Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-07 10:15:42 följande:

OMFG... Han har ju fan sämre nivå än några av våra lokala "talanger"...

Mm killen med vakum mellan öronen. Han blockade mig på Twitter när jag ifrågasatte hans politik på ett ändå ganska nyanserat sätt. Yttrandefrihet när det är som bäst i Sd's värld :p
  • sjuttiofemman
    sverker11 skrev 2014-12-07 11:25:54 följande:

Enligt någon statsvetare som intervjuades i SR:P1 så uppfyller inte SD kraven för att kallas nyfascister. Varken deras partiprogram eller den faktiska politiken har något med fascism att göra. Det kan visserligen finnas enskilda medlemmar som hyser fascistiska åsikter (fortfarande enligt samma statsvetare) men det gör inte SD till ett fascistiskt parti. Se (hör) även: sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx&grupp=21717&artikel=6038821

Det är lite olyckligt att fascism har blivit ett modeord eftersom det riskerar att urvattna fascistbegreppet.

Tänk om Sd kunde bli ifrågasatta på samma sätt som Löfven har blivit senaste tiden. Sd har lyckats styra media till att inte våga ställa dem till svars för sina påståenden. Likheterna mellan detta och hur passiv media var i Tyskland för 90 år sedan är slående. Och skrämmande.
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-12-07 15:23:13 följande:

mmm och din SD-kör tillhör man automatiskt om man inte deltar i era ryggdunkarkampanjer där det går ut på att hitta flest rasistnazistfascister.

Hur kan du försvara det rasistiska partiet Sd? Eller trollar du bara?
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-12-07 15:59:36 följande:

Varsågod och visa det inlägg där jag försvarat SD.

Eller trollar du bara?

Pja du käftar emot i bästa Sd-stil. Svårt att tro att du inte sympatiserar med packet.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-07 15:58:05 följande:

Nu talar du allt om dig själv, projicering är inte fint eller hälsosamt. Det är ni som ryggdunkar och tävlar om att märka flest som extremvåldsvänsterbatikmanshatarmiljömuppliberaler.

Det är ALLTID extremvänstern som säger emot Sd. Alla andra uttrycker sin stora beundran för den store ledaren Åkesson/Karlsson. Åtminstone om man tolkar Björn Söder.
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-12-08 20:26:02 följande:

Och så väntar man med spänning på hur lång tid det ska ta innan det plingar till i inboxen igen

Stor humor.

Lögnare skall försvaras med näbbar och klor.

Ja jag vet hur det känns, vet inte hur många gånger jag har fått otrevliga och hotfulla mail antingen här eller på Facebook. Alla hatar mig för att jag ifrågasätter Sd och påvisar deras rasism.

Men det får man väl inte säga längre i det här jävla landet?
  • sjuttiofemman
    Tekla Svensson skrev 2014-12-08 22:20:50 följande:

Först och främst skall vi nog reda ut vad ordet rasist  är/definition! Det är  när man nedvärderar/kränker en etnicitet  just för deras etniska tillhörighet!

När man ifrågasätter /kritiserar/avsäger sej  en religion är det INTE rasism öht! Du har rätten, enl. lagen om religionsfrihet att ifrågasätta/kritisera/avsäga dej en religion.

Denna lag säger: du har rätten at utöva din religion,men bara så länge det inte inverkar negativt på någon med annan trosuppfattning alt. avsaknad av en trosuppfattning. Samma lag påtalar att du har rätten att slippa bli negativt påverkad av en religion.

Alltså, så länge inte någon, oavsett partitillhörighet  nervärderar självaste etniciteten på /mot en människa är det inte rasism så få äro de i bl.a SD som vi kan kalla för rasister.

Muslimer är ingen etnisk grupp,det är ett samlingsnamn för en/flera individer som hr islam som sin trosuppfattning och därmed sharialagarna som sitt rättesnöre.

Lika är det med de kristna, de är ingen etnisk grupp, de är en religiös sammanslutning!

Varför man "hatar" SD?

Min tes är att få äro de som ens är pålästa, varken om SDs historia eller deras partiprogram än mindre pålästa om  7 klöverns historia i respektive part. Man stirrar enögt på SD och spyr ur sej floskler som  samhällets godhetsapostlar ( dagispersonal, lärare,politiker) har indoktrinerat dem med. Det kallas för det "goda hatet"  och är enl. det politisk korrekta etablissemanget  helt legalt medan de "onda" hatet som man beskyller SD för att utöva inte är ok. I min värld är hat hat, det finns inget gott hat.

Jag tror att "hatet" mot SD grundar sej i  okunskap,man nöjer sej med att bli matad med de "rätta" åsikterna, man saknar dessutom konsekvensanalytisk förmåga om vad diverse dåraktiga politiska  beslut renderar i  om x antal år!

Alla har de sina rötter, kommunismen som mördat flest människor i världen, nazismen sägs ligga god två och islamismen på 3:plats,men frågan är om inte sistnämnda gått om 2:an i det närmaste?

Innan man "hatar" så förbaskat mycket så ta fram kvasten och sopa rent framför egen dör först kanske? 

Sd hatar bla Zlatan Ibrahimovic, de anser att han inte har rätt att kalla sig svensk.

Sd brukar nämna något diffust om hans beteende men det är uppenbart att det handlar om hudfärgen. Dvs rasistiskt.
  • sjuttiofemman
    Helhet skrev 2014-12-10 23:12:30 följande:

Oj, de invandrings-positiva, svara som vanligt med deras ypperliga belägg . Lyssna och lär så här bemöter man någon som undrar om man måste räkna pengar. Herregud!

Det har ingenting med invandring att göra. Det handlar om rasism. Sd vågar inte förklara sig i denna fråga, varför klassar de en person som icke svensk dvs invandrare när personen är född i Sverige?

Det handlar enligt mig bara om att ge Sd en möjlighet att i framtiden kunna återta medborgarskapet och utvisa alla mörkhyade i Sverige för att förverkliga deras dröm om det homogena samhället.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?