Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-12-08 11:18:03 följande:

Fint försök att tysta mig genom att leka emo. Men se det flyger inte. Jag har I SPANIEN läst OM JUST FASCISM - på universitet, inte mindre. Så du kan ju dilla vidare om att jag skulle KRÄNGCKHa någon genom att påtala sanningen - SD är ett fascistiskt parti. Att du inte gillar det, tja, trist för dig. Det ändrar inte faktum.

Då vet vi att du och Pansargeneralen tycker så.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-08 11:18:03 följande:

Fint försök att tysta mig genom att leka emo. Men se det flyger inte. Jag har I SPANIEN läst OM JUST FASCISM - på universitet, inte mindre. Så du kan ju dilla vidare om att jag skulle KRÄNGCKHa någon genom att påtala sanningen - SD är ett fascistiskt parti. Att du inte gillar det, tja, trist för dig. Det ändrar inte faktum.

Det var ju synd att du inte lärde dig något där i Spanien...

Du får nog vänta läääääänge på SDs exekutionsplutoner och gasugnar.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-12-08 19:40:43 följande:
    Jaså du, trots allt. Hahahaha.

Har du hunnit läsa in dig på ämnet än eller tror du fortfarande att finländare togs emot väl? "Varför vänder sig människor som själva har invandrat till Sverige och upplevt diskriminering senare mot nya invandrargrupper?" Bitterhet nämns.

sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programi...
    Mer än halva min släkt är finländare, många av dem har bott i Sverige i decennier, en av mina föräldrar var s.k. krigsbarn tillsammans med flera syskon. Jag har talat med dem om diskriminering och ingen påstår sig ha blivit sämre behandlad än sina svenska vänner.

Föga förvånande är "forskaren" som nämns vänsterpartist...  Håhå jaja. Det var i alla fall inte pansargeneralen och mytomanen som fick svamla.
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-12-08 20:13:04 följande:
    Varför kallar du någon som är forskare för "forskare". Anders Neergaard har disputerat i sociologi vid Lunds univeritet och innehar titeln
    Universitetslektor, Fil.Dr., Docent Varför ska vi lita mer på din farbror Pekka än på en forskares forskningsresultat?

Fick inte du inlägget med påståendet om mytoman bortplockat? Förtal ska man inte ägna sig åt.
    Jasså, det var du som anmälde

Föga förvånande.

Vad kallar man en person som ljuger om sin utbildning och militära karriär

Kanske med avseende på forskarens politiska hemvist. Nåja, han är ju inte till vänster om Pol Pot i alla fall.
  • Rataxes

Och så var det ju det här med att leta fascism med ljus och lykta.

http://fof.se/artikel/forskarna-ar-eniga-sd-ar-inte-fascister

"– SD är enligt min uppfattning en ideologisk blandform av en rad olika strömningar, skriver Heléne Lööw, som är docent i historia vid Uppsala universitet och expert på högerextremism. Hon har bland annat skrivit böckerna Hakkorset och Wasakärven, Nazismen i Sverige och Med sökarljuset på vitmaktsrörelsen. Heléne Lööw menar att vi inte har någon bra benämning på rörelsen ännu."

Statsministern och finansministern samt några av forumets lärjungar hänvisar till en bok (som sågats av forskare och riktiga historiker) skriven av den moderna Hopkins the Witchfinder General, en journalist utan riktig utbildning vare sig i historia eller forskning, som bevisligen ljugit flerfaldigt om sin karriär 
    Troligtvis en kontraproduktiv taktik, samt ett skolboksexempel på såväl okunnighet, intellektuell oärlighet och kanske ytterligare ett tecken på senaste årens fallande bildningsnivå.

"Om man kallar SD för fascister har man aldrig träffat på ÄKTA fascister." som någon sa...

• Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-12-11 10:00:54 följande:
    Äntligen en lista över Sd´s sjuka motioner i riksdagen. Speciellt nummer tio luktar både brunt och 1930-tal.

Rasismen från Sd är nu så tydlig att röstar man på dessa fascister så får man finna sig i att bli kallad rasist.

www.dagensarena.se/innehall/sds-sjukaste-moti.../
    En del motioner var vettiga, andra stolliga. Som hos de andra partierna.

1. Ser jag inga problem med. Var finns rasismen?

2. Inte heller det. Var finns rasismen?

3. Instämmer, vi behöver inte mer religiös nedsmutsning i samhället. Var finns rasismen?

4. Metoder som t.ex Norge använder, är de rasister?

5. Kanada använder ett sådant system, är de rasister?

6. Instämmer ej.

7. Instämmer, var finns rasismen?

8. Instämmer inte. korkat.

9. Instämmer delvis. Man ska absolut inte sänka kraven för att kvotera in vissa grupper.

10. Nej, varför ska jag inte få vara både svensk och finsk medborgare? Svära trohet till kungen? Stor humor, där föll jag bort direkt. Någon form av medborgarprov kunde man dock ha för att markera värdet av ett medborgarskap.

• Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-12-12 01:02:33 följande:
    Invandrare (dvs mörkhyade oavsett var de är födda, enligt Sd) ska svära trohet till svenska nationen enligt motion från Sd. Enligt ne.se är nation att likställa med folk. Så invandrare ska alltså svära trohet till svenska folket vilket naturligtvis är absurt och för tankarna till herrefolk och slavar än ett modernt och civiliserat samhälle.
    Stolligt som sagt...
  • Rataxes
    Philipsson skrev 2014-12-12 15:12:13 följande:
    Läste du inte intervjun jag länkade till?

Jan Myrdal säger (min fetstil):

"Det är nämligen det att det finns en officiell ideologi eller snarare serier av ideologier när det gäller invandrarfrågor, som, såvitt jag förstår, är helt galna, är helt felaktiga. Men det är i hög grad otaktiskt att säga någonting. Du får i stället två sorts officiella uttalanden, antingen myndigheternas uppfattning eller också får du de professionella liberalernas uttalanden."

Vidare säger han:

"Jag har ingen högre tanke om våra intellektuella. Tvivlar på att de alls har en åsikt i frågan. De är vanligtvis väldigt okunniga. Men de har antagligen på känn att det är nåt fel med den officiella ideologin. Och då vill de inte gärna sticka ut huvet. De följer efter gängse opinioner. Det är tryggast och enklast. Du kan ju avläsa normala svenska intellektuellas inställning i årsringar! De tänker lika moderiktigt som de klär sig: Det här året börjar de att säga att det är bra med invandring och att gå i jeans, det här året att ha långt hår, det året... Ja, jag menar det är jävligt pinsamt, men så är det! Artur [Lundqvist] är inte riktigt sån, och jag menar det är bra med honom! Jag är som du förstår inte överens med den officiella invandringsideologin."
    Jag skulle ju aldrig komma på tanken att hänvisa till Jan Myrdal... Lika dumt som at hänvisa till Herr Pansargeneral Arnstad.
  • Rataxes
    FDFMGA skrev 2014-12-12 19:45:48 följande:
    Vet inte så mycket om din pansargeneral - men jag är övertygat om att han inte likt Myrdal varit vittne till avrättningar och massvält och broderat lika uppbyggliga som förljugna historier kring detta.

Uppbyggliga för troende kommunister, alltså.
    Du har så rätt. Myrdal är en riktigt obehaglig typ. Arnstad är bara tragisk.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-12-15 17:02:04 följande:
    Underbart, Rosana Dinamarca sätter rasisten Björn Söder på plats!

" target="_blank">

Hur kommer det sig att hon inte verkar kunna följa etikettsregler i riksdagen?
    Hur länge ska hon komma undan?
    Detta hade inte tillåtits i något annat parti.
    Är detta specifikt för ett parti med rötterna i kommunism?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?