Inlägg från: effemgea |Visa alla inlägg
  • effemgea

Varför hatar folk SD?

maria diaz skrev 2014-03-28 21:01:21 följande:
    Tror du att det är Åkesson själv som bestämmer om han ska ha livvakter eller inte?

Trots att han lever under hot så kämpar han för sitt land som ingen annan svensk politiker.
    Ja, att de flesta sektmedlemmar avgudar sin ledare är inte unikt för sekten kring Åkesson, utan ett sektdrag - så att säga.

Själv är jag omåttligt road av personkulten kring Åkesson.

Min favorit just nu är den jag har som sidfot: Den om att alla måste böja sina huvuden för Åkessons briljans.

Jag väntar med spänning på att någon sektmedlem ska knåpa ihop en sångtext till den store ledarens ära.

Typ:

Fisken behöver vatten, och växterna solens ljus,
    svenska folket måste ha ett nationalistparti,
    för nationen, krävs Åkessons tänkande
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    dårian75fmganihka skrev 2014-03-28 22:14:15 följande:
    Tror att både du och din omgivning skulle må bättre om du slutade dricka och nyktrade till.

Det är en ny dag imorgon.
    StrålandeFlört

Det var det andra kännetecknet för SD-sekten. En stor del av anhängarna sysslar med någon slags ritualer som får dem att tro att de har ockulta förmågor.

Vilken metod använder du - är det tankeläsarmössan av valsat aluminiumrör eller uppenbarelseboken?

Själv tycker jag att det är lustigt att vi i SD har fått en endemisk sekt som gissningsvis ligger i framkant bland sekter globalt - såväl i fråga om personkult som vidskepliga uttrycksformer.

Men det är klart att en ledare som redan som barn upplevde sig förföljd av icke-existerande invandrare i Sölvesborg har lyckats locka märkliga krabater till sig med sin uppenbarelseteologi.

Nåja, Sverige är ju sekulariserat, men också  tolerant och mångkulturellt - så det finns plats även för den vidskepliga toksekten SD här.

Kan du inte berätta lite om PK-etablissemangets konspirationer nuSkrattande
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-03-29 09:00:54 följande:
    Uppmuntra inte SD-esset som återigen skapar sina nick utifrån sin besatthet av andra FL-medlemmar. Men iofs är ju denna persons uttalanden en mycket framgångsrik faktor när det gäller att öka SDs impopularitet.
    Tja, jag anser att den här personens åsikter är rätt representativa för hur många sverigedemokrater resonerar i sammanhang där de inte måste vara politiskt korrekta. Hen är bara lite "yvigare" i sina gester, men detta gör det ju bara så mycket lättare att förstå vad som triggar en sverigedemokrat.

Personfixeringen kan visserligen vara tröttsam - men även den kan man bedöma mot bakgrund av dels personkulten inom SD-sekten och dels att sektens omvärldsbild nästan uteslutande byggs upp av valda exempel på invandrare som bryter mot lagar eller normer.

Själv anser jag att det är betydligt mer intressant att diskutera SD-sektens psykopatologi än att diskutera enskilda invandrarexempel med mer eller mindre troende sverigedemokrater.

Visst, jag är medveten om att jag är farligt nära att själv generalisera utifrån valda exempel nu och vill därför betona att alla sverigedemokrater naturligtvis inte har ett ändlöst behov att pissa offentligt på vård fina Sverige - men nog är det lustigt hur mycket de pissas på Sverige från dem som kallar sig Sverigevänner.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-03-29 11:07:38 följande:
    Det märks att ni börjar bli desperata inför valet. Ni sprider skrämselpropaganda och utmålar SD som det ena och det andra. Det är ganska skönt att se faktiskt.
    Desperata inför valet???
  • effemgea
    nihka skrev 2014-03-29 10:59:53 följande:
    Klart det finns nazism inom SD. Annars skulle SD inte behöva hålla på och utesluta nazister - eller iaf de som inte lärt sig hålla käften tillräckligt mycket utåt.

Vilken av de idag verksamma SD-politikerna tror du blir nästa nazist som gör rubriker? Tror du det blir någon yngre nynazist eller någon som är kvar från det gamla gardet?
    Fast utgår man inte från en föråldrad världsbild om man talar om nazismen inom SD i stället för rasismen.

Nazismen hittar man nog hos SVP  och liknande medan en modern rasist har bytt primär måltavla för hatet från judar till "MENA".

Det kan ju till och med i dessa sammanhang bli lite så att fiendens fiende är vår vän - som för SD.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-03-29 11:37:54 följande:
    Man skulle tycka det, men SD skulle inte behöva hålla på och göra sig av med nazister om det inte hade funnits några.

Sedan håller jag med dig om att den moderna rasism bytt primär måltavla till MENA, men det går också fint att kombinera sitt hat till att omfatta alla möjliga grupper som man anser är mentalt och moraliskt underlägsna.
    "Att åka till Norra Öland innebär också att man slipper alla beslöjade kvinnor och andra människor som man får nog av i andra delar av i landet"

Ja, det är klart - Thoralf skulle få fortsätta att åka till norra Öland även om alla svarta och alla med arabiskt ursprung på ett eller annat sätt försvann från Sverige.

Det är ju knappast så att rasismen försvinner om de primära måltavlorna försvinner - snarare att den skulle triggas då och hitta ständigt nya måltavlor, och läser man SD-sektens svenskhetstankar handlar det ju inte bara om ursprung utan också om åsikter.

Drar man ut sektens svenskhetstokerier till dess slutliga konsekvens så skulle väl summan av frasen "en man ett folk" bli just ett och vara ekvivalent med Åkesson eller den sektledare som blir den sista som får personifiera svenskheten.
  • effemgea
    Velouria skrev 2014-03-29 16:02:30 följande:
    Det är inget mer än projicering. SD är de som är desperata. De till och med mordhotar människor för att kunna tränga sig fram:

www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnyt...

SD-logik: "Han borde inte ha försökt hindra Åkesson"
    Mm, nej det kunde alla som har lite kännedom om sekten räkna ut - själv kommenterade jag med att han antingen måste vara oerhört naiv eller också ha ett civilkurage som inte är av denna världen. Tur att det ändå var en manlig läkare - annars hade de mer eldfängda sektmedlemmarna inte nöjt sig med hot om arkebusering.

Och allt detta för att Västerbottens landsting lät Åkesson inspektera bentäthetsmätare på geriatriska i Umeå.

Herregud - hur Åkesson än söker med sina bentäthetsmätare kommer han ändå aldrig att hitta någon sektmedlem som har en komplett ryggradFlört
  • effemgea
    Rataxes skrev 2014-03-29 16:37:05 följande:
    Nu skulle jag ju kunnat skriva något om sossen som vill legalisera incest, för att påpeka att korkskallar finns i alla partier. Jag tror jag avstår, jag brukar ju bli kallad sverigedemokrat när jag gör sånt.
    Du kommer att rösta på M när det verkligen gäller.

Det behöver man inte vara telepat för att inse.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-03-29 17:32:25 följande:
    Det är SD-hatarna som är desperata. Det är bara kolla hur stor den här tråden är. Ni är verkligen rädda för SD:s framgångar, annars skulle ni inte lägga ner så mycket tid och skriva så mycket hatpropaganda mot SD. Det är lätt att hata, men svårare att älska. SD är kärlekens parti.
    Nja, det är väl bara ett exempel på det gamla vanliga fenomenet att när tokfanatikerna predikar så drar sig nästan alla undan, men några få blir kvar för att säga emot.

Om du tittar på FL:s politiska avdelning så är majoriteten av trådarna startade av sektmedlemmar. Min gissning är att flertalet av de som är politiskt intresserade anser att detta är ett underbetyg till FL och att det vore under deras värdighet att besvara toksektens propaganda.

Kanske de har rätt - att det vore bättre att låta sekten ta över det politiska forumet på FL.

Men själv anser jag att SD-sektens tankeslappheter inte bör stå oemotsagda, inte för att jag tror mig kunna övertyga någon, utan mer av principiella och praktiska skäl. 

Man kan lämpligen jämföra med dem som lägger ner oerhört mycket tid och möda på att argumentera mot Gudasänd och hans teorier om att spöken kan gå genom slidor och att solen kretsar kring jorden. Inte tusan är det någon som tror på Gudasänd, och skulle det vara så att någon/några trots allt gör detta så är dessa hursomhelst långt bortom möjligheterna att påverkas av förnuftets röst. 

Inte desto mindre tror jag att förnuftets röst är viktig - och det oavsett att vare sig kosmologins gudasända eller politikens gudasända aldrig kommer att kunna ta till sig den - och att alla andra redan har tillgång till den.

Själv ser jag nog SD-sektens attacker mot FL som en form av klotter. Jag tycker ingen ska behöva flytta sig för att klottrarna kräver allt utrymme - och så länge det är några som tar sig tid att gå i svaromål mot klottrarna, så begränsas klottret i stort sett till forumets samhällsavdelningar.

Sammanfattningsvis: Mot bakgrund av att det inte finns någon annan institution som vi svenskar tycker så illa om som just SD så kan man faktiskt påstå att reaktionerna på sektens spammande av FL:s politiska forum är ganska måttliga.
  • effemgea
    maria diaz skrev 2014-03-29 19:38:04 följande:
    Vänd på frågan istället.
    Finns det något inom svensk asyl- och flyktingpolitik som fungerar?
    Javisst, jag tror att just den delen funkar ganska hyfsat.

Vad som har fallerat - och fortfarande fallerar - är integrationspolitiken i praktiken.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?