• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • de Robespierre
    nihka skrev 2014-11-14 12:31:17 följande:
    Beröringsskräcken du talar om kommer sig av att SD skriker som en stucken gris varje gång SD får kritik för det SD säger och gör. SD verkar inte anse att man får kritisera det SD säger och gör utan lägger ut texten om hur "förföljda" SD är varje gång någon orkar gå emot dem.
    Och när det gäller media så önskar man att fler hade lite insikt om hur och varför en tidning skriver om en sak. Oavsett om det är Ebola, hattrick, någon utslagen ur Idol eller om Emmaskolan skall få ett nytt kök.
    www.mediekompass.se/arkiv/mediekunskap/pa-tidningen/nyhetsvaerdering

• sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-11-14 12:31:17 följande:

Beröringsskräcken du talar om kommer sig av att SD skriker som en stucken gris varje gång SD får kritik för det SD säger och gör. SD verkar inte anse att man får kritisera det SD säger och gör utan lägger ut texten om hur "förföljda" SD är varje gång någon orkar gå emot dem.

Exakt min käre nihka!
  • Digestive
    Centurione skrev 2014-11-14 08:02:08 följande:

Jag hoppas verkligen att denne Jan Egeland vill leva med dessa syrianer SEDAN också, när de väl fått komma till Norge. Jag menar, att han bor i Oslos motsvarighet till Rinkeby, och hans döttrar går i Oslos motsvarighet till Rinkebyskolan. Annars ger jag inte mycket för hans kärlek till denna folkgrupp...

Tror inte att man behöver älska en folkgrupp eller en individ för att vilja rädda livet på dem/den - resonemangets natur skvallrar dock om kemin i allmänhet därborta. Mental istid, "- Den där får ligga kvar och blö ut, känner inte varelsen nog för att älska den.".
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2014-11-14 09:25:33 följande:

Jag hoppas att det vänder snart - man kan bli lite trött på att så många lockas av svenskfientligheten hos SD och av rasismen.

Sd-politikerns inlägg (08.02) är på något sätt själva essensen i SD:s människosyn, tycker jag - och ärligt talat - tänker man så kan man ju knappast gå rakryggad genom livet.

Precis, och även i ett pyrsvenskt samhälle så hade knappast vederbörande hört till ett lyckosamt bidrag till gemenskapen och den solidaritet och höga grad av empati som svenskar har och har gjort sig kända för. Ren mental istid.

"- Skiter väl i dessa barn, älskar dem ju inte - tänker inte blöta ner kläderna bara för att vada ut och hjälpa dem upp ur vattnet, de kan gott och väl drunkna och dö."
  • Digestive
    Rataxes skrev 2014-11-14 09:41:06 följande:

Lugn och fin nu,

De långa knivarnas natt är på gång inom SD, snart imploderar de.

unvis.it/www.expressen.se/politik/sd-topparna-slass-om-makten-i-partiet/

Minskar vid nyvalet som alliansen tar hem segern i, sedan kan de sitta och grina i kapp med F? om vem som har minst att säga till om.

Vilken lycka om Alliansen får igenom sin budget - perfekt tajming för 4 år till av liberala finansmotorer och reformerna ligger redan utstakade, färdigt och klart, bara att plocka frukten. Efter det så kan folket få rösta ner Alliansen och få sin efterfrågade röda politik, ändå rätt behagligt att tryggt gungas av dessa ideologier like mindless infants.. dock en fördel och rätt väsentligt, huruvida man har råd med en vagga överhuvudtaget eller inte.
  • Velouria
    Centurione skrev 2014-11-14 07:49:47 följande:
    Jag är som sagt lite tveksam till idén med trohetseder inför flaggor och liknande - det känns lite amerikanskt storvulet och osvenskt... MEN det intressanta är, att våra politiker (utom Sd) ALDRIG NÅGONSIN skulle vilja införa något sådant, av den anledningen att de INTE ANSER att invandrarna ska behöva känna någon lojalitet mot sitt nya land. De tycker att det är helt OK att det lever stora mängder människor här nu, som har sin lojalitet till ett helt annat land eller en helt annan världsdel, och/eller en helt väsensskild religion som dessutom i alla tider har stridit mot VÅR religion...

Förr i tiden for våra unga män till det Heliga Landet för att slåss mot islam - nu har vi frivilligt släppt in den religionen här. Ungefär som i skräckfilmer, där enfaldiga människor frivilligt öppnar dörren/fönstret och ber vampyren stiga in - något den inte skulle kunna annars. Och det tycker jag är skrämmande!
    Du anser alltså att islam är djävulens religion och att muslimer är onda människor?
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2014-11-14 18:33:40 följande:
    Du anser alltså att islam är djävulens religion och att muslimer är onda människor?
    Uppenbarligen menar hon det, men så är hon ju också SD-politiker och representativ för partiet, om än lite mer öppen med vad hon tycker än de lite mer politiskt korrekta i ledningen.

Jämförelsen mellan vampyrer och muslimer säger väl inte mycket om muslimer i allmänhet, men desto mer om sverigedemokrater.

Jag gissar att det om några år är åtskilliga av de 12,9 procenten som förstått vad de t var för något de röstade på.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FiaMedFunkk
    Digestive skrev 2014-11-14 18:08:32 följande:
    Vilken lycka om Alliansen får igenom sin budget - perfekt tajming för 4 år till av liberala finansmotorer och reformerna ligger redan utstakade, färdigt och klart, bara att plocka frukten. Efter det så kan folket få rösta ner Alliansen och få sin efterfrågade röda politik, ändå rätt behagligt att tryggt gungas av dessa ideologier like mindless infants.. dock en fördel och rätt väsentligt, huruvida man har råd med en vagga överhuvudtaget eller inte.
    Det vore ganska kul om Alliansen fick köra landet i botten. Jag hade flyttat till ett bättre land och aldrig sett mig om.Sen kunde ni betala för eländet.
  • Humlan2014
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-14 20:37:08 följande:
    Det vore ganska kul om Alliansen fick köra landet i botten. Jag hade flyttat till ett bättre land och aldrig sett mig om.Sen kunde ni betala för eländet.
    Gör som jag. Köp ett hus i ett varmare land som jag flyttar till om 15år Solig
    Jag tror att Sverige kommer gå under pga interna strider mellan sk flyktingar och infödda Svenskar och Islamistiska terrordåd mm
  • FiaMedFunkk
    Humlan2014 skrev 2014-11-14 20:42:32 följande:
    Gör som jag. Köp ett hus i ett varmare land som jag flyttar till om 15år Solig
    Jag tror att Sverige kommer gå under pga interna strider mellan sk flyktingar och infödda Svenskar och Islamistiska terrordåd mm
    Har faktiskt kollat på hus i Spanien. Costa del sol har en hel del billiga fastigheter nu.

Tror inte det blir inbördeskrig dock, men alla sociala förmåner kommer vara gone om 5-10 år.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?