Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2015-04-15 20:18:22 följande:
    Kan bero på att media uppmärksammar det mera. Agenda journalistik.
    Nej, det är en SD-konspirationsteori.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-04-15 20:24:50 följande:
    Jag tror att internet har inneburit en förändring såtillvida att det bildats pöbeltorg som avpixlat. Där normaliseras hatet och den självömkande ynkligheten eller skruvas till och med upp i och med att de enskilda individer i mobben triggar varandra till att gå allt längre och längre.

Det förvånar mig inte efter att ha läst på avpixlat några gånger att den här hatmobben riktar sig mot enskilda journalister och då särskilt kvinnliga sådana.

Och det där måste vara ett jävla dilemma för SD:s ledning - hur ska det vara möjligt att försöka vinna stöd bland människor som bara anser att invandringen är större än integrationen mäktar med när så pass stor del av SD-sympatisörerna tillhör nätpöbeln..

De kommer aldrig att lyckas, särskilt som det hela tiden avslöjas att inte ens högt uppsatta sverigedemokrater kan avhålla sig från att hata.

Och när en sverigedemokrat avslöjas - då riktas hatet förstås mot journalisten och inte mot den ledande sverigedemokrat som inte kunde avhålla sig från att böka runt på avpixlat.

Ja, herregud - vilket jävla partiSkrattande
    Eller hur. Stort dilemma! Och hur man vill sammankopplas med det är för mig en gåta.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2015-04-15 22:37:32 följande:

Fortfarande står FP, KD och SD ensamma om att vilja satsa på försvaret.

Och det är en orsak till att folk hatar SD eller bara ett uttryck för din önskan att prata om försvaret?
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-16 19:18:16 följande:
    Det är inte en konspirationsteori. Så har journalister arbetar i decennier. Det har till och med Birger Schlaug erkänt.
    Har de hemliga träffar också där hela journalistkåren "gör upp" eller sköts det genom telepati? Hahahahahaha!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-04-16 23:09:34 följande:
    Nej, det är inte fakta. Jag läste replikskiftena mellan dig och Nihka, det var samma då - och det är fascinerande att du inte kan skilja mellan åsikt och fakta.

Mer relevant för den här tråden. Somliga hävdar att invandringen till Sverige är för hög, att den utgör en större belastning för svensk ekonomisk utveckling än vad vi klarar av i längden. Det är en åsikt, inte fakta.

Andra hävdar att svensk ekonomi mycket väl klarar av en invandring i nuvarande omfattning utan att ekonomin tar skada i längden.

Bägge åsikterna kan man argumentera för med hjälp av fakta, men åsikterna i sig är bara åsikter, inte fakta.
    Exakt!
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-17 19:10:41 följande:
    Jag tror det börjar på Slöddertörns Högskola. Sen när dom har kommit in i arbetslivet genom sina kontakter från Slöddertörn så vet redan alla om den rådande agendan. Det är journalisterna som har skapat åsiktskorridoren.
    Fantastiskt hur alla är en big happy family med SD utanför.

Hurra för världens största familj. Hipp, hipp hurra, hurra, hurra!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-04-18 19:33:37 följande:
    Ja, det står att folk i publiken buade åt Åkessons svar eller något ditåt

Av detta kokar du ihop en konspirationssoppa där "uttalade vänsteraktivister blev inbjudna för att bua åt Åkesson".

Du är verkligen så representativ för SD-aktivisterna, Gert - att du skulle få självaste Gudasänd här på FL att blekna vid en jämförelseSkrattande
    Jag skulle kunna länka till en intervju med Åkesson där ordet rasist nämns och och skriva: "SD-ledningen erkänner att de är rasister", same shit, så jag avstår.
  • nihka
    KillBill skrev 2015-04-18 20:58:39 följande:
    Ha Ha vilken bild! Är texten lika tillförlitlig som bilden?
    Enligt artikelförfattaren(?) är det inte så, men fler frågade om det. Så texten är bona fide. Angående bildförvanskningen:  "Vi bättrade på Gråtande barn-känslan en smula för rätta hötorgsstuket", men det blev bara ännu mer alien för mig.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?