Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2015-02-25 17:16:41 följande:

Hörde just i radions Studio 1 (P1) Robert Hannah (Fp) förspråka att hjälp till IS' offer ges i närområdet, istf att hjälpa en liten av dem som lämnar området som flyktingar.

Detta har Sd förspråkat i flera år. Då har Sd kallats för ett "rasistiskt" parti.

Är Hannah rasist nu då?

De andra partierna visar sig nu stödja Sd:s politik.

Nej, de andra partierna stödjer INTE SDs politik. SD är ett nationalistiskt parti och tar sina beslut utifrån ett nationalistiskt perspektiv med assimilering som mål. Inget anat riksdagspartii för en sådan politik. Vi ha alltid gett hjälp både här och där och anpassar oss efter behov och egna resurser och fortsätter med det alldeles oberoende av enklövern.
  • nihka
    Philipsson skrev 2015-02-25 20:25:23 följande:
    Du vägrar alltså inse att såväl Fp som Kd nu girar åt Sd:s håll? Ja ja, behåll du skygglapparna på, som de andra som inte vill se verkligheten.
    Nej, de andra partierna stödjer INTE SDs politik. SD är ett nationalistiskt parti och tar sina beslut utifrån ett nationalistiskt perspektiv med assimilering som mål. Inget annat riksdagsparti för en sådan politik.

SD äger inte migrationsfrågor, in fact så får SD inte vara med och bestämma i sin enda fråga över huvud taget. Vi har alltid gett hjälp både här och där och anpassar oss efter behovet och egna resurser och fortsätter med det alldeles oberoende av enklövern.
  • nihka
    EnAnonumius skrev 2015-02-25 23:53:15 följande:
    Jag vill INTE försvara Philipsson alls. Med det sagt så går jag vidare..
    Men jag har läst hans inlägg och jag vill gärna få en förklaring till av dig var han har h*n sagt att SD skulle "äga migrationsfrågorna"????

Sedan så är det lustigt att du säger att SD har bara "en enda fråga"..  Nej SD har inte en enda fråga, de har flera frågor på sin agenda. Dock så vill inte vänsterfolk se detta utan enbart valt att lägga fokus på SD största fråga, och väljer att hävda att det är SD enda fråga.
    "Största fråga" och "enda fråga" är inte riktigt samma sak. 

SD-motståndarna, i regel från vänster och vänstermedia, som hävdar att SD är ett "en fråge parti" vilket är fel om man har suttit och studerat deras politik och lyssnar på vad det säger.
    Det är ju mest folk från vänstern, och vänstermedia som valt att enbart fokusera på SD invandrarpolitik och vägrar låta dem prata om deras andra frågor de vill ta upp. Och så blir det någon förvirring från vänsterfolk och vänstermedia p.g a detta så påstår de att SD har bara "en enda fråga" att komma med.

Det finns många saker jag inte håller med SD om i deras partipolitik, så de kommer aldrig att få min röst.
    Dock är det bara direkt korkat och kontraproduktivt att sitta och hävda att SD har "bara en fråga" att komma med nu när de väl sitter i riksdagen.
    Hahahaha. Vänster 7 gånger. Men OK då, alla riksdagspartier är vänster om SD så det kommer helt riktigt en del från "vänster" - allt är relativt.

Nej, de andra partierna stödjer INTE SDs politik. SD är ett nationalistiskt parti och tar sina beslut utifrån ett nationalistiskt perspektiv med assimilering som mål. Inget annat riksdagsparti för en sådan politik.

SD äger inte migrationsfrågor, så så fort någon agerar i migrationsfrågor är det inte utifrån SDs agenda så som SDare hojtar så fort någon tar upp något.  In fact får SD inte vara med och bestämma i sin enda fråga över huvud taget. Vi har alltid gett hjälp både här hemma och där ute i världen och anpassar oss efter behovet och egna resurser och fortsätter med det alldeles oberoende av enklövern.

• nihka
    Staty skrev 2015-02-27 13:29:01 följande:
    Måste kännas surt att ni påstått detta i över 8 år nu, men ändå växer SD lavinartat. Och förtroendet för SD bara ökar också. Trots att du i evigheter försökt svartmåla partiet. Du har inte funderat på att försöka byta taktik och diskutera partipolitiska frågor istället för att dra upp små petitesser som ändå inte kommer ändra folks åsikter politiskt?

Jaså, "nolltolerensen" är i dina ögon en "petitess". Ja, den hållningen delar du med fler SDare som inte heller är är så noga med den.

SD backar 1,5 % i senaste Novus och V ökar med något mer:

http://novus.se/valjaropinionen/tv4novus-valjarbarometer/2015-2/

• nihka
    Staty skrev 2015-02-27 14:09:45 följande:

Och det där är en tillfällig avvikelse bara.
    Trenden är att SD ökar!

kolla bara på den här bilden! ;)
    http://privat.bahnhof.se/wb492673//1%20Alla.gif
    TRÅKIGT VA??? MOHAHAHAAHAHAH FlörtDemon{#emotions_dlg.djavulsk}

Dax för dig att ändra taktik nu!

I tre mätningar ökar SD och i 3 mätningar backar SD. I den senaste NOVUS, backar SD med 1,5 % och V ökar med 1,7.

Tycker du att en ökning på 2,1 % sedan valet är en "lavinartad ökning"? Ja, det svajar lätt i leden. Hahahahaha!

De rödgröna är alltjämt större än Alliansen och SD - enklövern - är inte med någonstans.

• nihka
    FDFMGA skrev 2015-02-27 15:36:20 följande:
    Fast lavinartat är väl på sitt sätt en lyckad formulering.

För oss med en viss orientering i tillvaron är det liksom ingen tvekan om riktningen på en lavin.

Möjligen skulle jag hellre beskriva SD-opinionen som en utfällningsreaktion i en vätska. Man tillsätter lite reagens och så får man en utfällning i botten.

Frågan är bara hur mycket grums det finns i den svenska opinionen.
    Ja visst, en uppåtgående nedåtgående trend!
  • nihka
    Staty skrev 2015-02-28 15:32:02 följande:
    I de fyra senaste riksdagsvalen har partiet fördubblat sitt väljarstöd varje gång jämfört med föregående val. Och för bara tre år sedan ansågs ett väljarstöd på 13?14 procent helt orealistiskt.
    Du kan ju kalla det för något "vanligt" eller "icke anmärkningsvärt".
    Jag kallar det för lavinartad ökning iallafall!
    OCh en anledning till varför det är befogat att kalla det för lavinartad ökning.
    Det är för att SD ökar, TROTS det drev som du, och övriga media ligger bakom mot partiet.
    HAHAHA SUG PÅ DEN DU, NIHKA!!
    SD är fortfarande bara ett litet högerextremistiskt parti som 87% inte röstat på och inte har något att säga till om någonstans i riksdagen. Enklövern får snällt sitta och titta på medan alla de andra partierna som inte vill ha något med SD att göra styr landet.

Drev? Jag ogillar SDs politik och många enskilda SD-politikers framtoning. Särskilt de fraktioner som är eller drar åt nazism Får man inte det eller?

Varför skriker du? Tror du inte att någon lyssnar på dig annars?
  • nihka
    Staty skrev 2015-02-28 16:03:47 följande:
    SD kommer dubblera sitt resultat till nästa val också. Men du kanske inte kallar det Lavinartat då heller. Du är så dålig förlorare så att du tvingas dölja det med floskler
    Jag bryr mig inte om hur många som röstar på SD och vad du kallar SDs höjningar och sänkningar i väljarbarometrar. Min åsikt om deras politik och politikers uppförande förblir densamma tills deras politik och politikers uppförande förändras.
  • nihka
    Staty skrev 2015-03-01 16:12:41 följande:
    Lägg märke till din helomvändning i frågan. Först negligerar du lavinökningen, men sen bryr du dig plötsligt inte om den.
    Du är så ÄGD nihka!
    Vilken helomvändning? Jag anser fortfarande att en ökning på 2,1% sedan valet inte är "lavinartat". Jag bryr mig fortfarande inte om vad du kallar SDs höjningar och sänkningar i väljarbarometrar. Jag har aldrig brytt mig om hur många människor som röstar på SD eftersom min åsikt om deras politik och politikers uppförande förblir densamma tills deras politik och politikers uppförande förändras.

Vill du vara snäll och sluta omnämna mitt nick hela tiden när du talar till mig. Du låter som en telefonförsäljare.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?