Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Tom Araya skrev 2015-03-23 23:46:50 följande:
    Jag ska ge dig något väldigt konkret, värderingar som kraftigt skiljer sig från varandra är inte kompatibla, det är inte subjektiv, inte heller är skillnaderna subjektiva. Ändras något så är bedömningsunderlaget ett helt annat.

Träffar du en kille som inte har samma mål i livet som du på ett sätt som oundvikligen påverkar varandra så är ni inte kompatibla.
    Ändrar någon av er så har även kompatibliteten ändrats.

Se på länder som Afghanistan eller Somalia eller något annat land vars kultur påtagligt skiljer sig från den svenska, granska hur samhället fungerar, ekonomin, rättsväsendet, religion, industrin, familjelivet, skola och utbildning o.s.v.
    Visst hänger många skillnader ihop med ekonomi, men ekonomin hänger även ihop med kulturen.

Nu är det ju så att bara för att det ser ut som det gör i Afghanistan eller Somalia (exempelvis) så innebär det inte per automatik att varje infödd person tycker det är optimalt, utan de kan finna sig i en annan typ av samhälle, om de ser fördelarna med det. Det är här jag menar att kulturen inte nödvändigtvis följer med människan helt och hållet.
    Det var inte svar på min fråga.

Om du och jag båda uttalar oss om något som om två personer eller länder är kompatibla och du  "konstaterar" att de inte är det medan jag "konstaterar" att de visst är det, vems "objektiva" sanning är den rätta? Är det du som har rätt då enligt din egen mening inte värderar utan enbart "konstaterar" vad som är kompatibelt och vad som inte är det", eller är det jag som "konstaterar" det motsatta?
  • nihka
    Tom Araya skrev 2015-03-24 22:41:34 följande:
    I ett fall där en av personerna är DU så är din åsikt en sanning eftersom det krävs att ni båda är åtminstone neutralt inställda är en förutsättning för att överhuvudtaget kunna vara kompatibla. Objektivt sett kan man tycka annorlunda, men det ändrar inte faktum.

I fallet länder så har jag konstaterat på god grund, tydligt redogjord. Ingen har kunnat motivera något annat.
    Det var fortfarande inte svar på min fråga.

Om du och jag båda uttalar oss om något som om två personer eller länder är kompatibla och du  "konstaterar" att de inte är det medan jag "konstaterar" att de visst är det, vems "objektiva" sanning är den rätta? Är det du som har rätt då enligt din egen mening inte värderar utan enbart "konstaterar" vad som är kompatibelt och vad som inte är det", eller är det jag som "konstaterar" det motsatta?
  • nihka
    Tom Araya skrev 2015-03-27 21:26:08 följande:
    Det finns inget svar på din fråga, det är bakgrundsfakta som avgör vilka påståenden som är rätt eller fel i varje enskilt fall.
    Nej, inte bakgrundsfakta utan åsikter. Därför finns det inget objektivt svar på min fråga utan det handlar om tyckande.
  • nihka
    Marginalen skrev 2015-04-05 10:09:59 följande:

Nu blir det mer och fler skatter för att uppehålla invandringen. Grattis Sverige.

Kan du komma på något mer som finansieras av skattepengar?

• nihka
    Velouria skrev 2015-04-07 21:26:18 följande:
    Jag har för längesedan även insett svenskens oförmåga att se flyktingar,
    Det här med vår oförmåga att se på olika plan, fast man tror man gör det gäller även andra grupper. När man uttalar sig om sådant man "vet" kan det slira rejält. Ett bidrag från någon som "vet" mycket om romer:

"Zigenarna har absolut inget med Romarriket, romare, eller Italien och Rom att göra. De vill bara få det att verka så."

Konstpaus.

*ASG*
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-14 20:14:56 följande:
    Anna Hedenmo har fått tipset från Alexandra Pascalidou att sätta på sig offerkoftan. Allt fler journalister börja gråta ut nu när de inte längre får stå oemotsagda.
    Jaha Hedenmo "gråter ut" medan du förstås tycker det är OK att skicka hatmejl till journalister och tala om att du tycker att "Du är ta mig fan den mest blåsta person jag sett i rutan i vänsterstyrda SVT" - så där SD-objektivt och politiskt sakligt.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-04-15 15:27:20 följande:
    En intervju med UNT:s chefredaktör och ordföranden för Publicistklubben.

"Varje gång det skrivs om sverigedemokraterna bubblar hatet upp"

www.svtplay.se/klipp/2842017/hatet-mot-journalister
    SD ska granska andra men går i taket när de själva blir granskade. De ska "avpixla" andra men blir galna av att själva exponeras som rasistiska näthatare och använder ord som "mobbing" för att beskriva det som händer när de avslöjas att SDare ligger bakom hat och hot på nätet.

Det är en så jävla märklig kultur i och runt detta parti.
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-15 18:52:34 följande:
    Ja, jag vet att du inte gör det. Förresten måste jag återgå till vad du skrev i ditt tidigare inlägg. Du skrev att min analys av att SD kommer bli det största partiet efter nästa val bygger på att de flesta svenskar kommer att tycka, tänka och känna som jag gör.

Där har du fel. De flesta svenskar behöver inte tycka, tänka och känna som jag eller som SD för att SD ska bli det största partiet. Fast du kanske anser att 30-35% av väljarkåren representerar de flesta svenskar?
    Oavsett hur stort SD blir eller inte blir kommer de inte att tycka som dig. Du är likt så många andra SDare som "debatterar" här uteslutningsmaterial. Du ligger många år efter i dina åsikter - åtminstone de du officiellt kan vädra fritt.

Numer vill SD låtsas att de inte är partiet för dig för att kunna växa sig in sig bland "pk-isterna" som SDs kärnväljare så föraktar. Jag kommer sitta på åskådarläktaren och följa SDs splittring. Det är en bra början att de förbereder för att utesluta alla under som kan utgöra ett hot mot toppen.
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-15 19:42:22 följande:
    För det är bara SD:are som näthatar?
    Nej, det är inte bara SDare som näthatar, men uppseendeväckande ofta visar det sig just så.
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-15 19:59:34 följande:
    Haha! Du är rolig! Ingenting i ditt inlägg har något som helst substans. Vad har jag skrivit som är uteslutningsmaterial? Föresten måste man vara medlem för att bli utesluten. Det kanske kommer som en överraskning att jag inte är medlem.
    Vad roligt att du tycker det är roligt att inte vara välkommen där känner tillhörighet.

Tryck på "Visa endast" Gert och ös.

Det kanske är det säkraste att inte vara medlem när ens åsikter till och med är för extrema för SD, uteslutningsmaterial kalls det.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?