Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-12-07 14:21:21 följande:
    Ah, orka. Finner det mer förnöjsamt att påminna om den usla förståelsen för national- ocb makroekonomi, som till och med får vederbörande att ducka för en diskussion som det har uppmanats till i flertaler inlägg, när då okunskapen väl börjar synliggöras. Det samt den klena kunskapen om feminism, ämnet som vederbörande också tjattrar om både friskt och högt, här och där och gärna.

Noll koll, stor trut - och riktigt, riktigt diskussionsfeg.
    Förvisso, men det tog ändå över ett år innan jag tappade tålamodet på den punken samt på "demagog!", "hycklare!", mm.

Under tiden har det byggts upp ett stor förråd att ösa ur om inte hen slutar att kverulera. Det är en sak när man faktiskt inte förstår eller det blir otydligt/säger motsatsen och dessutom blir kallad idiot för att man inte kan utläsa vad folk menar istället för vad de faktiskt skriver och reagerar lite språkpolisaktigt - det har jag absolut gjort mig skyldig till in emellan, men det hen sysslar med är ju ren och skär språkfascism!

• nihka
    Rataxes skrev 2014-12-07 14:25:08 följande:
    mmm, det blir ett ord utan betydelse. Undrar om det är avsikten egentligen? Att ta bort betydelsen av vissa ord, såsom rasist, nazist, fascist m.fl. eller om det bara är ett symptom på att vara lätt debil? Vissa tycks ju ha valt resultatet på intelligenstestet som sitt nick...
    Du börjar låta precis som SD-kören här på FL som kallar alla för idioter som inte delar deras åsikter och synsätt.

Givetvis finns det rasister, nazister och fascister men jag ser aldrig någon vinka med handen och säga "Här är jag!". Det är ju sådant icke-rasister, icke-nazister och icke-fascister har lättare att identifiera.
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-12-07 15:23:13 följande:
    mmm och din SD-kör tillhör man automatiskt om man inte deltar i era ryggdunkarkampanjer där det går ut på att hitta flest rasistnazistfascister.
    Nej, som jag skrev så tillhör man den när man som du börjar blanda in IQ och intelligens i argumentationen.

Man behöver inte leta efter dem. De dras hit som flugor till en sockerbit.
  • nihka
    sverker11 skrev 2014-12-07 16:42:12 följande:
    Personer med rötterna i Finland var överrepresenterade när det gällde vissa brottstyper. Det var alltså inte bara en myt. Det tycks dessutom vara ett universellt problem att nyanlända grupper oftast blir överrepresenterad i brottsstatistiken.

Antagligen beror det på att det kommer många ensamstående unga män som hamnar utanför det sociala kontrollsystemet. Brottsstatistiken brukar jämna ut sig efter någon/några generationer då grupperna sugits upp av samhället och de sociala kontrollsystemen kommit på plats.
    Jo, det var en myt att detta berodde på att finnar är/var en sämre sorts människa precis som det är det gällande andra människor som kommit hit senare.

• nihka
    Rataxes skrev 2014-12-07 15:23:13 följande:
    mmm och din SD-kör tillhör man automatiskt om man inte deltar i era ryggdunkarkampanjer där det går ut på att hitta flest rasistnazistfascister.
    Era? Ge fan i att bunta ihop mig med allt från V till M, tack.
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-12-07 15:25:44 följande:
    Nu vet jag ju inte vilket umgänge ni hade på 70-80 talet. Jag har inte upplevt detta, trots finskklingande namn...
    Ni? Det är bara jag här eller är det den sortens Ni där du ska ta av dig mössa och bocka?

Då får du väl läsa in dig på ämnet.
  • nihka
    de Robespierre skrev 2014-12-07 15:42:31 följande:

Fyra forskare på Linköpings Universitet har genomfört en studie om Sverigedemokraternas väljare är mer främlingsfientliga och intoleranta än väljare som röstar på andra partier. Resultatet visar en mycket mörkare bild än vad många kanske trott.

Forskarna har även blivit hotade för att de gjort studien och publicerat den
    www.liu.se/liu-nytt/arkiv/nyhetsarkiv/1.605966

Studien i sin helhet (engelska)
    www.liu.se/liu-nytt/arkiv/nyhetsarkiv/1.605966/1.605999/Researchreportanti-MuslimandxenophobicattitudesamongSDvoters-finalversion.pdf

Bra att universitetet polisanmäler dödshoten. Jävla pack!
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-12-07 20:14:11 följande:
    Du och dina vänner, trots allt antar jag att du hade några?
    Jaså du, trots allt. Hahahaha.

Har du hunnit läsa in dig på ämnet än eller tror du fortfarande att finländare togs emot väl? "Varför vänder sig människor som själva har invandrat till Sverige och upplevt diskriminering senare mot nya invandrargrupper?" Bitterhet nämns.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=4543&grupp=19689&artikel=5746600
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-12-08 19:57:56 följande:
    Mer än halva min släkt är finländare, många av dem har bott i Sverige i decennier, en av mina föräldrar var s.k. krigsbarn tillsammans med flera syskon. Jag har talat med dem om diskriminering och ingen påstår sig ha blivit sämre behandlad än sina svenska vänner.

Föga förvånande är "forskaren" som nämns vänsterpartist...  Håhå jaja. Det var i alla fall inte pansargeneralen och mytomanen som fick svamla.
    Varför kallar du någon som är forskare för "forskare". Anders Neergaard har disputerat i sociologi vid Lunds univeritet och innehar titeln
    Universitetslektor, Fil.Dr., Docent
    Varför ska vi lita mer på din farbror Pekka än på en forskares forskningsresultat?

Fick inte du inlägget med påståendet om mytoman bortplockat? Förtal ska man inte ägna sig åt.
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-12-08 20:21:47 följande:
    Jasså, det var du som anmälde

Föga förvånande.

Vad kallar man en person som ljuger om sin utbildning och militära karriär

Kanske med avseende på forskarens politiska hemvist. Nåja, han är ju inte till vänster om Pol Pot i alla fall.
    Håll dig till forumets regler så slipper du få inlägg bortplockade och skyll inte resultatet på dåligt omdöme på andra.

Om så är fallet säger man väl att personen ljuger, talar osanning eller vilseleder. Mytomani är ett symptom på en diagnos och sådant ska man inte uttala sig om utan mer på fötterna än sin egen syn på sin verbala förträfflighet.

Vilka omogna argument bara för att dina släktingars upplevelser inte stämmer in på den fördomsfulla syn som tyvärr var vanligt förekommande då.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?