Philipsson skrev 2014-12-02 00:05:07 följande:
Det påstår du ja, men jag anser ju att så inte är fallet.
Faktum är ju att 45-50% av svenskarna vill ha minskad invandring, och bara 30% av svenskarna stödjer den förda invandringspolitiken.
Om sjuklövern inte efterhand anpassar sin politik efter Sd, är deras öde beseglat. Sd kommer bara att fortsätta växa.
Jag är inte medlem i Sd, är ingen Sd-proselyt, men jag är övertygad om ett Sd-inflytande över Sveriges invandringspolitik vore det bästa för Sverige. Därför försvarar jag Sd.
Det är pinsamt och patetiskt och att såpass många alltjämt klamrar sig fast vid denna idiotiska invandringspolitik. Men man har sedan en tid märkt att de (ni) inte är lika säkra längre. T.o.m folk som inte tidigare har engagerat sig i frågan eller av slentrian har velat stå på den "goda" sidan, vacklar nu, för att de inser att Sverige, och inte bara Sverige, utan även andra länder i Europa, sitter på en tidsinställd bomb, med enklaver av olika folkslag, med sina respektive intressen, i de olika länderna. Och vi ser välfärdssamhället Sverige kollapsa.
Och när välfärdssamhället har kollapsat, vilka vill invandra hit då? Nej just det, inte en käft. Vi har ju redan fått en försmak. Svenskar från medelklassen har ju redan börjat skicka sina barn utomlands (tidigare var det bara från övre-medelklass). Folk har ju märkt varthän det barkar.
Hur mycket är de verklighetsfrämmande miljöpartisterna att hålla sig i när det blåser? Det var ju det folk insåg och det vara därför Mp bara fick 7%. Vad föreslår de mot de sjunkande skolresultaten (det kanske viktigaste samhällsproblemet)? Jo, mer invandring, avskaffande av läxor, och fler lärare.
Bara det att Sverige ju redan är det land med högst lärartäthet i Europa. En totalt verklighetsfrämmande åtgärd, således. Varför vägrar ni att se verkligheten?
Så du menar att särlagstiftning för invandrare inte är rasistiskt?
Att Sd kallar alla med mörkare hy för invandrare inte är rasistiskt?
Att invandrare ska kunna bli av med sitt medborgarskap om de inte svär trohet mot kungen och nationen (dvs svenska folket) inte är rasistiskt?
Det sistnämnda blir extra löjeväckande eftersom kungen och drottningen också är invandrare. Men sylvia är nog godkänd eftersom pappan var nazist..
Kopplar man samman de här motionerna som Sd lagt i riksdagen så innebär det i princip ett sorts apartheid light. Vad blir bättre av det?
Det finns mycket mer rasism från sd's förtroendevalda som jag inte har tid att skriva ner nu. Dessutom har Sd sina rötter i extremhögern även om partiet blåljuger om det. Skolpolitik och annat kan diskuteras när fascisterna är ute ur riksdagen.