Tekla Svensson skrev 2014-12-08 22:20:50 följande:
Först och främst skall vi nog reda ut vad ordet rasist är/definition! Det är när man nedvärderar/kränker en etnicitet just för deras etniska tillhörighet!
När man ifrågasätter /kritiserar/avsäger sej en religion är det INTE rasism öht! Du har rätten, enl. lagen om religionsfrihet att ifrågasätta/kritisera/avsäga dej en religion.
Denna lag säger: du har rätten at utöva din religion,men bara så länge det inte inverkar negativt på någon med annan trosuppfattning alt. avsaknad av en trosuppfattning. Samma lag påtalar att du har rätten att slippa bli negativt påverkad av en religion.
Alltså, så länge inte någon, oavsett partitillhörighet nervärderar självaste etniciteten på /mot en människa är det inte rasism så få äro de i bl.a SD som vi kan kalla för rasister.
Muslimer är ingen etnisk grupp,det är ett samlingsnamn för en/flera individer som hr islam som sin trosuppfattning och därmed sharialagarna som sitt rättesnöre.
Lika är det med de kristna, de är ingen etnisk grupp, de är en religiös sammanslutning!
Varför man "hatar" SD?
Min tes är att få äro de som ens är pålästa, varken om SDs historia eller deras partiprogram än mindre pålästa om 7 klöverns historia i respektive part. Man stirrar enögt på SD och spyr ur sej floskler som samhällets godhetsapostlar ( dagispersonal, lärare,politiker) har indoktrinerat dem med. Det kallas för det "goda hatet" och är enl. det politisk korrekta etablissemanget helt legalt medan de "onda" hatet som man beskyller SD för att utöva inte är ok. I min värld är hat hat, det finns inget gott hat.
Jag tror att "hatet" mot SD grundar sej i okunskap,man nöjer sej med att bli matad med de "rätta" åsikterna, man saknar dessutom konsekvensanalytisk förmåga om vad diverse dåraktiga politiska beslut renderar i om x antal år!
Alla har de sina rötter, kommunismen som mördat flest människor i världen, nazismen sägs ligga god två och islamismen på 3:plats,men frågan är om inte sistnämnda gått om 2:an i det närmaste?
Innan man "hatar" så förbaskat mycket så ta fram kvasten och sopa rent framför egen dör först kanske?
Sd hatar bla Zlatan Ibrahimovic, de anser att han inte har rätt att kalla sig svensk.
Sd brukar nämna något diffust om hans beteende men det är uppenbart att det handlar om hudfärgen. Dvs rasistiskt.