Anders2015 skrev 2015-05-09 19:17:23 följande:
Hålla tungan rätt i mun eller fingrarna över tangentbordet är en annan sak än svenska grammatiken och stav fel, det tror jag du åxå förstår. Därav kallar jag det ren trams och paj-kastning i det du skriver.
Att SD vill minska invandringen med 90% är fakta det vet alla.
Men det är lika mycket fakta att Alliansen har närmat sig SD, det har mjuknat upp helt enkelt och det kan man jämföra med att dem har närmat sig.
Du säger att dem inte har närmat sig.
Därför sa jag att du fortsätter med trams. Och lade in samma artikel ett ex antal gånger. Lägger in den igen med några andra artiklar som är snar lika
.
Dem vill minska invandringen och även förbjuda organiserat tiggeri, det kan man väl kalla att dem närmat sig varandra i vissa frågor.
www.svd.se/nyheter/inrikes/borgerliga-vill-bryta-sds-isolering_4537912.svd
www.svd.se/nyheter/inrikes/borgerliga-vill-bryta-sds-isolering_4537912.svd
Taget från artikel:
Borgerliga vill bryta SD:s isolering
En majoritet av de borgerliga väljarna vill bryta Sverigedemokraternas isolering i frågor där partiet har liknande uppfattningar som andra partier. Bara FP-väljarna står emot, enligt en ny undersökning.
I enskilda frågor landar SD ibland i samma slutsats som Alliansen och då blir det ett riktat beslut. Men att skapa en gemensam budget för att nå regeringsmakt är en helt annan fråga, säger partisekreterare Tomas Tobé.
Kontentan av detta är att det blir svårare och svårare för deras politiska adel häruppe i Stockholm och deras riksdagsgrupper att fortsätta att negligera väljarna på det här sättet, säger partiets ekonomisk-politiske talesperson Oscar Sjöstedt.
Siffrorna är kanske inte vad Moderaternas partiledning vill se just nu, med ett internt uppror mot decemberöverenskommelsen på gång.
Det är större rörelser bland KD- och C-väljare, men där är det små baser så man ska vara lite försiktig med att dra för stora växlar. Men över lag kan man säga att attityderna bland borgerliga väljare mjuknat lite jämfört med i september", fortsätter David Ahlin.
Jag tror du blandar ihop flera saker rejält.
1. Nu var det inte stavfel som var problemet hos SD-skribenterna utan VAD de sa - därav de övertydliga instruktionerna.
2. Sedan är det skillnad på partierna och dess väljare. Inget parti närmar sig SD i någon fråga, men det kan gott vara så att en del VÄLJARE anser att de skulle kunna tänka sig att deras parti öppnar upp för ett samarbete med SD i frågor där man har "liknande åsikter" - vilka de nu skulle vara? Inget centralt i alla fall. Kan ju också tänkas att en del väljare tror att ingen annan än SD skulle kunna minska på invandring eller ändra på något någonstans och det är ju lite naivt. Eller att man inte är medveten om att SD vill
minska invandringen med minst 90% och föra assimileringspolitik?" men hörde nått om de vill nått som de andra inte vill med invandringen och det är nog bra - typ.
3. Alliansen vill kriminalisera
organiserandet av tiggeri. Det är inget i linje med vad SD vill på minsta vis. Det är en hel ocean mellan det tänket och SDs tänk. Lite som att säga att den som vill förbjuda hallickverksamhet vill lite samma sak som den som vill fängsla alla horor eller kasta ut dem ur landet.
Nej, jag skulle ALDRIG säga att "dem inte har närmat sig".