Varför hatar folk SD?
Själv är jag kanske lite mer skeptisk till sverigedemokratiska uppmaningar att suga av Zlatan och sånt - men sverigedemokraten är ju en besynnerlig figur som allt som oftast projicerar de egna böjelserna på andra.
Delar du förresten SD-kommunpolitikerns uppfattning att det är SD-sekten som ska avgöra vem av oss svenskar som ska få ta jobb utomlands. Rena DDR, tycker jag.
Vore det inte bättre att lägga krafterna på att förhindra Åkesson att ränna iväg på nätet och sätta sprätt på en massa pengar, han verkar ju må dåligt av att spela för någon årslön eller så. Eftertankens kranka blekhet, månne
Hur går det med undersökningen av SD-riksdagsledamöternas våldsamma överrepresentation beträffande brottsdomar, 600 procent, det är ju skrämmande. Inte konstigt att de behöver väktare i riksdagshuset. Visst var det någon SD-ledare som spottade och fräste mot en vakt, den där som anklagade två invandrare för att ha rånat honom, men så visade det sig att han glömt plånboken på en restaurang i fyllan och villa. Han var väl näringspolitisk talesperson för SD. Spritnäringspolitisk, kan man tänka.
Jag väntar med spänning på din redogörelse av brottsligheten bland sverigedemokrater som ska sägas vara folkets representanter i riksdagen.
Jag såg bara någon om obetydliga miljöpartister ute i landet som du hade knåpat ihop. Riksdagen är annars en institution som det kan vara värt att känna till.
Dessutom brukar dessa utlandssvenskar vara väldigt noga med att inte skriva ut sig ur Sverige ändå, så att de ska kunna åka "hem" på somrarna. Och då passa på att fixa sina tänder, söka läkare för diverse åkommor, köpa på sig mediciner o.s.v. - allt sådant som är starkt subventionerat här i Sverige. Samtidigt som de skryter om hur mycket skattefria stålar de tjänar "over there"...
Sådant borde man kunna strypa, t.ex. genom att kräva att de ska betala tillbaka inte bara sin CSN-skuld omedelbart, utan även kostnaden för själva utbildningen. Såvida de inte redan arbetat i Sverige ett visst antal år - låt oss säga minst tio.
...men det blir ÄNNU en nivå värre i Dantes Inferno, när den som gör så är en utlänning i Sverige ifrån början. Då blir det så tydligt att de bara vill suga ut oss, och ingenting giva tillbaka...