Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Anders2015 skrev 2015-05-09 17:36:33 följande:
    Du hatar och blir irriterad för många olika saker. Finns duktiga invandrare det tror jag alla vet. Men det finns även duktiga svenskar som har en åsikt olik din åsikt och det har du så svårt att acceptera. ditt bemötande är under all kritik

Kan man inte komma med konkreta svar då sysslar man med anklagelser och paj-kastning  
    Du anför din åsikt och jag anför min. Ser inte vari skillnaden ligger eller att min skulle innebär hat, anklagelser och pajkastning medan din skulle innebära kärlek objektivt ställda frågor och ett gott diskussionsklimat då eller? Hahaha!

Jag håller inte med dig och du håller inte med mig och då har jag "svårt för att acceptera andras åsikter."

Om man inte känner för att jubla så är det är bara att rulla över och leka död när SDs budskap trummas ut, annars är bemötandet "under all kritik".

Om du nu känner att dina åsikter om invandring är i linje med SDs som vill minska invandringen med minst 90% och föra assimileringspolitik så är det bara att rösta på dem.
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-09 17:40:01 följande:
    Närmar sig Alliansen SD i vissa frågor?
    Nej, inte det heller. Det finns ingen samsyn när det gäller invandring. Det finns ingen samsyn mellan SD och NÅGOT annat riksdagsparti när det gäller invandringsfrågor. Viss samsyn finns med SvP och SMR.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-05-09 17:53:34 följande:
    Ja, det där är snudd på obegripligt.

Ett nationalistiskt parti som säger sig värna det genuint svenska - men där åtminstone chockerande många av nätaktivisterna inte har lyckats lära sig det mest svenska vi har: Vårt språk.

Och hur ska det vara möjligt att kunna förstå en komplex verklighet om ens språkliga verktygslåda ter sig som ett råttbo.
    Det värsta är när någon knackar ihop något som är så gott som obegripligt med syftningsfel så det sprutar om det och sedan menar att man "undviker frågan" genom att inte svara på den. Om man orkar trassla i formuleringarna består "frågan" gärna av en fördom serverad som fakta som man då förväntas bemöta. Nej, tack!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-05-09 17:53:34 följande:
    Ja, det där är snudd på obegripligt.

Ett nationalistiskt parti som säger sig värna det genuint svenska - men där åtminstone chockerande många av nätaktivisterna inte har lyckats lära sig det mest svenska vi har: Vårt språk.

Och hur ska det vara möjligt att kunna förstå en komplex verklighet om ens språkliga verktygslåda ter sig som ett råttbo.
    SD fick ju särskilt gå ut med nätikett  - förhållningsregler för hur man hanterar sig i sociala medier eftersom de bedömde att det fanns så många inom partiet som inte kunde hålla tungan rätt i mun framför tangent bordet. Nu kanske det är dags med kurser i svenska så man slipper formuleringar som "Jag är stolt över dem  svenska traditioner".
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-09 18:21:34 följande:
    Ditt resonemang går inte ihop helt enkelt, därför länkar jag samma artikel. Det är solklart i min värd att Alliansen närmar sig Sd i vissa frågor.

Men visst kan hålla med dig om en sak, SD närmar sig även Alliansen i vissa frågor. Hur som helst så i min värld så anser jag att det har mjuknat upp lite mellan Alliansen och SD och det kallar jag att komma varandra lite närmare i vissa frågor.

Dina svar är suddiga och luddiga, därav samma artikel.
    Jag förstår om du känner att mina svar inte går ihop när jag inte håller med dig. Det kallas att man inte delar grundsyn. Du kommer tolka mina svar utifrån din grundsyn medan de är levererade ur min grundsyn.

Vad är suddigt och luddigt med: "Frågan om "liknande åsikt" är luddigt formulerad, vilket gör att det inte går att veta om samarbetet inkluderar eller exkluderar invandringen. Står klart och tydligt i artikeln du länkat till.  Och det finns ingen "liknande åsikt" någonstans när det gäller invandringspolitik, eller vill SD inte längre minska invandringen med minst 90% och föra assimileringspolitik?"?

Jag får upprepa: Jag har aldrig sagt att SD närmar sig Alliansen i vissa frågaor, så det är OMÖJLIGT för dig att hålla med mig om det. Om det känns suddigt och luddigt för dig kan jag upprepa det: jag har aldrig sagt att SD närmar sig Alliansen i vissa frågor. Hoppas jag inte behöver klargöra det igen.

• nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-09 18:23:59 följande:
    Trams inger varken respekt eller förtroende sorry
    Nej, det är inte trams. SD fick ju särskilt gå ut med nätikett  - förhållningsregler för hur man hanterar sig i sociala medier eftersom de bedömde att det fanns så många inom partiet som inte kunde hålla tungan rätt i mun framför tangent bordet.

Eftersom det var så många som klantade sig är texten ganska lång och tar upp sådant som är självklart för de flesta andra och så finns det ett telefonnummer du kan ringa för att få hjälp med att försöka tvätta bort det du sagt:

http://sverigedemokraterna.se/wp-content/uploads/2013/08/Etiska-riktlinjer-PS-2011-06-03.pdf

Jag tycker du ska ta reda på mer om ett parti, dess förehavanden och politik innan du säger att så är det inte eller att du delar deras åsikter i olika frågor.
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-09 18:29:00 följande:
    Dina svar är:

1. Det har inte mjuknat upp mellan SD och Alliansen och dem har inte närmat sig i någon fråga. 
    Exakt. Ingen mer än SD vill minska invandringen med minst 90% och föra assimileringspolitik. Ingen uppmjukning alls.
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-09 19:17:23 följande:
    Hålla tungan rätt i mun eller fingrarna över tangentbordet är en annan sak än svenska grammatiken och stav fel, det tror jag du åxå förstår. Därav kallar jag det ren trams och paj-kastning i det du skriver.

Att SD vill minska invandringen med 90% är fakta det vet alla.

Men det är lika mycket fakta att Alliansen har närmat sig SD, det har mjuknat upp helt enkelt och det kan man jämföra med att dem har närmat sig. 

Du säger att dem inte har närmat sig.

Därför sa jag att du fortsätter med trams. Och lade in samma artikel ett ex antal gånger. Lägger in den igen med några andra artiklar som är snar lika .

Dem vill minska invandringen och även förbjuda organiserat tiggeri, det kan man väl kalla att dem närmat sig varandra i vissa frågor.

www.svd.se/nyheter/inrikes/borgerliga-vill-bryta-sds-isolering_4537912.svd

www.svd.se/nyheter/inrikes/borgerliga-vill-bryta-sds-isolering_4537912.svd

Taget från  artikel:

Borgerliga vill bryta SD:s isolering

En majoritet av de borgerliga väljarna vill bryta Sverigedemokraternas isolering i frågor där partiet har liknande uppfattningar som andra partier. Bara FP-väljarna står emot, enligt en ny undersökning.

I enskilda frågor landar SD ibland i samma slutsats som Alliansen och då blir det ett riktat beslut. Men att skapa en gemensam budget för att nå regeringsmakt är en helt annan fråga, säger partisekreterare Tomas Tobé.

Kontentan av detta är att det blir svårare och svårare för deras politiska adel häruppe i Stockholm och deras riksdagsgrupper att fortsätta att negligera väljarna på det här sättet, säger partiets ekonomisk-politiske talesperson Oscar Sjöstedt.

Siffrorna är kanske inte vad Moderaternas partiledning vill se just nu, med ett internt uppror mot decemberöverenskommelsen på gång.

Det är större rörelser bland KD- och C-väljare, men där är det små baser så man ska vara lite försiktig med att dra för stora växlar. Men över lag kan man säga att attityderna bland borgerliga väljare mjuknat lite jämfört med i september", fortsätter David Ahlin.

Jag tror du blandar ihop flera saker rejält.

1. Nu var det inte stavfel som var problemet hos SD-skribenterna utan VAD de sa - därav de övertydliga instruktionerna.

2. Sedan är det skillnad på partierna och dess väljare. Inget parti närmar sig SD i någon fråga, men det kan gott vara så att en del VÄLJARE anser att de skulle kunna tänka sig att deras parti öppnar upp för ett samarbete med SD i frågor där man har "liknande åsikter" - vilka de nu skulle vara? Inget centralt i alla fall. Kan ju också tänkas att en del väljare tror att ingen annan än SD skulle kunna minska på invandring eller ändra på något någonstans och det är ju lite naivt. Eller att man inte är medveten om att SD vill  minska invandringen med minst 90% och föra assimileringspolitik?" men hörde nått om de vill nått som de andra inte vill med invandringen och det är nog bra  - typ.

3. Alliansen vill kriminalisera organiserandet av tiggeri. Det är inget i linje med vad SD vill på minsta vis. Det är en hel ocean mellan det tänket och SDs tänk. Lite som att säga att den som vill förbjuda hallickverksamhet vill lite samma sak som den som vill fängsla alla horor eller kasta ut dem ur landet.

Nej, jag skulle ALDRIG säga att "dem inte har närmat sig".
  • nihka
    Anders2015 skrev 2015-05-09 19:26:51 följande:
    Prova att komma med något konkret inte en massa historier om lärare och en massa annat trams det hör mer hemma i komedi trådar

Hur som helst får ni två följeslagare ha en trevlig lördags kväll, fortsätt med citat och historier
    Prova att komma med något konkret och inte en massa historier om lärare och en massa annat trams. Det hör mer hemma i komeditrådar.

Hur som helst får ni två följeslagare ha en trevlig lördagskväll. Fortsätt med citat och historier.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?