Inlägg från: effemgea |Visa alla inlägg
  • effemgea

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-03-29 20:25:36 följande:
    Har du inte förstått att effemgea är med i asylflykting-sekten? Hen är indoktrinerad i sekten kring Reinfeldt och Ullenhag att det inte finns några problem med asyl- och flyktingpolitiken. Det är ett sektbeteende att förneka något som 90% av alla andra förstår. 
    Hmm, bara 90 procent.

Enligt en vanligtvis välunderrättad källa är partiets  matematikexpert , Margareta Sandstedt (SD) nära ett genombrott.

Hennes senaste beräkningar anger att 9.000 procent av svenskarna anser att Åkessons uppenbarelser  är sanna och att minst 18250 procent av svenskarna kommer att rösta på Jimmie.

Om valresultatet kommer att framställas annorlunda så handlar det endast om gammelmedias lögnaktiga förhållningssätt gentemot den store ledaren, enligt källan - en så kallad deep throat inom sekten.

Här följer ett klipp på matematikexpertens doktorsdisputation

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-03-29 21:20:32 följande:
    Asykflykting-sektens medlemmar gör allt för kasta paj på SD. Sektens ledare, Fredrik Reinfeldt, och vice-ordförande, Erik Ullenhag, har indoktrinerat sektens medlemmar att på odemokratiska sätt förstöra för SD nu när valet närmar sig. För sekten börjar bli rädd när ledarna håller på att tappa greppet om makten.

SD kommer stå emot och bekämpa asylflyktingsektens hat- och skrämselpropaganda. SD ska kunna få tala i skolor utan att behöva bli bortkörda av hatsektens medlemmar. Hatsekten har en odemokratiskt livssyn där alla människor inte är lika mycket värda. Men SD kommer stå emot detta grottmänniskobeteende. Till slut kommer fria människor att besegra sektens indoktrinering. Då kommer Sverige blomstra igen med fria tänkande människor! Då är det slut på odemokratiska demonstrationer och hatkampanjer från sektens medlemmar. 
    Tack!

Ett strålande exempel på vad som betecknas som papegojsyndromet inom den moderna sektforskningen.

Med papegojsyndromet avses att sekten reagerar på kritik från omvärlden med en replika av kritiken men då riktad utåt - och detta helt oberoende av vad kritiken mot sekten egentligen avser.

I vissa sammanhang kan effekten bli såväl absurd som komisk.  Det är t ex inte alls ovanligt att anhängare till Jimmie Åkessons sekt kallar företrädaren för den folkvalda majoriteten i riksdagen för sektledare.

Men så är också SD en av de sekter som saknar demokratisk förankring - så det gamla talesättet att endast Sverige svenska sekter har stämmer inte särskilt väl, i SD har vi ett exempel på en mycket osvensk sekt såtillvida att sekten saknar förankring i grundläggande svenska traditioner.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Quintus Zebra skrev 2014-03-29 21:55:54 följande:
    Och det är bättre att basera sin verklighet på ovetenskapliga idéer och inte försöka lösa problemen alls?

Nu ska det ju nämnas att jag inte alltid  är helt kompis med MP:s lösningar heller. Men de är i min mening helt klart ett av de minst "farliga" partierna i riksdagen.
    Helt vid sidan av trådens ämne,  så du behöver inte svara.

Jag är heller inte helt bekväm med alla MP:s lösningar, men kommer förmodligen att rösta på dem iallafall.

Vad har du för invändningar?
  • effemgea
    Rataxes skrev 2014-03-29 22:47:32 följande:

Det låter lika idiotiskt som när islamister påstår att islam är fredens och kärlekens religion...
  • effemgea
    nihka skrev 2014-03-30 12:06:49 följande:
    Hahahaha. Räknar du med Sufferings alla alias nu? Och en handfull andra som ständigt blir utkastade och uppstår i nya skepnader? Dessa mer flyktiga medlemmars tokröstande i alla undersökningar där man kan framhäva SD hade nyligen roliga konsekvenser. Vilket stöd för SD! menade man (löjligt många procent) samtidigt som alternativet "jag röstade på SD i förra valet" bringade många gånger fler procent än SDs 2010 valresultat...   

Du är inte den första som gör den här räknemissen. SD har INTE en miljon sympatisörer. Medborgare från 0-17 får varken delta i opinionsundersökninger eller rösta.

Jag kan inte se var jag sprider hat. Jag uttalar mig inte ens om andras intelligensnivå fast det stundvis haglar sådana skitkommentarer över mig - de flesta bortplockade såsom otaliga av de nick som framfört dem. Jag har också blivit utsatt för hot. Jag talar mest om vad SD och SDare säger och gör och det ogillar man så klart ungefär som ungar inte gillar att höra att de inte ska dra katten i svansen.
    Jag tror långt från alla sverigedemokrater har förstått att principen en person en röst gäller i det riktiga valet.

(Det är väl därför de startar alla omröstningar på FL och triumferar över att hälften av Familjelivs medlemmar sympatiserar med SD när 62 röster har avgetts varav 32 är på SD)

Jag tror nog att jag ska strunta i att poströsta och i stället rösta i vallokalen.

Det skulle kunna bli ett kul spektakel om det dyker upp någon förvirrad existens som upprört förklarar att hen har 718 alias på nätet och att hen är ombud för alla dessa.

Jag tänker mig att det kan börja kacklas om demokratur, åsiktsförtryck, landsförräderi, oikofobi och kommunism när valförrättaren försöker ge sverigedemokraten en grundkurs i demokrati.

Särskilt oikofobikacklet skulle kunna bli en upplevelse utöver det vanliga. Jag har bara sett uttrycket i skrift, men kan tänka mig att den vokala varianten utstött av en sverigedemokrat i stark affekt skulle kunna låta typ:

Oik, oik, oik, oiko, oikofobiGlad
  • effemgea
    Quintus Zebra skrev 2014-03-29 23:55:29 följande:
    Svarar gärna. :) Även om det blir rätt kortfattat idag. Kanske får jag tid och ork att lägga till lite mer text i morgon.

Grundproblemet för mig är väl att det känns so att MP i sin jakt eter nya väljare har skrotat mycket av den politik jag gillade, att de som så många andra partier slåss om mittenväljarna och inte vill verka extrema.

Jag gillade ju deras radikala idéer, som idag är skrotade. De har blivit lite för fega för mig.

Egentligen delar jag mycket av den kritik som tidigare språkrören Birger Schlaug och Maria Wetterstrand har lagt fram den senaste tiden. Håller inte med om allt dock. Håller t.ex. inte med Schlaug om att lösningen är att rösta på Vänsterpartiet.

Tack för svaret, förresten!

Alltid besvärligt när pragmatism och visioner ska jämkas ihop.

Själv skulle jag önska mig en pragmatisk MP-vision att kärnkraft inte nödvändigtvis måste vara en symbol för ett energislösande och miljöförstörande betongsamhälle utan snarare ett nödvändigt ont för att minimera utsläppen av växthusgaser.

Om jag någonsin skulle engagera mig politiskt skulle jag kanske formera enmansfraktionen -. Miljöpartist för kärnkraftSolig
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-31 21:15:21 följande:
    Som nästan varje svensk som kallar sig Gert på Familjeliv förstår vad du menar med det, menar du förstås.
    Fat nog borde du känna igen sektens mässande vi det här laget.

Sjuklöverns massinvandringspolitik splittrar nationen inte bara såtillvida att den innebär att vi får hit oönskade element som skadar den nationella sammanhållningen - det är också så att sjuklövern och dess språkrör gammelmedia desperat försöker försvara en sjuk invandringspolitik genom att håna, förfölja och demonisera det parti som står upp för sanningen och nationens bästa.

Typ.
  • effemgea
    Flash Gordon skrev 2014-03-31 21:37:42 följande:
    Ingen aning, men du framför den tanken så ... tja, jag vet inte hur man skall tolka medias ointresse av att ens meddela vilket parti det gäller?

Vad tror du?

Varför undviker media att göra en stor sak av en socialarbetare och kommunpolitiker i en av Sveriges allra största kommuner är såväl feminist och kvinnosakskämpe som sexköpare?

*iofs är det ju inte klarlagt att han köpte sex av just en kvinna*

Å andra sidan är jag inte särskilt intresserad och inte heller särskilt förvånad över att ännu en MP:are figurerar i dylika sammanhang. Det börjar bli några stycken nu.
    Bollandet med enskilda exempel är rätt ointressant.

Men det förtjänar ändå att påtalas att aluminiumrörsmännen inkluderade SD: rättspolitiska talesperson och SD:s ekonomisk-politiska.

Och rullstolsfyllot som ljög om att han blivit rånad av invandrare och spottade och fräste mot en invandrarvakt som försökte få styrsel på fyllot var väl näringspolitisk talesperson

Det här skulle aldrig kunna inträffa för ett annat parti - det närmsta man kan komma är väl Littorinskandalen för några år sen.

Men den största skandalen är naturligtvis att Ekeroth fick sitta kvar i riksdagen. Och det säger oerhört mycket om SD.
  • effemgea
    Philipsson skrev 2014-04-01 07:27:17 följande:
    Den hippokratiska eden ja, som bl.a. innehåller att INTE utföra fosterfördrivning.
    Och så är det också ungefär 150 år sen svenska läkare slutade med denna edsförsäkran.

Något du vill återinföra?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?