Inlägg från: realist14 |Visa alla inlägg
  • realist14

Varför hatar folk SD?

Kunigunda skrev 2014-08-24 11:31:10 följande:
    Vilket boende? Det som Jeaninne inte vill ska byggas?
    realist14 skrev 2014-08-24 09:13:59 följande:

Ja men detta uppehör ju i samma sekund de platserna blir befolkade så det håller ju inte.

Vad upphör? Arbetslösheten?
    Vilket boende? Det som Jeaninne inte vill ska byggas?
    realist14 skrev 2014-08-24 09:13:59 följande:

Ja men detta uppehör ju i samma sekund de platserna blir befolkade så det håller ju inte.

Vad upphör? Arbetslösheten?

De boende som skulle kunna finnas i glesbygd, det var väl det vi avhandlade. Och iom att dessa områden befolkas allt mer så uppstår givetvis också arbetstillfällen.
  • realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-24 11:50:50 följande:
    Nu läser du mitt inlägg som djävulen läser bibeln.
    Jag har inte pratat om integration eller invandring.
    Det jag pratar om är synsätt och förhållningssätt gentemot sina medmänniskor.
    Och jag kan aldrig ställa mig bakom ett synsätt som skiljer och rangordnar människor mot varandra beroende på nationalitet.
    Som du gör när du pratar om våra egna kontra andra människor.
    HUr gör du med lönen från jobbet du har? Tillhör företagets pengar alla också, så att vem som helst kan kvittera ut lön och du är bekväm med att få mindre lön rätt vad det är för att jag varit där och tagit för mig?
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-08-24 11:59:46 följande:
    Jeaninne har påpekat att de såklart ska placeras i bemannade flyktinganläggningar. Om du driver en annan linje får du redogöra för den innan jag kan svara.
    Så börjar väl de flesta som invandrar....i förläggning/asylboende...så jag begriper inte hur du menar där.

Jag är för att man anvisar plats åt de som kommer och ser till att befolka de områden där det är tomt....som jag skrev tidigare..och dä kommer arbeten med automatik uppstå i de kommunerna vartefter det fylls på.
  • realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-24 12:10:21 följande:
    Men nej, jag skulle inte ha något emot att minska min levnadsstandard till förmån för någon som har mindre än vad jag har
    Det finns mycket jag inte behöver som jag skulle kunna avstå ifrån.
    Det känns viktigare för mig att människor får äta sig mätta än att jag ska leva i överflöd.
    Men du kanske gör andra prioriteringar?
    Ja jag lever inte i överflöd så..........

Lever normalt /medelsvensson och har tak över skallen givetvis men det är jag inte beredd att ge bort, det har jag arbetat hårt för...som vi alla har gjort generationer bakåt.
    Vi har sån tuuur skriver en del...eh....vi har slitit hårt för det vi har och betalat världens högsta skatter...vi var ockspå fattiga en gång i tiden, TUR?
    Fattar att det är attraktivt och att alla vill ha en del av den kakan men så lätt ska det väl inte vara ändå.

• realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-24 12:03:48 följande:
    Snälla inte en till med vulgärargument, kan vi inte försöka hålla det här på en vuxen nivå.
    Menar du att jag ensam ska ändra på systemet som praktiseras i större delen av västvärlden och i övrigt också?
    Du tycker inte att det är en strukturell förändring som ska till i så fall, ett gemensamt beslut från världens ekonomiska makthavare.
    Nää, det är min sak att fixa.....du är rolig du. Skrattande
    Nej givetvis inte men exemplet vartill för att visa hur man ocksåp kan se på saken....allt det vi äger ska ju på något märkligt sätt inte tillhöra oss längre utan det ska vara huggsexa på sverige...gillar inte det helt enkelt.
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-08-24 13:03:18 följande:
    Jag orkar inte medla mellan dig och Jeaninne. Om du inte håller med henne får ni diskutera det.
    Jag kan prata själv och jag och Jeaninne har inget otalt...begriper inte vad du yrar om nu...var det en manöver för att det började ta slut på argument för din del? :)
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-08-24 13:05:45 följande:

...och så här fint beter sig etniska svenskar och deras "yngel" (för att tala med SD-lingo)...

www.dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-elever-kastade-sten-pa-aishas-barn-for-nojes-skull/

Jeaninne, Realist14, Bejje och ni andra: vilka slutsatser bör vi dra om den homogena gruppen svenskar (eller kanske kristna eller västeuropéer) utifrån detta?

Så frestande det b lir att dra igång precis alla pk-klychor just nu.
    Vad är det du vill komma fram till med detta?
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-24 13:58:06 följande:
    Problemet (om det nu ska problematiserar mer än nödvändigt) med "våra egna" uteliggare är att de ofta har valt livstilen, att de tar avstånd ifrån samhället utav olika anledningar - de få ju hjälp ifrån samma ställe som om du och jag får, om vi söker den. De utslagna är inte alltid mottagliga för hjälp men de som söker den får också vad som motsvarar det du och jag skulle få. Blå politik gör dock inte läget varmare för dessa och omdirigerar resurser åt helt andra håll än vad röd politik skulle (mer resurser spenderas på ren affärsstimulans idag, än på vare sig flyktingmottagning eller sociala skyddsnät), en faktor som spelar avsevärt större roll i frågan än Sveriges invandringspolitik.

Finns det ingen sorts gräns för hur långsökt man kan blanda in invandringspolitiken som en slags avgörande faktor, i precis allt? Har sagt det förr - detta tunnelseende skadar vår politiska medvetenhet.
    Visst, du kan ha delvis rätt i det, har ingen aning hur självvalt de är av dem...väljer de att hellre sälja situation stockholm på gatan än att FÅ pengar så all heder åt dem isåfall....

Men så rakt kan man aldrig tala om andras situation...andras situation är ALDRIG självvald....ta tiggarna tex...är deras sits själv-valt och ett avståndstagande från samhället? Kaan ha fel men tror du har benämnt deras situation med andra tänkbara förklaringar....
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-24 15:24:35 följande:
    Kan inte minnas att jag har gjort det, inte det senaste i denna jättetråd iallafall.
    Just det, spelar ingen roll i vilken tråd liksom..jag var ute efter skillnaden i synsätt...alltid andra tongångar när svenska hemlösa ska debatteras jämfört med tex tiggarna.
    De sistnämnda är de per definition alltid synd om och varför skulle de inte vilja vara en del av samhället....medan  uteliggarna..äeh de har ju vaaalt....ehhhhhhhhh ?????????????????????????????????????????????????

• realist14
    Digestive skrev 2014-08-24 15:41:39 följande:
    Du får ta det med dem som resonerar så. Folk väljer sin livsstil i väldigt stor utsträckning i Sverige, till och med de som inte ens tillhör samhället har chansen till detta - det betyder dock inte att individerna ser ett liv på gatan som det BÄSTA TÄNKBARA, utan som det bästa tänkbara ALTERNATIVET de har.
    Visst..jag är som sagt inte hundra på att just du sagt så tidigare, men många gör det.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?