Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

Varför hatar folk SD?

de Robespierre skrev 2014-12-15 10:53:08 följande:
    Inte första gången Australien har drabbats utav gisslandrama. För att nämna de mest kända:

1984 - Sydney bank robbery
    1993 - Cangai siege
    1993 - Jolimont Centre siege
    2011 - Hectorville siege 

Alla förövare har haft olika orsaker som har triggat dem och som de har tagit med sig in i situationen. Bara 1 person (Sydney) har haft tydlig härkomst från ett annat land (Turkiet). I det fallet var det ett bakrån som gick fel. I de andra fallen har det handlat om förvirrade människor med stort hat och agg mot grannar, sin fd fru eller mot samhället i allmänhet.
    Anti-terror operation in Sydney and Brisbane 

www.abc.net.au/news/2014-09-18/anti-terror-police-mount-large-scale-raids-in-sydney-brisbane/5752002

Så nog har de problem med islamister.
  • FiaMedFunkk
    Philipsson skrev 2014-12-15 12:15:22 följande:
    Men s.k. återetableringsstöd (d.v.s. att 'betala invandrare om de återvänder till sitt hemland) infördes ju redan 2007, d.v.s. tre år innan Sd kom in i Riksdagen. Var den riksdag som röstade igenom återetableringsstödet, rasisisk då?

Eller är det bara när Sd säger det, som det blir rasistiskt?
    Allt SD gör är rasistiskt. Spelar ingen roll vilka som krävt samma sak tidigare. Så fungerar logiken hos de goda hatarna.
  • FiaMedFunkk
    de Robespierre skrev 2014-12-19 10:45:00 följande:
    Vet inte vad du menar här?

Visst hade jag gärna velat hjälpa på plats, vilket jag gjort tidigare men då mest i länder som Thailand, Indonesien och Sri Lanka. Men humanitär hjälp i Syrien känns sådär idag. Även via Médecins sans frontières och andra organisationer. Därför försöker jag hjälpa på alla andra sätt jag kan.
    Och när offrar du en månadslön?

En ynka kan du väl ge, din humanitära megamänniska?

Inte?
  • FiaMedFunkk
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-21 20:18:12 följande:
    Bättre helrör än metallrör... fast SD verkar ju vurma för båda iofs...
    Gudrun kör mest rödvin :)
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-12-21 20:35:13 följande:
    Eftersom du kände dig tvungen att beskriva det som att muslimska kvinnor endast blir misshandlade av sina män så marginaliserat du våldet som utövas av rasister, dvs hatbrott. därav min fråga.
    Hur många hatbrott menar du passar in på din beskrivning årligen?
  • FiaMedFunkk
    Rataxes skrev 2014-12-21 20:08:45 följande:
    Våld är ju okej, bara det är riktat åt rätt håll.
    Det goda hatet har en helt egen gengre.
  • FiaMedFunkk
    de Robespierre skrev 2014-12-21 17:30:07 följande:
    Oj vad mycket sarkasm det var i det inlägget. Häpnar nästan. Till det en massa människoförakt och egoism. Men okey. Ger jag dig dåligt samvete? Kommer det för när dig? Kan du inte byta kanal, titta bort eller rättfärdiga ditt icke-agerande eftersom du kallar mig megamänniska? Och var kommer månadslönen in i bilden?
    Ge oss gärna ett kvitto..eller flera på hur du är den stora humanitären och minsann skänker en massa pengar till utsatta.

Jag väntar.
  • FiaMedFunkk
    Rataxes skrev 2014-12-23 16:02:20 följande:
    Föga förvånande att du citerar Dumvänsterns sagotidning #1 som är lika trovärdig källa som SD-svansens virtuella klotterplank.

http://www.tino.us/2014/12/etc-och-mediavarlden-granskar-logner/

Jenny/Johan Ehrenberg borde kanske hålla sig till att lura på folk dyra solpaneler...
    Jag förstår verkligen inte hur offentliga personer fortfarande tror att de ska komma undan med sina dagliga lögner. Det är nästan dagligen som de exponeras. Ändå fortsätter de.
  • FiaMedFunkk
    Rataxes skrev 2014-12-23 19:07:26 följande:
    Jenny-Johan har sjunkit till Pansargeneralens låga nivå.
    Vilken komik det vore att se Arnstad i TV-soffan i jul, där han kunde berätta om den påfallande fascismen som breder ut sig över Sverige.

Bättre än Weise, Kalle och Ivanhoe. Om det enbart fanns  en sak att önska sig i jul, skulle det vara en Arnstadsdocka som kan säga frasen: Fascismen är farlig.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?