Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-12-02 18:03:29 följande:
    Det bästa som SD någonsin gjort.

Det kommer att tvinga fram ett formaliserat samarbete över blockgränserna, alternativt tvinga något av blocken att börja samarbeta med SD avseende invandringspolitiken.

Det senare alternativet bedömer jag som uteslutet.

En eloge till SD som alldeles på egen hand ser till att de förlorar vågmästarrollen.
    Det kommer de aldrig att ta på sig ansvaret för. Kom ihåg att inget är någonsin SD fel utan allt är alltid någon annans fel.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-12-02 19:15:38 följande:
    Hade Löfvén varit intresserad av att få igenom budgeten, hade han ju kunnat ta ett snack med Sd.
    Han tar istället ett snack med alliansen. Så klart.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-12-02 22:36:15 följande:
    Javisst, självklart. Men Alliansen kommer aldrig samarbeta med S så länge Mp är i regeringen.

Sd har alltså kört ut Mp ur regeringen. Alldeles utmärkt.

Och sen, på längre sikt, så stärker det ju bara Sd att S och Alliansen samarbetar. Sd är då det enda oppositionspartiet.

Så här skriver SvD:

"Även en nykter översyn av migrationspolitiken vore nödvändig. Den uppkomna situationen är ju till stor del en reaktion på svensk invandringspolitik, och ska framtida regeringar slippa krisa vid varje budgetproposition krävs reformer på detta område [min fetstil]. Utvidgat försörjningskrav vid anhöriginvandring, minskning av uppenbart ogrundade asylansökningar och återinförande av tillfälliga uppehållstillstånd är några av de konstruktiva idéer som finns."

blog.svd.se/ledarbloggen/2014/12/02/begripligt-beslut-av-sverigedemokraterna/

SvD gör rätt tolkning av situationen, av opinionen. Anpassar sig nuvarande/blivande regering inte till Sd, och genomför reformer på invandringspolitikens område, kommer partiet att växa och växa och växa...
    Nu har inte alla partier MP-skräck så som SD har och SD har inte kört ut MP ur regeringen. Lövfén har tydligt deklarerat att S har bildat regering med MP och att det är den regeringen som gäller.

Opinionen vill inte ha ett samarbete med SD.

SvD är en oberoende moderat tidning så vad de har att säga på sin ledarsida om en socialdemokratisk regering är knappast allmängiltigt.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-12-02 22:40:15 följande:
    Nej då, etablissemanget (inklusive etablissemangswannabees här på FL, i denna tråd) har ju alltid drivit tesen att all invandring innebär ekonomisk vinst.

Försök inte att skriva om historien nu.
    Nope. Det kostar att ta emot flyktingar. Flyktingmottagning är en humanitär insats. Just nu kommer det mer utbildat folk, men det är ju inte därför vi tar emot dem utan för att de flyr från krig.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-12-07 09:45:00 följande:
    Vill Sd att blott pygméer tillåts invandra, menar du?
    OK. Jag fattar.
  • nihka
    Philipsson skrev 2013-12-23 01:44:58 följande:
    Nej, så är det inte. De tog ju för det första avstånd från aktionen, och för det andra sågör du dig nu skyldig till den värsta formen av demagogi, vilket är en taktik som den styrande klassen ständigt och jämt begagnar.

Har du demonstrerat mot pedofili nån gång?

Nej, kunde just tänka mig det. Innebär det att du är pedofil då?
    sågör?
  • nihka
    Philipsson skrev 2013-12-23 17:44:05 följande:
    'Var' jag får mina idéer ifrån, menar du? Inte "vart".

Var det inte du som också kallade ån för obildad här i tråden. Mig kopplade du ihop med swastikor, fast det minns du tydligen inte. Eller vill inte minnas.

Var lite försiktigare med orden hädanefter, så slipper du ångra dig efteråt.
    Kan en å vara obildad? Å fan. Hur är det med en bäck?

Menar du kanske svastikor?

Var lite försiktigare med orden hädanefter, så slipper du ångra dig efteråt.
  • nihka
    Digestive skrev 2014-12-07 13:53:31 följande:
    Anmärker inte på språk i vanliga fall men då vederbörande finner det så viktigt så kan det hållas till godo.
    Philipsson skrev 2014-11-17 19:40:05 följande:

Inte alls omöjligt att vi får inbördeskrig här, på lite sikt. De som bure ansvaret för det är de som drivit situationen dit, istället för att ta hänsyn till folkopinionen.

Finner det högmodigt att blanda in guden Bure i det här!Detta tråd - Denna trådet - Trådninget.

Bara lite rolig prestation som vanligtvis förbises, med deduktiv förmåga så förstår man ändå - men kan för all del förstå, att i avsaknad av egenskapen, dessto mer aktuellt känns det med anmärkningar.
    Jepp det finns att ta av och det ska inte längre bara få passera. Hädanefter kommer hen få smaka på sin egen medicin.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-07 03:00:35 följande:
    Japp, och på den tiden, ja ända fram till tidigt åttiotal, var folk jäkligt ruttna mot finnarna. De fick utstå mycket av den skit som nu riktas mot muslimer istället. Hatet är densamma, bara målet förändras.
    Just så. Myten då var att finnar var kriminella som i stor utsträckning sysslade med sådant som bankrån, halsa vodka och starta knivslagsmål och att det var farligt att besöka de invandrargetton där dessa finnar bodde. Rasistiska skämt om finnar var också på modet då.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?