Inlägg från: effemgea |Visa alla inlägg
  • effemgea

Varför hatar folk SD?

Här är förresten en länk till dokumentären om den svarta lucian i kyrkokören.

Hon som fick den nationella rörelsen att vibrera av hat.

t.sr.se/N1n1ka

• effemgea
    Thomas66 skrev 2014-02-09 19:07:48 följande:

Gå in och läs lite vad rasisten som Måns försökte intervjua själv skriver om lucian. Har sett lite av det, han påstår att han inte stör sig så mycket på lucian ,utan att dom stoppade in en rappande Arab. Men mest retade han sig på antirasisterna som stod och skrattade i kulisserna på tv.Lite som att vi skickar en blondin i kort kort till invigningen av en moské.
    Skillnad på intellekt och känslor, tror jag.

Jag läste en gång här på forumet en etnonostalgisk skildring, inte som SD-riksdagsmannens , han som åker till Öland för att han måste kunna få andas ut i ett invandrarfritt landskap, utan mer ett uttryck för sorg över att det etniskt svenska blandas upp med främmande ingredienser.

Klart jag förstår ordens betydelse i en sån skildring, men känslorna som ligger bakom kan jag aldrig bli en del av.

Jag har själv barn som sjunger i kör, en kör som består av barn med rätt olika ursprung, och det är klart att jag bryr mig om vem som blir lucia i den kören, men inte utifrån ursprung.

Och man kan inte komma från att reaktionerna på den svarta lucian riktades mot henne. Det framgår ju också av radiodokumentären att hon tog illa vid sig.

Det är egentligen alldeles absurt hur vuxna människor kunde kommentera ett barns utseende.
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-02-09 20:14:00 följande:

Det håller jag verkligen med om, men känner att antirasterna som utnyttjar henne med är lowlife.
    I bästa fall naivt, men mer troligt mycket cyniskt att inte ens varna barnet för vad som skulle komma. Mer än 4.000 kommentarer på avpixlat.

Om jag inte minns fel säger hon "Det kändes sm ett stort hål i magen" som en kommentar till när en kille visade vad skribenterna på avpixlat tyckte om henne.

Jag minns att den förtjusande SD-kommunpolitikern som sparade ner Sufferings sörja om negrer och stängdes av idag kallade henne ful, grov och med okvinnliga drag.

Ja, det var uselt av produktionsbolaget att inte varna henne för vad som komma skulle.

Och det är uselt av de sverigedemokrater som inte är rasister att inte reagera på Sufferings återkommande negersvada. Det är så lätt att bara avfärda figuren som en stolle, men Sufferings nattliga uttömningar riskerar att träffa levande människor.
  • effemgea
    Philipsson skrev 2014-02-09 22:57:22 följande:
    Det är uppenbart att du inte begriper mycket om helgonkult. Det handlar inte om att vara "expert på sicilianska utseenden", utan om att titta på illustrationer/ikoner av den kanoniserade individ man är intresserad av, för att förstå vilken "funktion" och "roll" han eller hon har tilldelats genom historien.

Att ha en svart Lucia är ju att bryta ju mot hela kulten kring Sankta Lucia. Då vore det mkt rimligare att avskaffa traditionen med Lucia, en tradition som ju i Sverige är hycklande, eftersom helgonkulten avskaffades på 1500-talet.
    Korrekt. Jag vet i princip ingenting om helgonkult.

Tycker heller inte att det är nödvändigt. Lucia är en genuin svensk tradition och som alla sådana har den integrerat osvenska företeelser i den svenska traditionen genom seklerna.

Det är ju så det funkar med traditioner, de utvecklas och förändras. När jag var ung hörde det till traditionen att man skulle supa natten igenom, förmodligen mycket ursprungligt eftersom det väl en gång var årets mörkaste natt, mycket oknytt i farten och bäst att hålla sig vaken.

Men så är det väl med våra traditioner, att ursprunget ligger i hur man skulle förhålla sig till växlingen mellan mörker och ljus, vilket iofs tangerar ursprunget till våra religioner också.
  • effemgea
    Velouria skrev 2014-02-10 19:33:28 följande:
    Den har jag heller inte fattat. De flesta SD:are verkar bara hata "bara för att", utan att ge en förklaring. Någon sverigedemokrat någonstans började hata och då liksom hängde resten av sverigedemokrater på. Nu reagerar de bara rent impulsivt när man nämner ordet MP. Ingen reflektion där inte
    Fast det är väl inte så konstigt att många sverigedemokrater avskyr MP.

Bara det faktum att SD:s inträde i riksdagen innebar att Alliansen blev tvungna att samarbeta med MP i fråga om invandringspolitiken måste ju få en och annan sverigedemokrat att ta på multipla offerkoftor.

Tänk dig deras aspekt. För första gången kommer ett invandringskritiskt parti in i riksdagen och konsekvensen blir att invandringspolitiken blir mer liberal än om de inte hade kommit in.

Själv tycker jag att ironin i detta är obetalbar.

Och som lök på laxen har MP dessutom en feministisk framtoning.
  • effemgea
    Rataxes skrev 2014-02-11 11:43:14 följande:
    Inte bara SD:are avskyr det där flumpartiet... Även jag

Alliansen hade kunnat samarbeta med S och behållit en del av sin trovärdighet.
    Jo, jag har förstått det.

Själv gillar jag MP - men tycker att det är trist att partiet så kategoriskt tar avstånd från en av få energikällor som inte har någon negativ klimatpåverkan.

Men det är en annan diskussion.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-02-11 23:25:53 följande:

Har tillbringat kvällen i en tråd som just blev bortplockad. Den handlade om en kvinna som sa hennes barn kallats "halvapa" av sverigedemokrater. Det blev ett jävla pådrag från SDare som hävdade att det handlade om en trolltråd och smutskastning av SD. Stäng, stäng, stäng ropades det. Inte är det ens möjligt att något sådant kan komma från en sverigedemokrat, eller hur? Hur det nu låg till med den saken så verkar oroande många inte fatta eller vilja erkänna vad det är för typ av språk som används när det tycks om invandring.

Tråden låg under Känsliga rummet och kom med i "Hetaste debatterna". Det är en värld långt bort från det politiska forumet där den smutsigaste byken tvättas och sedan finns Avpixlat om man vill öka på ytterligare. "Hur ofta byter ni lakan/påslakan ligger kvar. Någon som är sugen att kommentera?Flört

Utan motivering?

Bortplockad alltså. Tänk alla fejktrådar om invandrare som än gör det ena och än det andra som får ligga kvar, 
  • effemgea
    nihka skrev 2014-02-12 09:38:36 följande:
    Ja, och nu är tråden plötsligt återställd:

www.familjeliv.se/Forum-26-434/m72482739.html

Intressant. Kanske  SD-folket klagade så mycket att tråden togs bort, men att då den som startat tråden visade att det som hen beskrev verkligen hade hänt.

Särskilt ovanligt att SD-aktivister attackerar barn verbalt kan det knappast vara. Själv känner jag till två sådana händelser som personer jag litar på berättat att deras barn utsatts för.

Mot bakgrund av vad som brukar hända i den här tråden på fredagarna borde det inte förvåna någon, kan jag tycka.
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-12 20:15:42 följande:
    Efter "svart lucia"-incidenten borde det inte förvåna någon, vill jag mena...
    Visst, det är sällan det blir så tydligt som då. Tusentals kommentarer på avpixlat där man ger uttryck för sitt hat mot ett barn.

Jag tror inte att det är lätt att hitta ett annat exempel  där det framstår så tydligt vilka avgrunder de här personerna behöver ta sig över för att återvända till mänskligheten.

Nu ska det väl i rättvisans namn sägas att det fanns sverigedemokrater som reagerade mot pöbelns beteende på avpixlat.
  • effemgea
    Philipsson skrev 2014-02-16 17:28:17 följande:
    Ju fler inlägg av 75:an och Dorian och liknande imbeciller, desto fler röster på Sd...

Många kan nog tänka sig att rösta Sd bara för den sakens skull. Folk är trötta på pk-mediavänstern, som inte ens är vänster när det kommer till kritan, utan bara upprepar ett mantra som de har fått inpräntat i hjärnan.
    Varför så kolerisk?

Kan inte vara bra för blodtrycket.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?