om det kan ha någon koppling till att Volvo Lastvagnar i Umeå sa nej till Åkessons besök med lika kort varsel och att landstinget då erbjöd ett alternativ.

För övrigt var jag inne på avpixlat i samband med kommentarerna kring att Volvo nobbade Åkesson rasade som värst. Horder av sverigedemokrater förklarade att de aldrig mer ska köpa en Volvo.

Jag tror inte att man kan begära att alla ska förstå skillnaden mellan en lastbil och en personbil och att det i detta fall rör sig om helt olika företag och ägare - lika lite som man kan få alla att förstå att den offentliga vården kan vara en privat angelägenhet.
  • effemgea
    kenneth768768 skrev 2014-03-14 08:04:45 följande:

Ja men då utelämnar du ju den relativt viktiga faktan att 8% tycker den är ganska bra, men sjuttiofemman hoppar ändå förtjust för att du i hennes tycke tvålade dit gert. Diskussionerna i denna tråd är inte direkt seriösa...
    Nej, jag kommenterade bara de siffror Gert presenterade i ett tidigare inlägg. Varför hen utelämnade "ganska bra" när hen missförstått statistiken och trodde att det rörde sig om vad folk tycker om Alliansen och S får du fråga hen om.

Gert hade fått för sig att statistiken sa att endast två procent av väljarna anser att Socialdemokraternas invandringspolitik är mycket bra och tre procent för Alliansen.

Jag gissar att det var därför hen inte tog upp "ganska bra", men det är ju bara en gissning.

Vad tror du?
  • effemgea
    - The same procedure as last time, Jimmie?
    -The same procedure as every time, Kent!

Fokusanpassning tycks mer än något annat genomsyra sverigedemokratin.

Om det kommer uppgifter om att fler invandrare får jobb blir fokus att de tar jobben från svenskar.

Om det utbryter ett krig någonstans med enorma konsekvenser i form av mänskligt lidande blir fokus hur många av dem som kommer att belasta Sveriges välfärdssystem.

Om någon blir grovt misshandlad blir fokus att denna någon inte har lärt sig svenska och måste ha tolk vid rättegången, trots 26 år i Sverige.

Och alltid är det invandrarnas/invandringens fel.

Efter att ha tagit del av sverigedemokraters förmåga att använda språket som ett verktyg att förstå omvärlden under några år nu - är jag helt säker på att det inte bara är invandrare som egentligen skulle behöva ha hjälp med att förstå vad som verkligen sägs vid en rättegång.

• effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-15 04:22:02 följande:
    Vet du, jag skulle nog vilja se Sverige helt invandrarfritt, om så bara för att se vilka SD ska börja skylla på istället, när allt fortfarande är likadant som tidigare. Om vi låtsas att romer, judar och samer också är invandrare, alltså. Är det vänstern som ska "kastas ut", eller är det månne HBTQ-folket? Och när de är borta, vems fel är "allting" då? Det vore, som rent socialt experiment, kul att se. På lagom distans, alltså.
    En mardröm.

Jag tror att många inser vad som skulle hända. Det skulle aldrig ta slut.

Redan idag är ju hatet mot oliktänkande ganska starkt - och ett SD-samhälle på väg att implodera skulle alltid hitta syndabockar som står i vägen för återskapandet av det sanna svenska folkhemmet.

"Bara för någon vecka sedan jagade vänsterextremister fredliga nationalister som var ute och åt och tvingade dessa till självförsvar", skrev en sverigedemokrat här i tråden i natt -  innan hen började ställa psykiatriska diagnoser i vanlig SD-ordning.

Bara ett SD-troll, kan man heller inte påstå. Vi som har läst här några år har säkert noterat att det hen tar upp egentligen bara är ett kondensat av vad den övriga sekten och SD-kramarna har fokus på.
  • effemgea
    Enter Sandman skrev 2014-03-15 07:56:53 följande:

Exakt, en mardröm.
    Och med tanke på vilka föredömen och vilka som dom frotterar sig med, så kan bara nån som är helt blind av sina skygglappar fortfarande kalla dom här för ett mittenparti, det är ju skrattretande.
    Dom är fascister och det samhälle vi skulle få med dom vid makten vore inget mindre än en mardröm.
    Det som är skrämmande är att dom lyckats lura i så många människor vilka hyvens gossar och tjejer dom är.
    Häromdagen hörde jag en äldre kvinna som trodde dom värnade om pensionärerna, hon hade inte läst partiprogrammet, men det hade Åkesson ju sagt och ingen brydde sig om dom tyckte hon, så då måste det vara sant då.
    Ridå.

Ditt citat  är sååå skruvat så det är helt sanslöst, undrar om personen själv är så verklighetsfrånvänd att hen tror på det själv.

Deras sk. jämställdhetssatsning är ett skämt, deras syn på kvinnor och män skiljer sig även den från alla andra partier.
    Här kan man höra en interjuv med deras talesman för jämställdhet där han berättar hur kvinnor och män är, okunnighet skall vara ditt namn typ.
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...
    Märkligt. Så det var partiets talesperson i jämställdhetsfrågor. Det han sa skulle ha kunnat vara ett inlägg skrivet på FL av till exempel Fagerlund.

Tekniken är exakt densamma - först målar men upp en bild av hur andra resonerar och därefter förklarar man att så tycker inte SD.

De andra partierna driver frågor som könsneutrala toaletter och att alla ska göra allt på exakt samma sätt.

Ja herregud. Skulle gossorkestern SD få bestämma skulle väl vi här hemma behöva installera en toalett till - inte för att jag någonsin tänkt på den som könsneutral - men de facto är den ju just detta: Hela vår familj, inklusive katten, uträttar sina behov där.

Hmm, SD tycks allt mer fastna i en svensk variant av kvinnoskräck. Rör inte vår toa, vill jag säga till Åkessons gossorkester - vi har inget behov av könsseparerade toaletter här hemma - inte ens plats för fler än en toalett..
  • effemgea
    Gert skrev 2014-03-14 21:44:45 följande:
    Fast det där stämmer ju inte.

www.sydsvenskan.se/omkretsen/burlov/arbetsfor.../

Inte många svenskar som söker jobb på arbetsförmedlingen.

www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/tusentals-fe...
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...
    Trots att du kanske bott minst 26 år i Sverige så kan vi ha drabbats av språkförbistring.. Så här skrev jag och jag tycker inte att dina länkar har någon relevans för innehållet nedan.
    Vad är det som inte stämmer?

"Fokusanpassning tycks mer än något annat genomsyra sverigedemokratin.

Om det kommer uppgifter om att fler invandrare får jobb blir fokus att de tar jobben från svenskar.

Om det utbryter ett krig någonstans med enorma konsekvenser i form av mänskligt lidande blir fokus hur många av dem som kommer att belasta Sveriges välfärdssystem.

Om någon blir grovt misshandlad blir fokus att denna någon inte har lärt sig svenska och måste ha tolk vid rättegången, trots 26 år i Sverige.

Och alltid är det invandrarnas/invandringens fel.

Efter att ha tagit del av sverigedemokraters förmåga att använda språket som ett verktyg att förstå omvärlden under några år nu - är jag helt säker på att det inte bara är invandrare som egentligen skulle behöva ha hjälp med att förstå vad som verkligen sägs vid en rättegång."
  • effemgea
    puss skrev 2014-03-15 10:48:31 följande:
    feta bokstäver is da shit.
    Japp. Feta bokstäver bokstäver och en fet lön är bättre än en fet smäll och en fet mage.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?