Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-03-21 18:28:49 följande:
    Idag släppte Statistiska Centralbyrån statistik över invandringen till Sverige under 2013, då drygt 54 000 personer sökte asyl och var tredje av dessa var syrier.

I både gruppen asylsökande och invandrare var syrier den dominerande nationaliteten. Dessutom är det en klar överrepresentation av män som kommer till Sverige, 64 respektive 36 procent. Utöver 54 259 asylsökande invandrade även 115 845 personer, där anhöriginvandring fortfarande utgör den största orsaken för utomnordiska medborgare.

Efter syrier är det så kallade statslösa som ökat mest under 2013, men även där dominerar personer födda i Syrien. Andra länder i gruppen är Eritrea, Egypten och Marocko. Samtidigt minskade antalet asylsökande från Somalia, Afghanistan och Serbien.

Medan indier och kineser i de allra flesta fall bosatte sig i Sverige för att studera alternativt arbeta, kom syrier i huvudsak som asylsökande, och bland somalierna är vanligaste orsaken anhöriginvandring. Även bland de som kommer till Sverige för att studera eller arbeta finns en överrepresentation av män, bland de som anhöriginvandrar är dock en majoritet kvinnor.

www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efte.../

Ja. Vad vill du diskutera i detta?
    Bajsbrygga
  • Velouria
    Errol Flynn skrev 2014-03-21 18:41:50 följande:
    Inget alls. Bara aktuell statistik.
    Att säga att vi INTE har en stor invandring i förhållande till folkmängd är löjligt.
    Hur många av dessa har fått stanna? 
    Bajsbrygga
  • Velouria

En sak är viktig att tänka på i texten. Invandring som kan vara allt från återvändande svenskar till thailändska fruar till någons föräldrar från Afghanistan.

Bajsbrygga
  • Velouria
    M Y L F skrev 2014-03-26 10:11:19 följande:
    Fast det är ju inte dom med störst skyddbehov som kommer hit så du bekräftar ju bara att vi tar in helt fel människor.

Nu länkar jag sista gången meritwager.wordpress.com/
    Det vet ju inte du. Du tror bara på det du läser i bloggen. Du kommer ju inte därifrån dessa människor kommer, så hur kan DU ens säga att "vi tar in fel människkor"?
    Bajsbrygga
  • Velouria
    M Y L F skrev 2014-03-26 11:45:53 följande:
    Om man inte orkar läsa så orkar jag inte förklara. Jag har inget emot folk som är i reellt behov av skydd. Jag välkomnar faktiskt dom 152 Kongoleser som ska komma som en del i flyktingkvoten.

Vad jag har problem med, är människor som kommer hit för enbart ett bättre liv. Det är fullt förståligt, men jag har faktiskt ingen lust att lägga pengar på någon som på falska grunder tar sig till Sverige och sedan ljuger sig blå för att få stanna. Det är ett faktum att mer än 80% av alla som kommer har slängt sina id handlingar eller kommer med falska sådana. En majoritet av sk ensamkommande barn är inga barn, i bästa fall handlar det om 20% som är under 18 år.

Kan du förklara hur och varför vi skulle ta hand om hela världens fattiga här i Sverige? Tycker du själv att det är ok att det kommer mängder med folk som ljuger sig in i Sverige? Är det ok att vi inte vet vem vi släpper in och vad deras agenda är?

Sedan den absolut viktigaste frågan, hur ska vi ha råd med att ta hand om alla förutom att sno hälften av allas löner, inte ens det kommer att räcka, det blir en droppe i havet? Hur ska vi få igång bostadsbyggande där det enda intresse bolag har är vinster? Vem ska ha råd att bo i dom bostäderna? Och framför allt, den missvisade siffran på 8 % arbetslöshet, är nog i verkligheten mer än 15 %, hur ska vi fixa jobb till alla?

Tycker att det vore intressant att höra hur vi ska lösa dessa stora problem. Sedan undrar jag NÄR blir den invandring vi har idag lönsam? Idag förstår ju en vanligt intelligent människa att det inte är en vinst att ta emot en massa människor, men frågan är när och blir det någonsin en vinstaffär för samhället, eller är det bara privata aktörer som kommer att vinna på invandringen?

Att sitta och ljuga ihop att det är en vinst för samhället lönar sig inte i längden. En dag stannar karusellen och vem ska man då lägga skulden på?

Men hur påverkar det dig negativt om folk ljuger för att få stanna här, när de är här för att få ett bättre liv och ser till att få det också?

Vad tolkar du som att "skaffa ett bättre liv"?
    Bajsbrygga
  • Velouria
    M Y L F skrev 2014-03-26 11:46:53 följande:
    Jobbar du på migrationsverket? Jag litar på Merit Wagner.
    Åh nej, jag har mer insyn än vad Migrationsverket har. Faktiskt.
    Bajsbrygga
  • Velouria
    M Y L F skrev 2014-03-26 11:48:47 följande:
    Skojar du med mig nu?
    Absolut inte. HUR påverkar det dig negativt att folk slänger sina ID-handlingar när de kommer hit? Och kanske till och med ljuger för Migrationsverket för att få stanna? 
    Bajsbrygga
  • Velouria
    M Y L F skrev 2014-03-26 11:49:23 följande:
    Mer än migrationsverket och dom som jobbar där? Säkert...
    Ja, det har jag. Hur ska Migrationsverket ha bättre insyn än mig? De kan ju enbart utgå ifrån den story som varje flykting och invandrare ger. Inte ens Migrationsverkets egen utforskning i t.ex. problemområden eller kultur stämmer riktigt överens med verkligheten.
    Bajsbrygga
  • Velouria

Jag VET att många flyktingar som kommer hit måste överdriva i sina asylansökningar, därför att Migrationsverket är fruktansvärt hårt. Flyktingen vet med sig att livet i hemlandet inte är normalt men vet också att det är så många som söker sig till Sverige att det blir som en sorts "konkurrens" bland asylsökarna. Då MÅSTE man överdriva en del detaljer för att få chans att stanna.

Men hur påverkar det dig och mig negativt? 

Bajsbrygga
Svar på tråden Varför hatar folk SD?