Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Staty skrev 2015-03-01 16:58:39 följande:
    Åter igen bevisar du nihka att du inte tänker innan du skriver.
    2,1% på 6 månader, det är lavinartat!
    Fortsätt med samma ökning under 4 år, så inser du ganska snabbt hur mycket det blir.
    Det ÄR lavinartat.
    Men jag kan räkna åt dig.
    det går 8 stycker 6månadersperioder på 4 år. 2,1 x 8 = 16,8 %!! PLUS!
    Så, du ser ut att ha några mörka år framför dig Nihka. ;)
    Jag anser fortfarande att en ökning på 2,1% sedan valet inte är "lavinartat". Jag  anser inte heller att den sänkning som SD fått sedan förra Novus med 1,5% är lavinartad och inte heller den ökning V fått på 1,7%. Så jag bryr mig fortfarande inte om vad du kallar SDs höjningar och sänkningar i väljarbarometrar. SD har 12,86% varken mer eller mindre och ingen som vill veta av dem. Så är läget.

Vill du vara snäll och sluta omnämna mitt nick hela tiden när du talar till mig. Du låter som en tonårig telefonförsäljare. Du har alltid varit dålig på att argumentera. Åratal av träning har inte gett något resultat för du kan fortfarande inte hålla dig från kommentarer om hur människor som inte delar dina åsikter har det med tankeförmågan. Det är ju juvenilt att tro att alla ens åsikter är fakta. Lycka till med jobbet som telefonförsäljare.

• nihka
    sjuttiofemman skrev 2015-03-01 17:49:15 följande:
    Men det är okej att kalla oss antirasister för kommunister, skrikvänstern, våldsvänstern, vänsterextremister, stenkastare mm mm?
    Det är ju ganska logiskt att ett högerextremt parti ser alla som inte är till höger om dem som vänster. Ju längre till höger ett parti befinner sig desto mer kommunist vekar övriga världen.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2015-03-01 19:55:34 följande:
    SD har minst fördubblat sina väljarresultat de senaste 4 valen, är det inte en lavinartad ökning så vet inte jag...
    En lavin går fort. Du hinner inte springa undan den. Det tar inte 16 år för den att nå dalen. Tyck vad du vill. Jag tycker inte det är någon lavinartad ökning.
  • nihka
    Dansar alltid nykter skrev 2015-03-01 20:10:23 följande:
    Det har kallat det för mmassinvandring även när de kom några tusen.

Det är vilka som kommer som är problemet.

Vilket är klart och tydligt om du har läst deras principprogram.
    Precis. SD och SDare som talar om integrationsproblem som de vill avhjälpa genom att dra ner flyktingmottagandet med 90% behöver snabbt kika i sitt partiprogram. SD är EMOT integration. Integration går EMOT SDs nationalistiska ideologi. SD vill att invandrare ska assimileras. Integrerade invandrare är resultatet av en misslyckad invandringspolitik enligt SD.
  • nihka
    Philipsson skrev 2015-03-02 00:11:12 följande:
    Jag misstänker att inte ens om finge 90% i nästa val, så skulle du uppleva den ökningen som lavinartad. Ditt SD-hat determinerar uppenbarligen hela din världsbild.
    Väldigt vad uppmärksammat det blir när någon inte viker sig för din subjektiva bedömning. Nej, jag tycker inte en ökning på 2,1 procent sedan valet är en "lavinartad" ökning, men du får gärna tycka det.
  • nihka
    Staty skrev 2015-03-03 00:46:35 följande:

Lägg märke till att Nihka vägrar svara på om 90% valresultat för SD nästa val är lavinartat eller inte. RIDÅ!

Lägg märke till att Staty uppfattar påståendet "Jag misstänker att inte ens om finge 90% i nästa val, så skulle du uppleva den ökningen som lavinartad" som en fråga.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2015-03-03 01:46:37 följande:
    Det kan man tycka, men om en extraordinär ökning inte betecknas som lavinartad, vad är då lavinartad?
    Jag tycker ju inte heller att en 2,1% ökning sedan valet är en extraordinär ökning så nu har du förklaringen till att jag kan tycka att det inte heller är lavinartat.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2015-03-03 23:46:28 följande:
    Fast en fördubbling vid 4 val i raken gör det snarare till fakta.
    Nej, det är din åsikt. Din åsikt är inte fakta hur än starkt din åsikt är.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2015-03-04 13:58:25 följande:
    FDFMGA skrev 2015-03-04 09:42:31 följande:
    Vad gäller din sorg över invandringen. Jag kan försöka leta upp inlägget om du anser det angeläget. Det är en tid sen du skrev inlägget, att jag fortfarande minns det så väl beror på att det för mig var som att möta en främmande värld. Jag bor själv så att det är rätt blandat vad gäller folks ursprung, inget jag ens tänker på normalt - just därför fastnade din beskrivning över din sorg när du åker in till stan och möter en befolkning med vitt skilda ursprung.

Jag tänkte rätt länge på ditt inlägg, försökte föreställa mig hur det är att se världen med dina ögon, men lyckades aldrig.
    Vid en snabb genomgång av mina inlägg hittade jag inget som ens påminner om ett sådant uttryck, som sagt skulle jag bli förvånad om jag hade skrivit något sådant.

Fast jag kommer också ihåg detta och hur sorgligt jag tyckte det var att du tyckte det var så sorgligt.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2015-03-05 20:23:42 följande:
    Visst är det sorgligt att sakna något, dock behöver man inte lägga några särskilda värderingar i det.
    Jag menar att jag inte kan känna någon sådan saknad för att jag inte tycker så mycket har förändrats. Det har skapats någon typ av sockrad fantasi om hur det var förr som jag inte känner igen och därför inte kan sakna.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?