Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

Audhild01 skrev 2014-02-21 15:13:08 följande:
    Alltså, svenskar visar inte känslor på det där sättet. Skriker inte åt domaren. Skryter inte så förbannat om sig själva, vräker sig inte med sina pengar och sin lyx. Utan är mer ödmjuka (låtsas i all fall vara det), och sköter lyxkonsumtionen mer diskret.
    Okej, jag anser själv inte att du är helt fel ute. Det här med att skryta eller inte beror ju till viss del också på var man bor. Jag tycker mig se mer av sådant skryt i storstäderna. Att vara mer lågmäld känner jag också är lite sådär "svenskt". 

Men hur förklarar man för en nyanländ alla rasistmarcher eller sådana som SD så att de nyanlända inte ska tro att alla svenskar är sådär hatiska och främlingsfientliga? För mig är inte dessa typiska svenskar, utan mer "speciella" typer.
    Mother cake
  • Velouria

Hur ska jag förklara för mina nyanlända att det är nästintill lönlöst för dem att söka jobb eller lägenhet av privata bovärdar? Att svensken (de med "makt"positioner såsom arbetsgivare och bovärdar) är riktigt negativt inställda till nyanlända. Säkerligen pga att man inte anser de nyanlända vara människor, utan efterblivna varelser födda bakom ett berg...

I know, I've there and done that...

En flykting har inte i sin vildaste fantasi kunnat föreställa sig ett sådant liv här, utan detta får de klart för sig när dörr efter dörr smälls igen i ansiktet på dem. Yep, så ser det ut idag.

Mother cake
  • Velouria
    Politisk härdsmälta skrev 2014-02-21 23:23:21 följande:
    Hatet och demokratiföraktet växer tyvärr dag för dag och tar sig ständigt nya obehagliga uttryck. Utvecklingen är otäck. Jag är allvarligt oroad för följderna.

Ja, usch!

Vill man ha demokrati och bli kvitt hatet måste man kämpa mot både SD och de som vill mörda sverigedemokrater. Annars blir det inbördeskrig här.
    Mother cake
  • Velouria

Hahah, jag älskar när de uttalade rasisterna visar sitt gristryne. Det blir med ens mycket roligare då. Jag hoppas verkligen inte att FL raderar deras inlägg.

Vem var det förresten som blev rädd för ett par bilder som visade någon som sköt på en bild av Åkesson och menade att det endast var detta som exemplifierade demokratiförakt och att det var detta som skulle ge konsekvenser för framtiden? Vad säger du nu när du läser de senaste rasistinläggen (t.ex. att någon som är röd ska dö och något lamt "negerskämt") ? Att de är helt i demokratisk linje? Drömmer

Mother cake
  • Velouria
    LadyInRed skrev 2014-02-22 21:35:23 följande:
    Ett tomt skal av det jag brukar vara. Skuggor ur mitt liv hänger över mig.
    Hjälp mig nu, kom tillbaks. Låt mig äntligen få vila ut hos dig...

Rasister har tappat vad som är viktigt...
    Nu hängde jag inte med...
    Mother cake
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-02-23 12:45:12 följande:

I slutet av intervjun jag länkade till så säger Åkesson att det är politiken det är fel på, inte människorna. Med andra ord spelar det ingen roll vad invandrarna gör eller tar till sig för traditioner, normer eller tankesätt för det är politikerna det är fel på. Så utefter det som Åkesson säger så är hemsidan fel ute? Eller vad menar karln?
    Väldigt många sverigedemokrater accepterar heller inte assimilering. Vilket liv blev det inte när en mörkhyad tjej blev Lucia?

Först säger de att utlänningar måste ta del av svensk tradition och helt uppgå i allt det som är svenskt, men sen när en utlänning har uppgått i det som är svenskt så är det också fel.

Zlatan är inte svensk, Loreen representerade inte Sverige, mörka Lucia var en skam...

Hur fan ska sverigedemokrater har det? Kan de inte bara säga rakt ut "Ut med blattarna" istället för att säga emot sig själva hela tiden? Ärlighet varar längst sägs det ju och är mer nobelt än den teknik som SD kör med.
    Mother cake
  • Velouria
    Gert skrev 2014-02-23 12:38:01 följande:
    Ja, det visst är det konstigt? Sjuklövern ger hellre pengarna till invandringen.

En svensk pensionär som har jobbat och levt hela sitt liv i Sverige får mindre i pension än vad en 65-årig invandrare som har bott i Sverige i 1 år får. Är det rättvist mot svenska pensionärer?
    Hur mycket får den svenska pensionären och hur mycket får utlänningspensionären?
    Mother cake
  • Velouria
    Gert skrev 2014-02-23 13:10:25 följande:
    Hur siffrorna ser ut vet jag inte, men du kan läsa om hur situationen ser, om du vågar!

www.exponerat.info/nyhitkommen-invandrare-far.../

www.friatider.se/bidragsinvandrare-far-hogre-...
    Ge inte dessa sajter som källor tack, utan ge riktigt stöd för ditt påstående. Om du menar att svenska pensionärer får mindre än utländska måste du komma med källa från någon myndighet eller ekonomiska forskare som har tagit fram siffor.

By the way, ni sverigedemokrater ska inte längre länka till Fria Tider av denna anledning:

www.interasistmen.se/granskning/fria-tider-sd-kontrolleras-av-makthungriga-och-nepotistiskt-lagda-byfanar/
    Mother cake
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-02-23 13:00:36 följande:

Jag tror att många inom Sd har samma attityd mot invandrare som nazistiska Svenskarnas Parti. Det är bara att Sd försöker hålla skenet utåt uppe..
    Precis, utåt säga att man har nolltolerans mot rasism samt säga att utlänningar måste assimileras, men sen när det sker så i verkligheten, vara emot detta.

Det är många människor som lyckas få folk att tro på dem enbart genom att SÄGA saker trots att man agerar emot det man säger. Det bevisar det finns många sinnessvaga människor här i Sverige som faller för denna teknik utövad av SD.
    Mother cake
  • Velouria
    Gert skrev 2014-02-23 13:14:18 följande:
     Zlatan anser sig inte vara svensk själv, så jag förstår inte vart du vill komma med det exemplet?

SD tycker inte att Tintin är en rasist. De anser heller inte att lakritsgodis är rasistsikt. Vad tycker du, undrar jag?
    Zlatan sjöng Sveriges nationalsång i en Volvoreklam. Han representerar Sverige i fotbollen. Ändå anser sverigedemokrater att någon som Zlatan inte ska representera Sverige, just bara för att han inte är etnisk svensk. Så assimilation är bara bullshit från en sverigedemorats håll. Ni vill inte ha integration, ni vill inte ha assimilering. Det innebär att ni inte vill ha några icke-etniska svenskar i Sverige. Säg det bara rakt ut så alla kan andas ut en gång för alla.
    Mother cake
Svar på tråden Varför hatar folk SD?