Varför hatar folk SD?
Källa på det? Eller har du tagit det från luften, i vanlig ordning?
Och det om SVT länkade jag till Jönssons riksdagsmotion en bit upp. Bara att klicka och läsa.
Källa på det? Eller har du tagit det från luften, i vanlig ordning?
Jag har läst motionen nu, och där står ju absolut ingenting om det du hävdar. Har du öht läst motionen i fråga?
Vad det handlar om är objektivitet, som SKA råda enligt SVT:s uppdrag, en obefintlig objektivitet när det gäller Sd, som ständigt svartmålas i public service.
Var någonstans i motionen skulle det stå "endast nämna Sd i positiva ordalag"?
Som vanligt, att du helt enkelt har hittat på allting.
Till slut hittade jag motionen om "svenskfientlighet". En massa selektivt vald information ligger till grund för sd's motion och de menar bland annat att antirasistiska organisationer måste motverka "svenskfientlighet". Kanske vore bättre om Sd kunde införa lite antirasism i sin politik och inte bara skuldbelägga invandrare för allt möjligt negativt i samhället. Och kanske vore det trevligt om Sd vaknade upp och såg sin egen roll i den rasism som bara ökar i samhället. Avpixlat skulle må bra av lite antirasism..
www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/mot-2014152606-Intensifierat_H2022606/
Ni förespråkare av mångkultur, varför ser ni det som nåt önskvärt, att det bildas enklaver av diverse folkslag i Sverige?
Själv tycker jag bara det är olyckligt med dessa enklaver, som tids nog alltid hamnar i konflikt med varandra och med folket i den stat de geografiskt är placerade i.
Så här är det: Etablissemanget har hyst en så så stor skrajsenhet gällande invandringsfrågan att man har vägrat diskutera den offentligt. Nu, emellertid, tack vare Sd och folket, har fördämningarna brustit. Det är först nu invandringsfrågan kommer att bli demokratiskt förankrad hos folket. Vi som vill Sveriges väl hoppas nu på nyval. Sjuklövern skiter f.n. knäck. Vi som ser saker och ting klart, har fattat att nyvalet till våren, skulle bli ett val om invandringspolitiken. Så går det när man kör över folket...
Jag har läst motionen nu, och där står ju absolut ingenting om det du hävdar. Har du öht läst motionen i fråga?
Vad det handlar om är objektivitet, som SKA råda enligt SVT:s uppdrag, en obefintlig objektivitet när det gäller Sd, som ständigt svartmålas i public service.
Var någonstans i motionen skulle det stå "endast nämna Sd i positiva ordalag"?
Som vanligt, att du helt enkelt har hittat på allting.
Och så som den här debattören har diskuterat i den här tråden - så börjar även Sveriges journalister resonera nu (medan utländska har lyft det här allt fler gånger).
bloggar.aftonbladet.se/omvarlden/2014/11/nya-varningslampor-blinkar-i-varldsekonomin/
En aning enklare att förstå mekanismerna bakom den aktiva immigratiknen mot den bakrunden, att i brist på efterfråga globalt så får den skapas på hemmaplan. Så har Sverige resonerat sedan 1950-talet (ihop med generationklyfter med mera smått och gott) och medan Sverigedemokrater påpekar att man har ljugit för folket - så handlar det här om VARFÖR man (numera) har ljugit för folket. Finns flertalet artiklar ifrån den här tiden att läsa och som just förklarar Sveriges dåtida (och nutida) problem, som ett land där man väldigt länge har fött för få barn.
Att en blå eller röd regering, enbart skulle föra en sådan aktiv immigration för att få någon slags eloge i humanitära insattser - den pilen sitter långt ifrån mitt i prick på tavlan (även om den anledningen också stårdär men på ett litet hörn och mer eller mindre som en del utav dagens villfarelse).
Den här klockan kommer att ringa allt tydligare och tydligare, i takt med att penningsystemet havererar allt mer och mer.
Fast det där stämmer inte. Sd:s tankar motsvarar i stort vad som rör sig i folkdjupen. Om man pratar med "vanligt folk", typ människor som bor på bruksorter och andra mindre orter, människor som arbetar i industrin, i jordbruket, i skogsbruket... Verklighetens Folk. Så brukar de nästan alltid vara emot den invandring vi har, vara emot homovigslar och -adoptioner, vara emot att transpersoner ska få ha barn o.s.v..
MEN röstvanor är trögrörliga. Om man tvångsanslöts till S när man blev LO-medlem på första jobbet som 15-åring, så kan det kännas som ett förräderi emot sin egen klass att inte gå och rösta på S. Eftersom S har varit så skickliga på att få LO-medlemmar att känna sig solidariska med S-partiet - även om det är på väg att lösas upp lite nu, har jag märkt!
På samma sätt är det svårt för jordbrukare att sluta rösta på C, när de har gjort det sedan första gången de fick rösta, och likaså deras far, farfar, morfar o.s.v. var Bondeförbundare av födsel och ohejdad vana...
Försök dig på att prata med lite vanligt folk någon gång. Folk som odlar vetet som blir ditt bröd, framställer koppartrådarna i din mobil och bygger din bil... Ett helt folk kan inte leva på genustrams, vettu!
Klart värt att lyssna på, jag skulle kunna skriva under på i stort sett allt om Sd i denna podd. Skulle vara intressant om någon sverigedemokrat vågade sig på att bemöta kritiken sakligt istället för att som vanligt kalla det för hat och extremism. Om ni ändå inte klarar av att motstå den reflexen, berätta då gärna vad hatet i detta består av.
www.interasistmen.se/podd/irm-podd-avhandlar-sds-motioner-och-intervjuar-lufs-ordfordande-linda-nordlund/