Inlägg från: Enter Sandman |Visa alla inlägg
  • Enter Sandman

Varför hatar folk SD?

Quintus Zebra skrev 2014-03-15 10:21:42 följande:
    Tack! Men buga dig behöver du inte göra, sådant blir jag bara nervös av! ;)

Å, kej rå,
    *boxar lite vänskapligt på axeln istället* Glad
  • Enter Sandman
    Velouria skrev 2014-03-15 10:27:08 följande:
    När en svensk blir misshandlad av en invandrare, är det då inte just det som SD fokuserar på? På första plats kommer ju alltid ursprunget och på andra plats kommer misshandeln. Enligt det vanliga så kopplar SD ihop ursprunget på gärningsmannen med våldet h*n utfört och kommer alltid fram till svaret att det är ursprunget som bestämmer folks våldsbenägenhet.

Men när det gällde kvinnan som blev misshandlad så gjorde SD inte så. Istället fokuserade man på något heeeeeeeeeeeeeeelt annat - som att hon behövde tolk efter 26 år i Sverige. Här nämnde man inget om gärningsmannens ursprung och våldsbenägenheten. Man ville inte att det skulle diskuteras. Därför att man hatar vissa oönskade invandrare och flyktingar så himla mycket att man faktiskt skiter i vad de utsätts för. Och hittar man någon liten punkt som går att hacka på så gör man det istället.

*nickar instämmande*

Det är min tolkning och syn också  du sammanfattar det bra.
  • Enter Sandman
    kenneth768768 skrev 2014-03-15 14:16:06 följande:

Faktum är att många demonstrationer med på papperet jättefint syfte drar till sig sin beskärda del våldsvänster, så båda parters demonstationer attrahehar bråkstakarna i den andra parten att komma dit och störa. Tror du det var gudrun schyman och liknande feminister som jagade nazisterna eller? Jag tycker våld från både nazister och våldsvänster är fel och förkastlig, om inte annat för att våld föder våld, plinga till om du tycker bara nazisternas våld är förkastlig.

Det finns en avgörande skillnad.
    Vänsterextremister vill förändra samhället och politiken.
    Högerextrema vill att en del människor slutar andas.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-15 16:23:14 följande:
    Om sverigedemokrater skulle komma dit skulle bara vänsterextremisterna gå till attack, som så många gånger förr. 

Men sluta nu, min skämskudde blir alldeles utsliten här.
    Hur fåniga bortförklaringar får man komma med egentligen?
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-15 17:36:22 följande:
    Jo, begreppet massinvandring förklaras. Sluta ljug.

Nej, det gör det inte alls, du tror väl inte på allvar att den fåntratten Ekeroth klarar av att förklara något sånt.
    Han vet ju inte själv vad det innebär, för honom som för så många andra rasister så är ordet ett propagandaverktyg.
    Han är en liten egopojke som drivs av hämndmotiv mot dom som var dumma mot honom på skolgården, det har han själv sagt.
    Det är inte ett vuxet beteende och definitivt inte ett beteende man vill se hos nån som vill vara med och styra landet.
    Sverige ska inte vara ett verktyg och medel för Ekeroth att ta hämnd.
  • Enter Sandman

Jag fick en ide,
    Hörde att det varit svårt att hitta soldater att skicka till Centralafrikanska republiken.för FN:s räkning.
    Och här har ju sd ett gyllene tillfälle, dom som alltid hävdar att vi ska hjälpa på plats.
    Men dåså se till att masa er ner och vara på plats i Afrika då.
    Ni skulle inte vara saknade.

• Enter Sandman
    Flash Gordon skrev 2014-03-15 18:20:05 följande:

Det är väl ingen som byter samtalsämne? Vad är det för twitter-påhitt?

En SD:are öppnade en helt egen argumentation kring hur man kan bo i Sverige i 26 år men fortfarande behöva tolk. Skulle denna ... "underlighet" vara förbjuden att kommentera?

Han försökte ju inte tysta några andra som samtalade om att tanten blivit angripen (DET hade varit att försöka prata om något annat) utan han valde en egen vinkel.

Sedan gick folk bananas och tyckte att det fick han inte säga.

Att skifta fokus och ändra skuldbördan är klassiska metoder för victimblaming.
    Men det är lika lågt varje gång det görs.
  • Enter Sandman
    Flash Gordon skrev 2014-03-15 18:30:22 följande:
    Victimblaming?

Du menar att någon försökte göra tanten till den skyldiga genom att peka på något i hennes beteende?

Var det verkligen SÅ det var?

Så vitt jag kan se så försöker ingen vare sig förminska det som hände eller lägga skulden på tanten.

Däremot har folk reagerat på att hon behöver tolk efter 26 år.

Två skilda saker.

Stereo-tänk.

Inte för att vara otrevlig, men jag har redan kört det här i långbänk ett varv idag med Erroll, jag pallar inte ta det igen
    Men läs gärna tillbaka om du funderar på hur jag menar.
    Och googla ordet victimblaming.

Stereotänk är bra, men när man tar upp ovidkommande saker som skymmer sikten för det väsentliga att kvinnan hade blivit attackerad, då förringar man och man lägger över skuld på henne genom att leta fel att anklaga henne för, istället för att lägga skulden där den hör hemma, hos förövaren.
    I det sammanhanget är stereotänk ett sätt att förminska en annan människas upplevelser, ungefär som när man lägger fokus på hur kort kjolen egentligen var på ett våldtäktsoffer.
    Och det är illa, ynkligt och elakt att bete sig så
    Men om du vill veta mer så läs gärna diskussionen från imorse.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-15 18:29:10 följande:
    Men sluta dra in Libanon hela tiden. Vi bor faktiskt i Sverige. Och med nordiska och europeiska mått mätt har vi en massinvandring. Så sluta ljug nu.

Så kan man inte mäta, vi lever i en global värld, man kan inte bara plocka ut länder så det ska passa ens syften.
    Inte om man vill vara ens det minsta lilla trovärdig.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?