Inlägg från: realist14 |Visa alla inlägg
  • realist14

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-08-28 20:16:20 följande:
    Nja, nu tog jag upp svepande föraktfulla beskrivningar av hur vi svenskar är beskaffade - vad är detta ett exempel på om inte just svenskfientlighet.

Jag skulle förmodligen kunna ta fram en mängd exempel bara från den här tråden - och då är ändå de värsta exemplen bortmodererade.

Testa att scrolla genom några trådar och ersätt svenskar med somalier i invektiven - så kanske du får en bättre uppfattning om SD-sektens svenskfientlighet.

Somalier är fogliga, korkade, eftergivna, biter inte den hand som föder dem, de följer blint sina ledare. Skulle jag starta en tråd om somalier med samma syn på dem som SD har på svenskar skulle den raderas med motiveringen att den är rasistisk.
    Jo men som jag skrev, det är inte ok och givetvis en överreaktion, men de flesta, ,mig inkluderad, känner inte HAT vilket vad det vi började prata om utan det handlar om en stark upprördhet bara.
  • realist14
    FDFMGA skrev 2014-08-28 20:16:20 följande:
    Somalier är fogliga, korkade, eftergivna, biter inte den hand som föder dem, de följer blint sina ledare. Skulle jag starta en tråd om somalier med samma syn på dem som SD har på svenskar skulle den raderas med motiveringen att den är rasistisk.
    Ja svenskar kan ju med automatik inte utsättas för sådant....inget nytt där  va...
  • realist14
    Danielle222222 skrev 2014-08-28 23:03:17 följande:

Men, jag älskar invandrare, min son på dagis leker med afrikanska barn, tycker det är så skönt att han kan växa i ett miljö där han kan lära sig att umgås med olika människor olika kulturer, berikar hans liv,

Så de är så pass olika.....vad skiljer dem från de andra barnen då???
  • realist14
    FDFMGA skrev 2014-08-28 23:50:59 följande:
    Javisst.

Visst är jag medveten om att många inom SD-sekten fått för sig att vi svenskar anser att det bara är SD och SvP som kan vara rasister - men sektens vanföreställningar kan jag inte ta på allvar.

Så svaret på din fråga är att det skulle ha varit precis lika rasistiskt och svenskfientligt om en somalier uttryckt det du uttrycker i bland annat den här tråden, men jag tror inte att särskilt många somalier är så svenskfientliga som du.
    Vi har iaf inga religiösa ledare som pumpar i oss att vi ska akta oss för dem...
  • realist14
    FDFMGA skrev 2014-08-29 14:59:41 följande:
    Tror du har missförstått.

Vad jag gjorde var att jag tog några åsikter från den svenskfientliga SD.sekten om just svenskar och placerade dem i ett annat sammanhang.

Så visst kan svenskar utsättas för rasism.
    Håller med , såklart det är så, men det finns ju gott om folk som påstår motsatsen.

Orkar inte leta artiklar just nu, men detta blogginlägg påtalar väl det jag menar...finns massor av skräckexempel på detta.

petterssonsblogg.se/2013/09/17/rasismen-man-inte-vill-tala-om/

• realist14
    FDFMGA skrev 2014-08-31 09:41:05 följande:
    Att brevbärare reagerar över att de tvingas dela ut SvP- och SD-propaganda och det till och med till personer som satt upp meddelanden på dörren att de betackar sig för rasistpropagandan kan jag däremot förstå.
    Trams.....ett sätt att blåsa upp sig med bara.....bara att dela ut. De står knappast och öppnar alla kuvert för att se om det finns något annat som kan strida mot ders moral så det är väl bara att dela ut och vara tyst.
  • realist14
    Gert skrev 2014-08-31 09:50:57 följande:

Men det är ok att dela ut kommunistpropaganda för Vänsterpartiet. Sverige är bra konstigt.

Och hur tror de att peddosarna delade sitt material innan internet....jo per POST!!!! Shit vad de burit ut grejor utan att klaga tidigare....tonvis med skit...

Trams som sagt.
  • realist14
    Gert skrev 2014-08-31 11:01:04 följande:
    Finns det över huvud taget något som inte du gråter ut om angående SD-sekten?
  • realist14
    StackarsMia skrev 2014-09-02 09:29:45 följande:
    Men samtidigt är ni Sd-skeptiker ganska snabba med att dumförklara och kleta rasiststämpln på oss alla som röstar på SD. Tror du verkligen att världens mest toleranta land har 700 000 rasister?
    Det har blivit en grej som folk rapar ur sig för att framstå som goda...

Det är lätt att göra det idag, lika lätt som att bli tv-stjärna, bara att ligga i en dokusåpa så är man stjärna i tidningsrubrikerna.

Förr fick man skaffa sig lite kunskap innan man ramlade in i debatterna, nu står folk och vrålar -rasiiister---och viftar med långfingret, och tror de på allvar deltar i något vettigt sammanhang. Lite lågpannat ja....

Skitungar knappt röstberättigade och med noll kunskap om politik ställer sig längst fram på något valmöte och vrålar oanständigheter eller står med långfingret i luften, bara för att  det är kul att komma på bild, garva och lägga ut det på fejjan....få "likes"...mer seriöst än så är det inte.

Artister har skaffat sig massor av gratis-pr med att rabbla pk-floskler...vissa syns extremt mycket i de sammanhangen..

Osv osv....det är en liten industri som göder egot hos några...

• realist14
    Aqt skrev 2014-09-03 20:48:01 följande:
    Olika åsikter och konflikter förvandlas inte till rasism för att det är mellan olika etniska grupper. Rasism är allvarligt men också ett ofta missbrukat ord som används för att sätta på sig offerkoftan.
    Ja inte är det värre än att benämna en annan stadsdel och säga- dem där- om dem, även om man har negativa synpunkter att komma med. Det är så överdrivet att man baxnar....med vissa grupper har vi rejäla kulturkrockar..pratar man om dem så är man rasist---vilket jönseri....
Svar på tråden Varför hatar folk SD?