Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

Stormvind skrev 2014-01-24 19:02:25 följande:
    För jag hoppas du är mer på läst om statistik än den amatör som gjort research.nu/privat/valdtakt/ så brister den ju på flera punkter först och främst så är den ju långt från komplett med enbart 1549 domar, det står heller inte från vilken tid denna data är hämtad. 

Men det som felar främst är att de medvetet snedvrider statistiken, eftersom statistik inte säger ett skit om frekvens om man inte tar i hänsyn distributionen av varje namn. 

Och detta har istället någon annan gjort och resultatet är tydligt... 

Haha, vilket skämt till analys. Tack.

• Digestive
    Stormvind skrev 2014-01-24 19:44:54 följande:

Skämt till analys? Är statistik och matematik verkligen så svårt att förstå?

Statistiken blir ju enbart intressant då den vägs emot sannolikhet och detta visar ju tydligt att Juan (och Ahmed) har betydligt svårare att hålla snorren instängd än andreas, daniel eller mikael.

Ja, skämt till analys. Att matematik har utförts korrekt betyder inte att svaret visar upp verkligheten. Inte riktigt i matematiken som den så kallade "statistiken" brister, utan i dess utförande.
  • Digestive
    nihka skrev 2014-01-24 20:32:51 följande:
    Men vi kunde få ner siffrorna om vi utvisar och stoppar alla som heter Juan vad det verkar från tveksamma källors håll.

Om vi samtidigt i förebyggande syfte spärrar in alla som heter Tommy så får vi ner antalet massmördare på gatan med 66% eftersom 2/3 av alla livstidsdömda massmördare heter Tommy. Om vi dessutom spärrar in alla som heter Mattias kommer vi åt 100% för alla livstidsdömda massmördare i Sverige heter antingen Tommy eller Mattias.
    Resonerat på samma sätt som från tveksamma källors håll Flört

Javisst! Eller då det fantastiska när någon underkänner en studie för att den enbart omfattar 1549 domar och sedan lyfter fram något hemmasnickrat som omfattar 126.
  • Digestive
    LadyInRed skrev 2014-01-24 21:26:16 följande:
    Sedan när blev denna diskussion en fråga om statistik istället för den spontana och nyfikna frågan:

Citat "Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?"

Jag: Ja något har gått snett när en "Muhammed" får försörjningsstöd istället för en hårt arbetande tre-barns mamma,född inom landets gränser, och som samtidigt begär en trygghetszon för mina barn...

Det har snarare gått snett för att den hårt arbetande 3-barnsmamman inte får hjälp med ekonomisk lättnad. Punkt.

Att addera "Muhammed" i resonemanget görs inte av någon nödvändighet överhuvudtaget, utan av (medvetet som omedvetet) uppsåt.

• Digestive
    Milton01 skrev 2014-01-24 21:57:28 följande:
    Vad menar du Digestive, menar du att man inte ska addera problemet(Muhammed) i ekvationen? Nu får du allt lugna ner dig med drickandet, verkar som att PK-nerven triggas till den milda grad att förnuftet trängs bort.

Inte bra.
    LadyInRed skrev 2014-01-24 22:02:56 följande:
    Att man inte förstod Muhammeds fullständiga bidrag till dagens diskussion, redan på 90-talet, säger en hel del om den allmänna inställningen Kanske Al-Qaida och likasinnade har har påverkat. Men samtidigt bekämpar vi själva Jehovas vittnen, livet ord mfl:rs ideologier samt sundets fullvärdiga förnuft...

Och då presenterar ovanstående radarpar, varför den hårt arbetande 3-trebarnsmamman inte får ekonomiskt bistånd för att "Muhammed" får det.

Att det överhuvudtaget inte finns ett socialt skydd instiftat i Sverige och av svenskar, som då erbjuder ensamstående samt arbetande föräldrar någon ekonomisk lättnad - (så länge ekonomin går under normen) - kan stå osagt, för humorns skull.

Att börja proklamera för ett sådant socialt skydd hade ju kunnat ses som en god start överhuvudtaget men uppenbarligen så ligger fokuset minst lika mycket på "Muhammed" - men som sagt, sådant här kan stå osagt för humorns skull. 

Aja, över till allvaret! Drömmer Svara på översta stycket.

• Digestive
    Stormvind skrev 2014-01-24 22:05:35 följande:

Hemmasnickrat ja visst, uppenbart av någon med betydligt mer genomgripande kunskap i statistik än den sammanslutning som kallar sig research gruppen. För mig veterligen består inte denna av några akademiker.

Att man dessutom börjar kommentera på sidan "Så mycket jag hann på en timma" säger väl det mesta om hur inkompetent denna person är.
    Vad omfattar 126? Svara grafen är baserad på research gruppens data vägt över antalet individer med respektive namn.

Det borde inte vara så svårt att förstå att hitta ett ruttet äpple bland 14000 är betydligt mer troligt än att hitta ett ibland 140000.

Den där så kallade "statistiken" som presenterades i bild - den omfattar, tar hänsyn till och bygger slutsatser med totalt 126 domar som grund. Eller det kanske låter mäktigare utfört om det poängteras att den så kallade "statistiken" omfattar, tar hänsyn till och bygger slutsatser med hela 0,526% domar som grund?
  • Digestive
    Stormvind skrev 2014-01-24 22:25:23 följande:

Ja och jag tog fram det och demonstrerade för Kexet hur felaktig denna data är.
    Eftersom han/hon använde det som argument att "Svenskar" var våldtäktsmän.

Har aldrig argumenterat för något sådant och det har ingen större betydelse vilka som utför undermålig statistik (likväl undermålig statistik, om inte det framkommer automatiskt).
  • Digestive
    LadyInRed skrev 2014-01-24 22:32:54 följande:
    Att du inte kan skillja på människa och människa säger väl en hel del...

Att skilja på människor redan vid namnet säger allt. Skiljer allt på människor, har bara betydlig adderat med avsevärt samt multiplicerat med extremt mindre försmak till blott yta.
  • Digestive
    LadyInRed skrev 2014-01-24 22:44:42 följande:
    Du frågar vad det betyder att vara människa med andra ord... Nu, förklara vad det innebär, tack...

Knappast, använder varken termen "vara" eller accepterar tanken om att "vara" överhuvudtaget - så nej, en omöjlighet.

Här finns det en dynamisk samling universiell information och potential. Det samma gäller alla och någon annan hållning skulle bara förminska potential och göra dynamik statisk.

• Digestive
    Stormvind skrev 2014-01-24 22:56:03 följande:
    Kan du inte läsa? Det som presenteras i bild bygger på exakt den data research gruppen presenterat. Däremot har man inte gjort samma uträkning för samtliga namn. Du kan göra detta om du vill, detta är topp namnen som research gruppen presenterat om räknat till statistik fördelning.

Har redan svarat med att det inte spelar någon roll vilka som gör undermålig statistik - likväl undermålig, i båda fallen och i samtliga fall som skulle följa i samma spår.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?