-
Knappast ensam..Dorian Ertymexx skrev 2014-01-23 14:01:19 följande:Nope. Jag blir avtänd av osäkerheten som "spelet" ger. Men jag kanske är unik, vad vet jag...
-
Finns det källor på det?Dorian Ertymexx skrev 2014-01-23 14:24:37 följande:Tror hen syftade på just UNGA män, i samband med alkohol. Eller kanske SD-are, har för mig att de är överrepresenterade?
-
Haha.. "[...] det finns bara en tolkning", "Läran är bokstavstroende [...]". Vaknade vederbörande sen eller?Naranjos skrev 2014-01-23 15:08:21 följande:Och hur är det relevant i dagens samhälle? Islam befinner sig fortfarande mentalt på 600-talet och förefaller inte ha några planer på att ta sig därifrån.
Islam är inte endast en religion. Själva ordet betyder underkastelse och är förutom en religion ett allomfattande politiskt system. Läran är bokstavstroende och det finns bara en tolkning om man skall förstå de lärde.
Var 5 minut dödas en kristen och den absoluta majoriteten dödas av personer som bekänner sig till Islam. Detta sker IDAG, varje dag i Islams namn.
För 30 år sen var 20% av mellanösterns folk kristna. Idag är den siffran 5%. Där har du "the religion of peace" av idag.
Oj, där mördades en till innan jag blev klar med det här inlägget. -
Dorian Ertymexx skrev 2014-01-23 15:30:40 följande:
Inte om just våldtäkter, tror jag, men varför skulle just det brottet vara undantaget?
viisverige.blogspot.se/2011/02/sd-riksdagsled...
www.interasistmen.se/brott-och-straff/var-tio.../
www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisinc...
det jag hittade vid snabbt sökande, vet att det finns mer, men jag orkar inte gräva källor längre, sd-fansen tror ändå bara på det som står på avpixlat och inget annat...
Sjunk inte ner på samma nivå bara. Dessa "Stolta svenskar." ska ständigt känna och veta att de inte når upp till knäna på stolta svenskar, inte ens om de kliver på varandra.
Mer avskyvärd propaganda än Sverigedemokraternas får det länge letas efter. Ljuger om människor, ljuger till och med om våldtäkter och indirekt uppmanar våldtäktsoffer till att hålla käften, för att inte då användas i deras äckliga snuskpropagandamaskin. Kräkbeteende.
-
Det importeras inga neandertalare. Det immigrerar människor som flyr ifrån det som de inte vill ha och som bieffekt kommer det in en del som enbart omgrupperar sig och som vill ha det som andra har flytt ifrån.M Y L F skrev 2014-01-23 15:22:58 följande:Så för att det redan finns infödda neandertalare i landet så ska vi importera fler?
Jag undrar fortfarande hur man kan tycka att det är ok för människor att åka iväg och terrorisera och mörda när den som åker säger sig vara svensk?
Med andra ord så medverkar vi till eländet? Inte jag men alla som inte ser några "konstigheter" med det.
Tragiskt.
Sedan så är det en potentiell risk att vissa dyker upp i landet och spränger en bomb. Det är helt ok verkar det som....
Haha, tror nog att Sveriges vapenindustri bidrar en aning mer till eländet. Som sagt, "konstigheter" som inte gärna får synas eller tas med - bättre att sila mygg.
Haha, ja, det skulle troligen bero på att Sverige råkar husa några kombattanter/terrorister och inte alls för att svenska vapen spränger familjer i luften på daglig basis, säljs under ytterst tveksamma förhållanden och på grund utav Sveriges uttalade stöd till krigsregimen USA.
Tror nog de flesta kan tänka så långt att skräp smiter genom filtret och använder kryphål i lagarna även i Sverige - medan det inte behövs någon lång tanke alls, för att inse att vapen som kastas runt i krigsdrabbade områden och som säljs till krigsförberedande länder, gör skada på en lite större nivå. -
Haha.. ja, det där skrev verkligen under på föregående påståenden.Naranjos skrev 2014-01-23 16:04:44 följande:Tja, du kan väl lyssna på denne riksdagsman, så kan du själv bilda dig en uppfattning:
" rel="nofollow" target="_blank">
Sammanfattning; det finns tolkningar inom islam som önskar förena fler under samma tolkning. Oj, vilken anormalitet bland religioner, oj, oj, oj..!! Helt unikt för islam. Eller nej, hel fenomensunikt till och med, för inte någon annan rörelse - folklig som politisk som religiös som vad som helst - har något som helst intresse av att föra samman fler människor till deras specifika idé. -
Hela behovet som figuren i klippet uttrycker - står emot vederbörandes tidigare påståenden. Om inte det framkom som en total självklarhet.Naranjos skrev 2014-01-23 16:04:44 följande:Tja, du kan väl lyssna på denne riksdagsman, så kan du själv bilda dig en uppfattning:
" rel="nofollow" target="_blank"> -
Tor inte det, kontexten tyder på våldsverkare som tar sitt uttryck i krig som Sverige inte sanktionerar.M Y L F skrev 2014-01-23 16:26:24 följande:Du verkar inte förstå vad jag menade med neandertalare.
Det är ett jättestort problem att Sverige håller på med vapen, men bara för det så är det ok för Svenskar att ge sig in i Krig lite hur som helst? Att det ena rättfärdigar det andra?
Något som är konstigt är att många partier en gång i tiden pratade högre om invandringspolitiken, men det är väldigt tyst om det. Det ger ju mycket mer spelrum för SD.
Jag har själv röstat Moderaterna som en gång i tiden själva har kritiserat invandringspolitiken, på ungefär samma sätt som faktiskt SD gör idag. Nyamko Sabuni som en gång var aktiv för FP tog ju upp hela integrations problemet.
Vad är det som är så fult med att ta upp saker som inte fungerar?
Haha, nej, bara vederbörande verkar ha sådana lustiga tankar överhuvudtaget. Det ena rättfärdigar inte det andra och har inte ens med varandra att göra på det viset.
Svensken vill inte höra om saken - inte ens i forum mottas ämnet som något accepterat eller rumsrent att prata om - eller rättare sagt så skulle svensken ta illa vid sig och det skulle i sin tur betyda politisk självmord. Det enda som har fått utrymme handlar om kritik, behovet har inte fått andas ordentligt sedan 1970.
Japp, massa kritik och relativt försvinnande lite förståelse för behovet finns det och har funnit.
Frågan borde snarare anbelanga det uppenbart fula med att analysera och förklara behovet utav immigration i dessa ekonomiska system och för ett Sverige utan naturlig folktillväxt.
Jämför gärna hur mycket utrymme "kritik" respektive "behov" har fått. Den som menar att "kritik" kring frågan har fått lida mest genom åren har skygglappar på sig större än EU och kan troligen inte bemöta ämnet på en national/makro-ekonomisk nivå överhuvudtaget. -
Ja, om en figur uttrycker ett behov av att "förtydliga" och få muslimer att "lyssna på just dessa lärda" - så säger det sig självt att muslimer inte har en unison tolkning eller för den delen kan räknas som bokstavstrogna på det viset som vederbörande påstår.Naranjos skrev 2014-01-23 16:41:12 följande:??
Framgår inte dessa saker som rena rama självklarheter därborta? Ett tvåbitarspussel och då vederbörande uppenbarligen har sett tidigare klipp innan så borde pusslet ha lagts med bitarna på plats för längesedan.
Islam kan inte ha unisont bokstavstrogna till en unison tolkning och samtidigt ha en företrädare som uttrycker ett behov av att samla muslimer under en specifik tolkning utav en samling specifikt så kallat lärda (helt enkelt röra sig åt det hållet som just företrädaren önskar - något så extremt ovanligt bland företrädare [oavsett vad som företräds] över lag).
Det faller på sin egen orimlighet och ska inte behöva ta längre än 2 sekunder för att inse. -
För att ekonomiskt överleva i ett penningsystem som kräver ständig tillväxt kanske? Så enkelt ser det ut. Kanske på tiden att folk börjar inse att hela det här ekonomiska systemet kanske inte fungerar särskilt tillfredsställande per se och att det därmed skapas problem.M Y L F skrev 2014-01-23 16:52:41 följande:En del påstår att Sverige behöver tillväxt av befolkningen, till vad undrar jag?
Folk som kommer hit kommer ju inte till någon ljusnande framtid. Har dem tur så hamnar dom i skjutvänliga Biskopsgården, och där måste det ju kännas otryggt precis som "hemma".
Tar vi emot folk pga av humanitära skäl eller av andra skäl?
Det är inte rimligt att så många människor ska tas hand om Sverige. Det är ju något som är fel.
Personligen hjälper jag hellre ett par hundra tusen människor istället för ett tusental. Men det är jag det.
Att påstå att invandringen inte för med sig problem eller ekonomiska sviter är ju att ljuga.
Framtiden mörknar överallt. 97% utav världens pengar består idag utav skulder och utvecklingen sker därefter.
Av båda skäl.
Ja, mycket kan klassas som "fel".
Det ska gå att röra sig bort ifrån en plats och än mer så ska det gå att fly ifrån den. Skiter fullständigt i vad vederbörande försöker kompensera sådana självklarheter med. Det går inte att etiskt försvara någonting som att göra det svårare för människor att ta sig ur ett helvete, genom att hjälpa dem på plats i och omkring helvetet.
Det senare handlar inte om ett mer behövligt eller ett mer självklart behov för mänskligheten, bara för att ordet "hjälpa" står med.
Det finns ingen här att lura med skev etik och än mindre någon att lura, med att det ena skulle spela ut det andra på något vis.
Vilken tur att ingen har påstått något sådant då. På tal om att ljuga så försvann det där lilla utspelet av försvar, angående den förvanskade och hänsynslöst förställda våldtäktsstatistiken, rätt fort. Kan inte riktigt se hur någon som sprider sådan dynga ens har medvetenhet nog för att hantera ens någon fråga inom ämnet etik, då det står rätt givet att sådant kan puttas undan överlag bland gelikar.