Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Jonas07 skrev 2014-11-20 17:32:24 följande:

[quote=74372053][quote-nick]nihka skrev 2014-11-20 15:48:13 följande:[/quote-nick]Sverige? Sedan när är Sverige centrala Stockholm och Oslo?

men sluta spela nu. Det här är så vanligt när man debatterar mångkultur att man inte bevisar någonting. Det jag ville visa var vilken skillnad det är på medirapporteringen Norge Sverige. I Norge tar man upp tex våldtäkter och vilka som ligger bakom dessa (invandrare) i Sverige bortser man från den faktan och vågar inte för att man då blir kallad rasist!

Jag spelar inte. Du påstod något som du inte visade belägg för. Du kan inte dra slutsatser om vad som händer i Oslo och säga att de gäller allmänt för hela Sverige eller ens centrala Stockholm.
  • nihka
    Centurione skrev 2014-11-20 17:32:36 följande:
    Överfallsvåldtäkterna - i grupp och enskilt - förekommer överallt i Sverige där det finns flyktingar och invandrare ifrån vissa kulturer. Läser du inte tidningar? VARENDA lördag o söndag brukar det stå om någon ny flicka som blivit utsatt, på väg hem från krogen eller festen. Så var det inte när jag var ung - då var överfallsvåldtäkter ett så ovanligt fenomen, att till och med Polisen gick ut på skolorna och sa att vi flickor inte skulle låta oss hindras att gå ut av rädsla för det. Men nu är det en verklighet, och många flickor vågar inte längre gå ut och festa - eller får inte för sina föräldrar.
    Här kan du läsa in dig på lite fakta:

https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html
  • nihka
    ankielisabethjohansson skrev 2014-11-20 17:46:34 följande:

I SVERIGE är det 85 % av alla brott som begås av invandrare..I SVERIGE. 
    det är helt sjukt. Dom uppför sig inte. Ingen vågar säga vad som tycker eller gå ut själv. Jag vet att jag inte vågar utan min familj eller min bror. Kan bara åka in till köpcentret men inget mer. 

Om du ändå ska ljuga varför inte 100%?
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-11-21 10:47:48 följande:
    Just ja, dina länkar
    Philipsson länkar ofta till sidor som inte säger något om det han påstår. Märkligt.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-11-21 14:36:44 följande:
    Jo, jag har noterat fenomenet för många fler sverigedemokrater än hen.

Rent generellt så är det ju slående hur illa beställt det är med läsförståelsen hos många sverigedemokrater - och då är ju läsförståelse trots allt bara ett första steg, om än ett helt nödvändigt, till att man ska kunna sätta in en text i ett sammanhang.

För om det är illa beställt med läsförståelsen så är det ju knappast bättre bevänt med källkritik och analys.

Sverigedemokrati är faktiskt ett mycket egendomligt fenomen - ett exempel på hur en stor del av en grupp människor medvetet eller omedvetet har valt att avveckla så gott som all tankeverksamhet eftersom de redan tror sig ha svaret på allt.
    Jag tror det handlar om man har försökt sig på att läsa mellan raderna, men tar man sin avstamp i sådant som rasism, främlingsfientlighet, homofobi, islamofobi och allmän paranoia så blir resultatet av läsningen mellan raderna också därefter.

Eller så vet man att påståendet är en bluff/fördom men chansar och tänker att ingen kommer kolla källan.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-11-21 17:47:28 följande:
    Nja, jag skulle nog vilja påstå att du har lika fel om hur pass insatt jag är i medias politiska rapportering som du har i dina observationer i övrigtSkrattande

I ditt förra inlägg bifogade du en länk till en artikel som enligt dig var ett exempel på den kritik som riktades mot honom på grund av hans inställning till försörjningskrav vid anhöriginvandring. Den artikeln berör överhuvudtaget inte Billströms syn på anhöriginvandring, men den tar upp hans syn på vilka det är som gömmer papperslösa flyktingar. Jag petar in ditt inlägg och fettar det en smula så att det ska bli lättare för dig att förstå vad du skrev
    Philipsson skrev 2014-11-20 08:22:31 följande:

Nu vill M "se över" flyktinginvandringen, så att regeln om att den invandrade ska ha försörjningsplikt för anhöriga, ska följas.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6022545

För några år sen, när Billström framförde detta, sågades han av av Alliansen själv, och avfärdades i media som rasist. Se t.ex. www.dn.se/kultur-noje/malin-ullgren-var-finns-den-reinfeldt-som-inte-slappte-en-rasist-over-bron/

Vem var det som sa att Sd inte har nåt inflytande...? :)

Här kommer sen en länk till artikeln för säkerhets skull. jag bifogar också en länk till den DN-intervju som innebar att Billström hamnade i blåsväder och fick en reprimand av Reinfeldt.

Du får gärna återkomma om det är mer du inte har förstått av det du påstått eller länkat till.

www.dn.se/kultur-noje/malin-ullgren-var-finns-den-reinfeldt-som-inte-slappte-en-rasist-over-bron/

www.dn.se/nyheter/de-flesta-bor-inte-hos-de-som-ar-blonda-och-blaogda/
    Sikken röra!

Philipsson: nu får du sluta leka fiskdam med länkskafferiet varje gång du önskar ge belägg för ett påstående.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-27 01:22:19 följande:
     när nu M lanserar förslag som gör att de närmar sig Sd

När det gäller Aschberg så är ju också det en pseudodiskussion.
    M närmar sig inte SD. Fatta någon gång att INGET riksdagsparti närmar sig SD. SD äger inte migrationsfrågan. De andra riksdagspartierna som i varierande grad samarbetar med migrationsfrågor, tar med regeringen i spetsen fortlöpande beslut i migrationsfrågor och allt annat HELT utan att konsultera SD - precis som vanligt.

Vi kan öka, minska, stänga, öka, minska, stänga precis som vi gjort så många gånger förr utifrån vad situationen kräver HELT utan SDs existens - precis som vanligt.

Nej, diskussionen om Aschberg är en del av den syn på vad som hände under andra världskriget som får vissa människor från  SD/högerextremistiskt/nazistiskt håll att utrycka sig i termer av exempelvis "judemedia".
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-27 09:54:55 följande:

Vad jag menar är att vid ett eventuellt nyval, så kan nu knappast nån rösta på M och samtidigt förespråka massinvandring. I så fall röstar man ju emot det partiet står för.

En intressant utveckling.

M har aldrig förespråkat massinvandring.

SD däremot förespråkar massinvandring från Syrien till grannländerna. Till och med när de nu de facto bågnar under trycket efter ha tagit emot mer än 3 miljoner flyktingar trycker SD på om att Syriens grannländer ska öka sin massinvandring.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-27 09:47:18 följande:
    Jag förstår mycket väl, att du blott är intresserad av skendebatter, som den demagog du är.

Jag föreslår att du startar en tråd om hr Aschberg.
    Varför ska FDFMGA starta en tråd om Aschberg? Han frågar dig utan att få svar varför du använder prefixet "jude" om allt och inget personer som råkar vara judar sysslar med.

Är du nazist? Ditt språkbruk samt att du använder Metapedia som källa tyder på det.
  • nihka
    de Robespierre skrev 2014-11-27 17:59:33 följande:

Idag släpptes siffror om Storbritannien där antalet invandrare ökade med 78,000 jämfört med förra året och landade på 260,000 st. Vilket fick UKIP samt andra högerpartier att gå i taket. Men mest upprörda röster hörs från väljare till partier som motsvarar SD. Väljarna menar att de andra europeiska borde sluta skicka medborgare till England. Eller rättare sagt, att de borde åka hem till sina hemländer igen och Storbritannien bör sätta stopp för att låta dem bo och arbeta i landet.

Vilka är dessa länder som väljarna och vissa lokalpolitiker är så upprörda över?. Ja, det är de vanliga som inte behöver upprepas igen. Men det stoppar inte där utan man riktar även detta till länder som Frankrike, Tyskland och Sverige mm. Dvs de "vanliga" länderna i Europa som anses som de rikaste. I Sveriges fall handlar det om ca 20,000 st svenskar som inte längre är välkomna enligt dessa väljares sätt att se det. "Vi" tar engelsmännens jobb, deras bostäder osv. Resurser som borde gå till engelsmännen istället. Någon menar även att detta inte borde vara en nyhet för "oss" eftersom "vi" själva förespråkar samma politik hemma.

Nu väntar vi på det officiella politiska Storbritanniens kommentarer på detta.

Lite lustigt att tänka sig svenskar i Storbritannien som röstade på SD utvisade av likaledes främlingsfientliga britter. Fast av européerna är det väl främst alla sydeuropéer som spanjorer och greker som kommer i driver för att det egna landet är i djup ekonomisk kris.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?