Inlägg från: Enter Sandman |Visa alla inlägg
  • Enter Sandman

Varför hatar folk SD?

Thomas66 skrev 2014-03-16 10:43:11 följande:

Vilka fula trynen? Dom ger ju sig på alla som inte tycker som dom.

Gör dom, nu tror jag du blandar ihop dom med dom högerextrema.
  • Enter Sandman
    Velouria skrev 2014-03-16 10:44:54 följande:
    Det borde ha blivit en demonstration mot våld överhuvudtaget. Dock blev det såhär när pack som SD och andra rasister försökte plocka rasistpoäng och skapa kaos genom att ställa grupp mot grupp. Då förflyttades fokus från själva våldtäkten till att handla om rasism. 
    Skyll på rasisterna...

Great mind think alike. Glad
  • Enter Sandman
    Velouria skrev 2014-03-16 10:48:48 följande:
    Yes. 

Dock kommer jag aldrig ifrån att det faktiskt VAR jävligt mycket bättre med de analoga kamerorna. Det var bara att ge den klara filmen till någon fotobutik och för en billig peng få sina bilder som man sen kunde sätta i album. Nu är det så krångligt och dyrt och inte alls någon bra kvalitet. Så då måste man ha alla bilder på datorn eller i smartphonen eller på USB. Visserligen finns det sådana digitala fotoramar, men det är fan inte samma sak som de traditionella fotoalbumen. Inte alls kul tycker jag

Jag ger mig på den punkten inför din uppenbara överlägsna kamerakunskaper.
    Själv brukar jag mest halshugga objekten jag försöker fånga på bild, om dom ens kommer med.
    En urusel fotograf med andra ord. Skrattande
  • Enter Sandman
    Thomas66 skrev 2014-03-16 10:52:44 följande:
    [quote=72771876][quote-nick]Enter Sandman skrev 2014-03-16 10:46:44 följande:[/quote-nick] Ställer du mig till svars för den demonstrationen? Jag kan förstå och sympatisera med pappan och självklart dottern. Men kan samtidigt förstå varför demonstrationen uppstod, om högerextrema, rasister och sd i vanlig ordning extrapolerade och generaliserade den här våldtäkten till att alla invandrare beter sig så. Kort sagt om man använder våldtäkten som slagträ för sin egen agenda, då förstår jag att inte humanistiska människor kan hålla tyst. Då blir man mer eller mindre tvingad att Starta då ett tåg för denna tjej ist inget annat,och utan något politiskt dravel . Tycker du att det är lustigt att nassarna får medvind, sådan här skit händer ju helatiden.

Hur skulle det hjälpa mot rasisternas hets.
    Och exakt hur konkret gagnar det här nazisterna.
  • Enter Sandman
    Velouria skrev 2014-03-16 10:54:29 följande:
    Hahhahaha, exakt! 

De har lärt sig taktiken, de små rasisterna. I dagens samhälle, om man ska rasismen ska kunna fortleva så måste man använda sig av offerkoftan. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför just den taktiken funkar i dagens samhälle. Men det är en sådan härskarteknik som har gett bra resultat. 
    Det var annorlunda förr, då man tvärtom tvingade folk till att tänka som dem. Och mördade de som inte gjorde det. Jag vet stenhårt att de kommer att göra samma om de får mer makt. Men frågan är om omvärlden bara kommer att titta på

Japp, jag vet det också, Sverige blir det nya NordKorea med dom vid makten. Rynkar på näsan
  • Enter Sandman
    Velouria skrev 2014-03-16 10:57:37 följande:
    Men kräv samma av högerextrema. Att starta ett tåg för tjejen UTAN att blanda in något "politiskt dravel". Tror du att de klarar av det? Eller försökte de att fokusera på våldtäktsmännens ursprung för att ge en ännu mer negativ bild av invandrare? Hacka på rassarna som utnyttjade tjejens trauma för sin politiska äckelpropaganda och inte på motdemonstranterna. 
  • Enter Sandman
    Flash Gordon skrev 2014-03-17 08:33:02 följande:

Klart det irriterar vänstern att någon tar deras gamla position och att den positionen verkar appellera på en hyfsat stor andel av folket.

Vilka är likheterna mellan NSDAP och SD? Kan du spalta upp några exempel?

Appellera?
    Nä du, 90 % av svenskarna ser med milt förakt på sd med tanke på deras inkompetens och okunskap.
    Kom igen det är ju småpojkar dom allra flesta.
    Inte ens i närheten av vad Per Albin Hansson stod för,
    Jag har ju förklarat det en gång, men ok, en gång till.

Per Albin Hansson stod för inkluderande av människor.
    Sd står för exkluderande av människor.

Per Albin Hansson stod för en tro på mänskliga rättigheter och människans lika värde.
    Sd tror inte på det.

Per Albin Hansson stod för att människor skulle få det bättre.
    Sd vill gynna en liten grupp människor som stämmer in på deras världsbild, vita heterosexuella män.
    Resten skiter dom i, i bästa fall.

Inte mycket till likheter där inte.
  • Enter Sandman
    Flash Gordon skrev 2014-03-17 08:39:04 följande:

Vafan, kan du inte baka ihop svara i ett inlägg så slipper jag hitta nya att svara på hela tiden?

Jämförelser har gjorts. Inte för att jag lagt på minne av vilka men talet om detta har pågått, på lågvarv, i åratal.

Då kan ju du leta rätt på dom jämförelserna, hojta till när du hittat nåt.
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-03-17 08:36:41 följande:
    Flyktingbarn? Alla flyr inte från bomber och vinande kulor. Hur vet du att de inte är födda här? Jag får inte intrycket att detta är för krigstraumatiserade alls. Snarare klicken som ställer till med skit och kastar sten på polis.

Fast nu gör du det igen.
    Du tror saker om andra människor, du får intryck av.
    Men du vet inte.
    Du väljer att tro det mesta om människor igen.
    Sen angriper du dom människorna verbalt baserat på vad du själv hittat på.

Tycker du att det är schysst att bete sig så?
    Ska man inte ha lite mer på fötterna innan man anklagar andra
Svar på tråden Varför hatar folk SD?