Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Tom Araya skrev 2015-03-05 21:10:56 följande:
    Jag lägger märke till och minns detaljer, något jag vet alla inte gör i samma grad.

Jag kan sakna den tid då det inte var så förbannat mycket biltrafik runt skolor och dagis, det är ett exempel.
    Jag kan räkna upp många.
    Bara för att man inte delar din syn på hur det var förr betyder det inte att man inte lägger märke till detaljer. Jag motsätter mig bilden av att det har existerat någon slags Astrid Lindgren värld någonsin. Jag tycker inte man ska mäta hur vi har det idag mot en idylliserad fantasivärld.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2015-03-05 22:22:43 följande:
    nihka skrev 2015-03-05 21:35:55 följande:
    Bara för att man inte delar din syn på hur det var förr betyder det inte att man inte lägger märke till detaljer. Jag motsätter mig bilden av att det har existerat någon slags Astrid Lindgren värld någonsin. Jag tycker inte man ska mäta hur vi har det idag mot en idylliserad fantasivärld.
    Blir någon verkligen förvånad att en värld i påhittade berättelser för barn inte finns i verkligheten? Dock avviker inte allt i Lindgrens böcker från en verklighet från forna tider.

Nej, jag talar om verklighet. Jämförelser med fantasivärldar får du hållas med själv.

Jepp. Har du inte läst länge nog här för att ha stött på just detta? Verklighet? Vems verklighet? Sådant ser nämligen olika ut beroende på vem du frågar.
  • nihka
    Philipsson skrev 2015-03-08 07:59:08 följande:

Smart att storma brottsplatsen. Hjälper verkligen polisen att identifiera offren/utreda brotten:

nyhederne.tv2.dk/udland/2015-03-07-tre-personer-er-fundet-draebt-ved-hospital-i-sverige

Men det är väl bara att vänja sig vid dessa nya och berikande inslag i vår kultur.

Smart är det väl inte men högst förståeligt, men du lever under villfarelsen att svenskar inte skulle försöka ta sig fram för att se om det är deras saknade familjemedlemmar som ligger nerskjutna på gatan. Vad anser du svenskar gör i ett sådant läge? Tar en kölapp eller fyller i en blankett?
  • nihka
    Tom Araya skrev 2015-03-08 18:45:09 följande:
    Vi har bland svenskar generellt sett ganska stor respekt för myndigheter och deras arbete.
    Så du skulle inte försöka tränga dig fram om du trodde det var ditt barn som låg där?
  • nihka
    Philipsson skrev 2015-03-08 18:47:17 följande:
    Jag har aldrig hört om att etniska svenskar skulle ha stormat en mordplats, och på så sätt förhindrar polisen att utföra sitt arbete. Har du?
    Nej, men jag har hört talas om att människor försöker ta sig fram till sina anhöriga. Har inte du det?

Vad är "etniska svenskar"? Jag har lagt märke till att det är uttryck som används en hel del av rasister och SDare samt grupperingar ännu längre ut på högerkanten.
  • nihka
    Rataxes skrev 2015-03-08 19:24:00 följande:

Nu har de i alla fall gripit 2 sverigedemokrater misstänkta för morden.

FörvånadFörvånadFörvånad
  • nihka
    Rataxes skrev 2015-03-08 19:40:30 följande:
    Eftersom personerna som mördats var av utländsk härkomst måste det ju med expologik vara sverigedemokrater eller SvP:are som utfört morden. Eftersom SD:arna är typ 200 gånger fler än SvP:arna borde det med sverigedemokratisk logik vara SD:are som begått morden.

OBS, satir....
    Du har gått över alla gränser för smaklöshet.

OBS, ingen satir.
    Rataxes skrev 2015-03-08 19:24:00 följande:

Nu har de i alla fall gripit 2 sverigedemokrater misstänkta för morden.

Männen var av utländsk härkomst men kvinnan var det inte.

• nihka
    Philipsson skrev 2015-03-12 11:36:36 följande:
    Grejen är den att dessa individer skriver "hen" för att förolämpa, precis som en del kallar svarta personer för "negrer", för att just förolämpa.

Individer som håller på så, är onda på det där mellanmänskliga planet. Inte sällan, emellertid, gör de sitt yttersta för att framställa sig som goda. De håller vackra tal om de svaga i samhället, men sticker ut ögonen på folk i sin omgivning bara för att det gynnar dem. Falskheten förkroppsligad.

Det är den mobbade homosexuella pojkens hämnd.

Hand mot hand, rättframhet, saklighet, fysisk styrka; sådan kamp flyr de!

Intriger, falskspel, det är deras livsluft.
    Grejen är att du känner dig förolämpad helt i onödan och att du inte kan ändra på världen utan bara på dig själv och din inställning.

Hen används för att uttrycka att det antingen handlar om en man eller kvinna och den som känner sig förolämpad över att beskrivas som antingen man eller kvinna gör gott i att revidera sin syn. Att kalla någon för neger är däremot rasistiskt.
  • nihka
    Philipsson skrev 2015-03-15 19:09:17 följande:
    "Hen" är en neologism, d.v.s. inte vedertagen alls, och i den mån denna neologism används, så används den aldrig om en person vars kön är känt och där vederbörande uttryckligen har sagt att han är en man och inte vill vara korrelat till "hen".

Som sagt, du ägnar dig åt samma sak som de som kallar svarta för "negrer", d.v.s. blott för att förolämpa.
    Finn fem fel - om det räcker.
  • nihka
    Cal XVI Gustf skrev 2015-03-18 09:52:04 följande:

Kompletterar siffrorna från undersökningen med folks syn på hur regeringen hanterar området invandring och integration:

Undersökningen kan läsas här:

ipsos.se/sites/default/files/pdf/DN_Ipsos_Svenskarnas_attityder_till_integration_och_invandring_150306.pdf
    SD vill ju inte ha integration. Räknas regerings strävan om integration som ett dåligt hanterande från SD-håll för att man öht har integration som mål?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?