Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

overdose skrev 2014-01-03 22:17:26 följande:
    Berätta för oss om ras.

www.google.se
  • nihka
    overdose skrev 2014-01-03 22:23:25 följande:
    Nej, berätta du, vad är ras, och varför tror du att det finns något sådant?

Visst tror jag att det finns det raser. Människorasen är en biologisk ras. Om du vill veta mer: GIYF.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-01-03 23:28:20 följande:
    Är det där sant så skicka uppgifterna till mig så skall jag göra allt jag kan för att SD centralt skall få reda på det. Det låter helt avskyvärt och är 100-dubblet tillräckligt för uteslutning (och uthängning om jag skulle få bestämma). 
    Passa på att skicka med ett par inlägg av hen som har nicket om hata och araber och hens synpunkter om "negrer" "spadar" och dyligt så kanske någon kan kolla upp vederbörande. Av allt hen har skrivit under olika nick skulle det inte alls förvåna mig om man kunde vaska fram så det kunde hålla för åtal.
  • nihka
    Eugenie skrev 2014-01-03 23:24:44 följande:
    NE är ett PK-kontrollerat verk. Dessutom obsolet i dagens internet-tidevarv.
    NE finns som nätversion.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-01-04 00:06:56 följande:
    Så du jämför trakasserier av en hjärnskadad person med att någon omnämner en färgad person "neger"?

Interesting "internal compass".

(För någon som är född någon gång i mitten (eller tidigare) av förra århundradet är inte "neger" ett skällsord utan enbart en beskrivning av en svart person och det används helt utan värdering av personen. Kanske svårt att förstå för en yngre generation).

Nope. Jag jämför inte. Bara berättar.

Ah, en till som försvarar rasistiska uttryck som "neger". Interesting internal compass. Först kommer ordet "neger" sedan rashygieniska samtal och pamfletter - grader av samma typ av tänk.

Ja, man sa "zigenare" och "tattare" också, men det har utgått såsom heilhälsningen.

(Jag är medveten om ordets etymologi och utveckling medan somliga tycks ha fastnat i en historisk fas.)
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-01-04 00:40:05 följande:
    Du måste försöka förstå att "neger" inte ÄR rasistiskt för en äldre generation än din egen. Inte zigenare eller tattare heller faktiskt. Men du kanske inte gillar olika?  "Heil" däremot anses rasistiskt av de flesta nu levande människor.
    Som sagt en till som försvarar rasistiska uttryck.

Inte en enda SDare har klivit fram och sagt annat än försvarande saker om ordet "neger". Konstigt.
  • nihka
    La haine des Arabes skrev 2014-01-04 01:02:43 följande:
    Världens bästa partiledare intervjuas här:

avpixlat.info/2014/01/03/akesson-i-stor-inter.../

Trygghet och tradition
    Använder Åkesson sig såsom du gör av ordet "neger" i sina intervjuer? Skrattande

Din hänförelse över Åkesson är så tragisk med tanke på att "=> 100 % respekt och beundran" som du hyser för honom med allra största sannolikhet är en envägsföreteelse.

SD har åtminstone officiellt "nolltollerens mot rasism" medan du har skrivit här att du kan säga vad som helst för att du uttalar dig som privatperson och inte behöver följa partiets riktlinjer.

Trygghet och tradition är det sista Åkesson har bland sina väljare. Alltför många av väljarna skriver inte under på partiprogrammet och det problemet finns också bland partipolitikerna.

Frågan är varför människor som exempelvis vill ta upp rashygien med hjärnskadade personer känner sig så samhöriga med just SD att de signar upp sig som kommunrepresentanter för just SD?
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-01-04 01:11:54 följande:
    Antingen är du korkad eller också vill du inte förstå att för en äldre generation har inte dessa ord någon negativ innebörd, de är endast beskrivande. Prova själv får du se, på valfri person ur arbetarklassen i -säg- 70-årsåldern eller äldre.
    Så en trolig förklaring till att en person här pratar om "negrer" är att hen är ur arbetarklassen och i 70-årsåldern eller äldre? Anser du också att det förklarar inställningen till följande från samma inläggskrivare:

"Det här med neger och svart man är så löjligt!!!!
    Bor i värmland, i förrgår hittades en man på botten i Vänern invirad i kätting.
    I lokaltidningen stod det (utan förundersökning) att en neger hade stulit mer kätting än negern hade orkat simmat med, hittades på botten.
    Är det rasism?"

Nu är det här ingen notis i någon lokaltidning om någon som har hittats på botten av Vänern utan en variant av en populär "rolig" histora som ibland tilldrar sig i Texas som man hittar på sajter som heter exempelvis "rasistiska skämt".

Hur långt är en SDare beredd att gå för att försvara en annan SDares rasistiska kommentarer?

• nihka
    effemgea skrev 2014-01-04 01:46:11 följande:
    Nej, knappast.

Snarare vore det konstigt med motsatsen.

Sverigedemokrater är tvådimensionella. På den ena sidan har vi Ekeroths kloak avpixlat där klanen lapar i sig exempel på invandrarplågan och på den andra sidan en ömkansvärd varelse som gråtskrikande glappar samma budskap i evighet: Dom kallar oss rasister, dom kallar oss rasister, dom kallar oss rasister.

2014 nu och valår. Hur utgången än blir är en sak given - inget parti kommer att samarbeta med Åkessons klan.

SD-flocken får fortsätta att sprätta runt på nätet och kackla medan Sverige i övrigt diskuterar framtidsfrågor eller bara är tillfreds med att bo i ett av världens bästa länder, där - tack och lov - SD-klanen är en lika skränande som betydelselös flock.

Vi var ute på stan och gick idag. Inget jag brukar tänka på normalt men i kväll slog det mig hur många skiftande utseenden eller ursprung man möter. Vi svenskar ser helt annorlunda ut idag jämfört med för 30 år sedan. Det har hänt mycket, och det är inte så svårt att förstå att man kan hitta enskilda individer som vill skylla egna misslyckanden på invandringen - och i SD samlas de ryggradslösa, självömkande klientelet.
    Inte en enda SDare har uttalat sig annat än försvarande över användandet av ordet "neger" som kom från gissa vilket håll - javisst - en SDare.

Inte en enda och då har jag haft frågan öppen hela kvällen. Det är som att det gör fysiskt ont för en SDare att kritisera en annan SDare. Det som tycks uppröra är inte att någon kommer med rasistiska uttalanden utan att någon påtalar att någon kommer med rasistiska uttalandenFörvånad

• nihka
    effemgea skrev 2014-01-04 02:25:19 följande:
    Nej, sånt händer inte.

Sekten håller ihop, typ.

Där kan du se en tydlig skillnad mellan sverigedemokrater och oss övriga - iofs så skapar väl känslan av utanförskap en stark sammanhållning och lojalitet internt - men det är ju också sektmekanismer.

Men vänta bara till dess att klanen spricker , då kommer det att bli ett liv och ett kiv utan dess like och allt gammalt  instängt kommer att vädras offentligt.
    Ja, jag skulle tro att JÅ drar sig ur efter valet för att slippa leda just den obehagliga uppgiften. Givetvis kommer mer rumsrena skäl att anges för sortin, men det skulle vara politiskt självmord att försöka styra upp när processen börjar på allvar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?