Tom Araya skrev 2015-05-02 15:59:31 följande:
Jag hakade på en diskussion om högerns politiska utveckling/förändring....
Vill du bara diskutera frågor med SD-koppling lär du inte komma ifrån försvarsfrågan.
nihka skrev 2015-05-02 13:31:28 följande:
Nej, det finns ingen glidning mot SD. Ingen dragning åt en minskning av invandring med 90% och att enbart ta emot kvotflyktingar och ingen dragning åt assimileringspolitik. Att man öht SKA hantera migrationsfrågor är allmängods.
Hur långt måste man gå för att du ska se det som en glidning i en viss riktning?Jag är helt övertygad om att förändringar i partiernas politik har stor grund i att de ser att de förlorar röster till andra partier.
Inget av de nu etablerade partierna strävar efter att bedriva någon politik som liknar SD's, men de kan komma att närma sig SD i viss grad och i vissa frågor, för att återta de röster de förlorat till SD. Detsamma gäller de flesta partier i många viktiga frågor.
Och vad har högerns politiska... att göra med "Varför hatar folk SD?"?
Din egen tråd om försvar går ju lite dåligt och då passar du på att kapa denna där folk söker sig för att diskutera trådstarten. Inte OK.
Ja, "en stor jävla SD-bluff" är väl en tydlig orsak till att inte gilla SD, vilket tråden handlar om. Jag ser inte det som en glidning alls utan mer spot on, men jag kanske får skriva ut kopplingen direkt nästa gång.
Du har också gått på SD-retoriken. Man närmar sig inte SD för att man agerar i migrationsfrågor. Sverige har alltid växlat upp och ner vid och efter stora konflikter. Just nu är det stora konflikter och tyvärr är trenden inte avtagande.
Främlingsfientliga vindar blåser. Det är absolut ingen överraskning och har förutspåtts långt innan det var synligt i Sverige. Vi klarade oss längre än många andra och fortsätter att klara oss bättre, men att ha en sådan styggelse i riksdagen som SD är ändå något jag skäms över å landets vägnar. Och nu mobiliserar SMR sig inför nästa val. Några lär trickla över från SvP och SD. Finns en del avarter att plocka av.