Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2015-01-05 21:57:01 följande:
    Nu har Henrik Arnstad blivit muslim också. Jag är inte säker på att Profeten Muhammed godtar han.

twitter.com/arnstad/status/551417475406241792
    Här är en annan proffstyckare som det brunnit i skallen hos:

unvis.it/www.etc.se/nyheter/i-huvudet-pa-en-obotlig-optimist

"

"Hur ska segregationen lösas då, med tvång? 

– Jag skulle gladeligen stödja en lag som tvingade mig att bosätta mig i exempelvis Barkarby för jämna ut klyftorna, det skulle vara fantastiskt (skratt)."

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-10 13:06:41 följande:
    Du menar såsom kristendomen visade sig fredlig för några år sedan i Norge? #Breivik
    Ungefär så, vi minns ju alla hur det i tysthet rekryterades nya massmördare i pingstkyrkorna runt om i norden. Hur det predikades i lönndom i katolska kyrkan och smygfilmades när pastorer försvarade morden. Hur det i Norge kunde filmas när en pastor frågade sin församling om det var rätt att döda folk för att de lämnade den kristna tron.

Se filmen.

http://www.liveleak.com/view?i=253_1412566275
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    Philipsson skrev 2015-01-10 23:41:09 följande:
    Det spelar ingen roll om du flyttar till Lappland och bor där i 30 år, har du inte sameblod i dig och/eller har en samisk-etnisk uppväxt, så har du ingen rätt att bli same (vara renägare), och naturligtvis har du ingen rätt att rösta till Sametinget.

Så, hos vilka står "rastänkandet" att finna?
    Inte ens alla samer har rätt att leva på statsbidragen till rennäringen, endast medlemmar i samebyarna har rätt till dessa 200 000 000:- som slösas bort på deras hobby.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2015-01-11 14:16:15 följande:

Ser du en orättvisa i att staten stödjer rennäringen mes 200 miljoner per år?

Jag kan upplysa dig om att Sverigedemokraterna får ca 200 miljoner kronor i partistöd denna mandatperiod och mig veterligen måste man vara med i SD för att vara med och påverka hur dessa pengar slösas bort på hobbyn (som verkar bestå av hat, ras och offerkoftor).

Nu skiter jag högaktningsfullt i SD´s partistöd. Du får gärna verka för att partistödet tas bort, inte mig emot, dessa pengar kan användas bättre.. Dessutom ljuger du, inte ens såssarna kommer upp i 200 miljoner denna mandatperiod. Kolla dina siffror och återkom sedan.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2015-01-11 15:03:37 följande:

Jag hittade denna faktaruta i Dagens Nyheter och slog ihop SDs tidigare partistöd med deras nya. Ljuger tabellen?

http://www.dn.se/ekonomi/sa-fordelas-partistodet/

http://www.dn.se/ekonomi/sa-fordelas-partistodet/

Jaha, du lägger ihop förra mandatperioden med denna och får det till 200 mille för denna mandatperioden, Seriöst?

En fråga, vill du ha andra regler för partistöd för SD än för andra partier? Ser ingen annan koppling till ditt gnäll än det.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2015-01-11 15:17:54 följande:
    Nej jag lägger ihop förra periodens ersättning med den ökning som de kommer få denna mandatperiod för att få en uppfattning om ersättningen för den innevarande mandatperioden. 
    En fråga, vill du ha andra regler för partistöd för SD än för andra partier? Ser ingen annan koppling till ditt gnäll än det.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2015-01-11 15:24:39 följande:

Jag har inga synpunkter på bidrag till partierna i riksdagen, det är det du som har.

Att jag överhuvudtaget kommit in på denna diskussion beror på att du verkade missnöjd med att Sveriges samer får ekonomiska bidrag  för att hantera rennäringen (något som du kallar för deras hobby).

Jag ville då uppmärksamma dig på att Sverigedemokraternas hobby inte heller är gratis för oss skattebetalare. Det är dock inte något som jag personligen har några synpunkter på.

Stödet till renskötsel är i princip bortkastade pengar då det krävs 5 kronor i stöd för varje intjänad krona.

Anser du att övriga partier också utövar en hobby?
  • Rataxes
    KillBill skrev 2015-01-11 15:33:09 följande:
    Nej jag anser varken att renskötsel är samernas hobby eller att andra partier utövar en hobby i riksdagen. 
    Bara SD utövar en hobby således?
  • Rataxes
    KillBill skrev 2015-01-11 15:36:54 följande:

Om du är känslig med andra använder ordet hobby i en diskussion kanske du ska sluta upp med att begagna dig av ordet själv i diskussioner där det inte hör hemma? Det var ju faktiskt du som startade med att slänga in ordet i debatten.

Jag bryr mig inte om vad du anser om SD, däremot anser jag att en verksamhet som kräver 5 kr för varje intjänad krona är idiotisk och i bästa fall bör betraktas som en hobby.
  • Rataxes
    Digestive skrev 2015-01-11 17:32:43 följande:
    En liten slant för att få behålla den enda värdiga, genuint hälsosamma fast ändå kommersiella djuruppfödningen som finns - i troligen hela den moderna västvärlden.

Känn igen kvalité och uppskatta den! Inte direkt Eldorados antibiotikafyllda skinka från grisar uppfödda på hormoner och skräp i renskaven.

Mm, renskav. <3 Att man faktiskt äter annat kött övergår ändå ens förstånd. Troligen mer essentiell och upptagsduglig näring i en alpbetande ren än i något på apotekshyllan.

Bla, bla..

Lyssnat något på Rega Elicit-R? Den verkar söt.
    Låt renarna ströva fritt och låt folk jaga dem som andra hjortdjur. Då slipper vi även rovdjurstjafset.

Nåja, det finns annat vilt som är lika gott. Frysen är full av hjort och vildsvin

Nope, vill jag ha något där sand finns i förstärkningsstegen blir det sannolikt Roksan eller något vintage.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?