Inlägg från: effemgea |Visa alla inlägg
  • effemgea

Varför hatar folk SD?

Apropå Sifoundersökningen.

Två procent av de intervjuade anser att SD har den bästa ekonomiska politiken. Två procent att de har den bästa arbetsmarknadspolitiken. Två procent att de har den bästa sjukvårdspolitiken. En procent att de har den bästa miljöpolitiken. Två procent att de har den bästa skolpolitiken. Fyra procent att de har den bästa äldrepolitiken.

Fullständigt förödande siffror för SD och en mycket tydlig illustration av partiets dilemma; Bristen på trovärdighet och kompetens.

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-03-01 18:03:01 följande:
    Jojo, förödande resultat för SD. Skrattande

Är det därför dagens mätning visar att SD är det tredje största partiet?

www.svt.se/nyheter/sverige/stabil-ledning-for...
    7,9 procent.

Tja, allt är relativt och sverigedemokrater är relativt usla på matte.

Men 7,9 procent är inte så särskilt imponerande.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    themia skrev 2014-03-01 18:10:58 följande:
    Med 0,1 % ledning före mp, långt innanför felmarginalen.
    Inte mycket till halmstrå
    Jag tycker det verkar som du läst fel. Efter vad jag kan se är resultatet av Ipsosmätningen nio procent för MP och 7,9 för SD.

Tja, jag kollar en gång till.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-03-01 18:14:37 följande:
    Det är heller inte imponerande att MP backar med nästan en hel procent.
    Tja, det går väl upp och ned för MP precis som för alla andra partier.

Men inget annat parti än SD har en hejarklack som oavbrutet kacklar om att partiet ständigt ökar.

En lämplig väg till större förståelse för matematiska begrepp vore att SD-aktivisterna fick möjlighet att förkovra sig genom att studera det gamla barnprogrammet "Fem myror är fler än fyra elefanter".

Jag kan nästan föreställa mig hur vilda diskussionerna skulle bli när de mest receptiva av SD-aktivisterna skulle förstå seriens budskap medan de övriga skulle känna sig svikna och börja gasta om att det är PK att påstå ett fem myror är fler än fyra elefanter.
  • effemgea
    themia skrev 2014-03-01 18:19:07 följande:
    I genomsnittet av alla institut blev det 0,1 % plus till SD
    Jo, jag såg det - fast nyheten för dagen var ju DN/Ipsos - och enligt den undersökningen är MP någon procentenhet större än SD.
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 18:52:27 följande:
    Sedan kanske inte just SD-fantaster ska snacka så högt om att utnyttja system och fuska va....
    Jag tror att många sverigedemokrater har en mycket klent utvecklad förmåga att bedöma hur deras aktiviteter uppfattas av oss svenskar. Kanske främst för att de är så osvenska i sitt sätt att vara.

Själv skulle jag gärna vilja att opinionsinstituten la till en fråga till sina undersökningar:
    Vilket parti anser du har den gnälligaste framtoningen i de politiska partierna:

Med svaren på den frågan skulle SD för första gången kunna uppnå absolut majoritet inom ett område.

Självömkan - ditt namn ska vara sverigedemokrat, typ.
  • effemgea
    Bejje skrev 2014-03-02 02:34:03 följande:
    Tack och lov för det. Jimmie är den bästa av sittande politiker.
    Visst, Jimmie är bäst.

Det är iallafall ett relativt lindrigt uttryck för att SD-sektens anhängare är som barn, men troligen utan barns potential och charm.

Jimmie är bäst av sittande politiker - I världen, Sverige eller inom SD? Och varför?

Om du kollar min sidfot så har kopierat en SD-kommunpolitikers dyrkan av Åkesson:  Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans.

Sekten är värst, skulle jag vilja påstå om man ska diskutera på SD-nivå.

Fast egentligen tycker jag att det är märkligt att så många sverigedemokrater tycks befinna sig på en femårings nivå och att trenden med dyrkande eller avståndstagande sverigedemokrater närmast är epidemisk till sin karaktär.

Efter vad jag kan minnas var det en numer bannad sverigedemokrat som introducerade den här på FL, Jelly, eller något liknande som jag tror hen kallade sig, och nu förvaltas den mycket väl av exempelvis Fagerlund som bygger sina utsagor på sin inbillade förmåga att kunna läsa av folks tankar och känslor eller av "Snömoset" som gör detsamma men på en ännu lägre nivå, där debatten är reducerad till varianter av påståendet "Du är dum".

Själv undrar jag vad det är hos SD som får så många av anhängarna att regrediera till bortskämda barn.

Jag tar ett exempel från den här tråden då "Snömoset" har haft uppenbarelser och sedan säger typ: Du är dum som försöker tysta debatten. Så nu befaller jag dig att vara tyst. Det är ingen som tycker om dig, det vet jag bestämt.

Själv undrar jag om det är SD-sekten i sig som får anhängarna att reduceras till gråtskrikande barn eller om det är den sorten som lockas av Åkessons imbecilla budskap.
    nihka skrev 2014-01-10 18:29:47 följande:
    Så du tycker jag försöker "tysta debatten" och samtidigt föreslår du att jag ska "låta trådarna vara ifred". Hahahaha.

Sedan kan jag tänka mig att samtliga som läser dessa trådar inte tycker något gemensamt om något öht.

Jag har aldrig uttryckt min politiska tillhörighet, men Suffering kan inte sluta tjata om att varenda människa som kritiserar skrivelser om vad hen kallar "negerns egenskaper" är stenkastande vänsterextremister.

Det enda jag vet om dig är att du inte vet något om mig och att du inte tycker om att jag skriver, men du får vänja dig vid att bli emotsagt eftersom 85-90% inte röstar på SD.

Men hjälp. :s Fortsätt då för all del, fortsätt måla dig själv med den fula penseln vid namn "alla åsikter utom mina är fula och onormala".

Ja jag vidhåller: Sluta försöka tysta debatten, för det är dödfött.
    Låt trådarna vara ifred, ingen, och jag menar ingen, vill läsa dina och effemineras andefattiga poster i trådar av det här slaget.
  • effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-03-02 10:32:48 följande:
    Vem har sagt att det måste vara invandrare? Det får gärna vara svensk personal. Inte som när min mormor låg för döden och hon inte kunde förstå viss personal för de talade för dålig svenska. Hon tyckte det var väldigt obehagligt.
    Jag hade en anhörig som dog relativt nyligen i en mycket utdragen process som innebar sjukhusvård och slutligen hospice.

Ja, gillar man inte invandrare ska man nog hålla sig borta från vården - eller kanske vara öppen för nya intryck.

Min anhöriga var den i släkten som var mest negativ till invandrare men kom helt att ändra uppfattning på slutet.

När min anhöriga hade dött fick jag ett samtal från en "invandrarvårdare" som dels berättade vad min släkting betytt för henne och dels om hon kunde närvara vid begravningen.
  • effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-03-02 10:36:57 följande:
    Nja ska vi snacka bedrägerier och utnyttja system ligger våra assistansfuskande invandrare i topp som låtsas vara multihandikappade och får ut miljoner från Försäkringskassan. Jag har aldrig levt på bidrag själv och det är mer än man kan säga om vissa som härjar i den här tråden och de är nödvändigtvis inte Sverigedemokrater.
    Jag har inte förmåga att bedöma vilka av trådens deltagare som är bidragstagare.

För mig är det snömos att tro sig ha den förmågan. Eller snömos är för lindrigt uttryckt - hur kan man vara så inbilsk att man tror sig veta vad andra tycker, tänker och känner.

Själv tycker jag att du tillhör de sverigedemokrater som det är möjligt att resonera med - men jag har ingen aning om min uppfattning delas av andra som brukar debattera med sverigedemokrater.
  • effemgea
    korp3n skrev 2014-03-02 11:56:24 följande:
    Jag trodde att denna tråd enligt Ts handlade om varför folk som Ts skriver hatar Sd. Då svarade jag på Ts att det kan vara för texter som denna. Där en journaliststuderande tjej från Somalia som skriver om sina upplevelser. Hur får du det till en vänster extremistisk undersökning? Eller du menar att arbetsmarknadsdepartementet är vänsterextremister? Vilka anser du vara seriösa människor? de som delar din syn på hur världen är skaffad? 

Ts ställer en fråga, jag svarar på den med den artikeln att det kan vara en av anledningarna till "hatet" mot Sd. 

Men du orkade i alla fall bry dig såpass mycket att du läste texten sen svarade. Det tackar jag för.

Med tanke på hur många vänsterextremister det finns hos en del av de som stödjer Sd så är det underligt att V inte är större än vad de är, om nu alla utom Sd är vänsterextremister, såsom jag tolkar hur du skriver.

"Jag önskar att min hudfärg inte var så ful".

Det sa min 12-åriga lillasyster till mig för ett tag sedan, och lämnade mig helt bestört"

Ja, citatet får väl de av oss som inte är förblindade av hat att tänka efter.

www.expressen.se/debatt/for-oss-ar-hat-en-del-av-vardagen/

Svar på tråden Varför hatar folk SD?