Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

"Den grupp som i dag leder Sverigedemokraterna, med Jimmie Åkesson i spetsen, har också sina ideologiska rötter i Lund. I slutet av 90-talet bildade gruppen Nationaldemokratiska studentföreningen och startade ett eget 30-novemberfirande.

De tågade med facklor till Esaias Tegnérstatyn, läste en dikt om Karl XII, höll en tyst minut för de stupade karolinerna och hurrade för "konungen och fosterlandet".

Där var Jimmie Åkesson, Mattias Karlsson och Björn söder, bland andra.

Sen drack de glögg, som Rickard Jomshof bjöd på. Enligt Sydsvenskan var de sällen fler än åtta så något demonstrationstillstånd behövdes inte."

www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article19943010.ab

• sjuttiofemman
    kenneth768768 skrev 2014-11-30 23:41:39 följande:

Jag tycker mest det låter lite fjantigt att tåga runt till statyer, eller missar jag den inneboende ondskan  detta?

De drack glögg, de höll en tyst minut? Ska jag tänka att de egentligen ville gasa ihjäl människor så fort de fick chansen eller vad?

Märks att du inte ens läst texten. Har varken använt ord som ondska eller gaskammare.

Däremot ett parti som har sina rötter i extremhögern och nazismen, något som tex Björn Söder desperat ljuger hejvilt för att dölja. Även Åkesson försöker hålla sin egen yta fläckfri trots att han deltagit i företeelser som är starkt förknippade med extremhögern. Men det är klart, han har ju sin upplevelse av det hela och ifrågasätter man det med fakta så känner han sig mobbad och sjukskriver sig.

Det är synd om förtryckarna tydligen.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-12-01 11:11:44 följande:

Så har då Aschbergs Strix' och statliga SVT:s anti-Sd-propaganda-serie börjat sändas. Serien heter "Blå ögon". Skattepengar till Aschberg, för Expo-propaganda. Jo jo...

En inte alltför vågad gissning är f.ö. att serien kommer att göra precis motsatt effekt, precis som mycket av annan indoktrinering som kommer från gammelmedia.

---

"Staten och kapitalet, de sitter i samma båt". Jag hjälper dig och du hjälper mig. Kan det vara en händelse som ser ut som en tanke, att Hanna Stjärne, SVT:s nya Vd, är svägerska till Karin stjärne, Vd på MTG?

---

Det är ju ju Aschberg och Stjärne som ska motsarbetas. Det är de som sitter på pengar + makt att producera propaganda för att styra människor som om vi vore får.

Första avsnittet i "blå ögon" var rena reklamen för Sd. Tyvärr.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-12-01 13:45:38 följande:

Såg det inte och tänker inte se den heller. Dock, var inte orolig, Sd-hatet kommer med all säkerhet att där florera fritt, så att du får ditt lystmäte.

Skönt att höra.

Och rasismen håller på att normaliseras i snabb takt så även du får ditt lystmäte.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-12-01 18:55:29 följande:

Nej nej, jag ogillar rasism, ungefär lika mkt som jag ogillar Sveriges invandringspolitik.

Hur kan du då försvara Sd som för en rasistisk politik och består till stor del av rasister?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-12-02 00:05:07 följande:

Det påstår du ja, men jag anser ju att så inte är fallet.

Faktum är ju att 45-50% av svenskarna vill ha minskad invandring, och bara 30% av svenskarna stödjer den förda invandringspolitiken.

Om sjuklövern inte efterhand anpassar sin politik efter Sd, är deras öde beseglat. Sd kommer bara att fortsätta växa.

Jag är inte medlem i Sd, är ingen Sd-proselyt, men jag är övertygad om ett Sd-inflytande över Sveriges invandringspolitik vore det bästa för Sverige. Därför försvarar jag Sd.

Det är pinsamt och patetiskt och att såpass många alltjämt klamrar sig fast vid denna idiotiska invandringspolitik. Men man har sedan en tid märkt att de (ni) inte är lika säkra längre. T.o.m folk som inte tidigare har engagerat sig i frågan eller av slentrian har velat stå på den "goda" sidan, vacklar nu, för att de inser att Sverige, och inte bara Sverige, utan även andra länder i Europa, sitter på en tidsinställd bomb, med enklaver av olika folkslag, med sina respektive intressen, i de olika länderna. Och vi ser välfärdssamhället Sverige kollapsa.

Och när välfärdssamhället har kollapsat, vilka vill invandra hit då? Nej just det, inte en käft. Vi har ju redan fått en försmak. Svenskar från medelklassen har ju redan börjat skicka sina barn utomlands (tidigare var det bara från övre-medelklass). Folk har ju märkt varthän det barkar.

Hur mycket är de verklighetsfrämmande miljöpartisterna att hålla sig i när det blåser? Det var ju det folk insåg och det vara därför Mp bara fick 7%. Vad föreslår de mot de sjunkande skolresultaten (det kanske viktigaste samhällsproblemet)? Jo, mer invandring, avskaffande av läxor, och fler lärare.

Bara det att Sverige ju redan är det land med högst lärartäthet i Europa. En totalt verklighetsfrämmande åtgärd, således. Varför vägrar ni att se verkligheten?

Så du menar att särlagstiftning för invandrare inte är rasistiskt?

Att Sd kallar alla med mörkare hy för invandrare inte är rasistiskt?

Att invandrare ska kunna bli av med sitt medborgarskap om de inte svär trohet mot kungen och nationen (dvs svenska folket) inte är rasistiskt?

Det sistnämnda blir extra löjeväckande eftersom kungen och drottningen också är invandrare. Men sylvia är nog godkänd eftersom pappan var nazist..

Kopplar man samman de här motionerna som Sd lagt i riksdagen så innebär det i princip ett sorts apartheid light. Vad blir bättre av det?

Det finns mycket mer rasism från sd's förtroendevalda som jag inte har tid att skriva ner nu. Dessutom har Sd sina rötter i extremhögern även om partiet blåljuger om det. Skolpolitik och annat kan diskuteras när fascisterna är ute ur riksdagen.
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-12-02 08:39:21 följande:

Det där med mörkare hy har du hittat på, för Sd har hela tiden hävdat att det är kulturen som avgör och inte hudfärgen. Men eftersom mörk hy i praktiken nästan alltid sammanfaller med relativt nyanlända människor, som inte har lärt sig svenska, inte integrerat sig i samhället, umgås uteslutande eller nästan uteslutande med andra mörkhyade, antingen tror på islam eller på afrikanska stamreligioner, håller på sitt eget lands traditioner och högtidsdagar snarare än de kristna högtiderna, har föråldrad och förvriden kvinno- och sexualsyn o.s.v., så går det på ett ut. DE ÄR INTE SVENSKAR.

I de fallen inget av det jag skrev stämmer på den mörkhyade, och han eller hon själv känner sig som svensk och betraktar sig som svensk - ja DÅ ÄR HAN/HON SVENSK. Svenskarnas Parti har dock en annan och hårdare syn på vem som kan bli svensk.

Partitoppen inom Sd anser att om man har mörk hy och är född i Sverige så är man inte svensk. Kommentar på det?
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-12-02 16:29:26 följande:

Då får du ge mig en källa till det. Jag måste se sammanhanget för det låter konstigt.

Mattias Karlsson delar tydligen Jimmie Åkessons syn på svenskhet men där har jag ingen källa just nu.

Varför räcker det inte med att vara född i Sverige för att ses som svensk? Eller varför är det så viktigt för ett politiskt parti att de uttalar sig offentligt om det?
  • sjuttiofemman

Eftersom Sd nu är så svenskfientliga att de med flit och vilja orsakar politiskt kaos så förutsätter jag att de lever som de lär och avsäger sig sina medborgarskap. De har ju nu uppenbart svikit sin trohet till nationen..

• sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-12-02 23:53:37 följande:

Nu har inte alla partier MP-skräck så som SD har och SD har inte kört ut MP ur regeringen. Lövfén har tydligt deklarerat att S har bildat regering med MP och att det är den regeringen som gäller.

Opinionen vill inte ha ett samarbete med SD.

SvD är en oberoende moderat tidning så vad de har att säga på sin ledarsida om en socialdemokratisk regering är knappast allmängiltigt.

Skulle vilja se Sd bjuda in v och mp till överläggningar och sen anpassa sin politik till dem. Lär ju aldrig hända. Vilka ledarsidor ylar då om bristande demokrati?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?