Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-11-26 23:24:16 följande:
    Vadå "tror inte". Om du nu inte vet, varför opponerar du dig då?
    Hen är av sorten som gissar friskt och inte sysslar med fakta.
  • FiaMedFunkk

Okej, nu har jag varit borta i en vecka. Varför kan man ju fråga bokstavskombinationen. Men vad har hänt med diskussionen? Hur blev judar och nazister föremål för debatten? Är det ännu ett nytt försök att kleta smuts a´la guilt by association av de rabiata SD-hatarna?

• FiaMedFunkk
    de Robespierre skrev 2014-11-27 17:59:33 följande:

Idag släpptes siffror om Storbritannien där antalet invandrare ökade med 78,000 jämfört med förra året och landade på 260,000 st. Vilket fick UKIP samt andra högerpartier att gå i taket. Men mest upprörda röster hörs från väljare till partier som motsvarar SD. Väljarna menar att de andra europeiska borde sluta skicka medborgare till England. Eller rättare sagt, att de borde åka hem till sina hemländer igen och Storbritannien bör sätta stopp för att låta dem bo och arbeta i landet.

Vilka är dessa länder som väljarna och vissa lokalpolitiker är så upprörda över?. Ja, det är de vanliga som inte behöver upprepas igen. Men det stoppar inte där utan man riktar även detta till länder som Frankrike, Tyskland och Sverige mm. Dvs de "vanliga" länderna i Europa som anses som de rikaste. I Sveriges fall handlar det om ca 20,000 st svenskar som inte längre är välkomna enligt dessa väljares sätt att se det. "Vi" tar engelsmännens jobb, deras bostäder osv. Resurser som borde gå till engelsmännen istället. Någon menar även att detta inte borde vara en nyhet för "oss" eftersom "vi" själva förespråkar samma politik hemma.

Nu väntar vi på det officiella politiska Storbritanniens kommentarer på detta.

UK har blivit stormrika på invandringen. Va gnäller de om?

unvis.it/www.dn.se/goda-nyheter/rapport-invandring-lonsam-for-britterna/

Sandviken likaså. Foten i munnen
  • FiaMedFunkk
    nihka skrev 2014-11-27 13:02:14 följande:
    M har aldrig förespråkat massinvandring.

SD däremot förespråkar massinvandring från Syrien till grannländerna. Till och med när de nu de facto bågnar under trycket efter ha tagit emot mer än 3 miljoner flyktingar trycker SD på om att Syriens grannländer ska öka sin massinvandring.
    Nej, de bara genomförde den. Till historiskt högsta nivån.
  • FiaMedFunkk
    nihka skrev 2014-11-27 19:54:31 följande:
    Fortfarande ingen massinvandring som det däremot är tlll Syriens grannländer. Du tycker inte alls att det är pinsamt att SDare uttalar sig om vad dessa länder ska göra beträffande flyktingmottagning utan att ens ha diskuterat saken med dem?
    Okej, vad menar du är massinvandring då? Vilket antal är det som gäller?

100k, 200k, eller 500k?

Populationen i Irak är 33,5 miljoner. Turkiets 75 miljoner. Om du kommer ihåg hur man räknar basal matematik, så kan du ju slå ut det per capita och jämföra med Sverige. Återkom gärna med de adekvata siffrorna, så slipper jag skämma ut dig.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-28 11:31:07 följande:
    Tja, enligt dina spaningar så är jag säkert det - men du borde nog försöka lära dig läsa ordentligt i stället för att spana efter batikhäxor.

Men det är betydligt mer intressant varför du anser att Robert Aschberg är jude.

Jag skulle vilja påstå att han är etnisk svensk med en farfar som var jude, ungefär som jag själv är etnisk svensk med italienskt påbrå.

Det är lite obehagligt att unkna värderingar om att ett judiskt påbrå slår igenom så starkt att man är jude även om det judiska förfäderna finns flera generationer tillbaka - tror du att din syn på judar kan sammankopplas med dina Metapediastudier eller ska man relatera den till din okunnighet?

Jag menar - det är ju iallafall en nazistisk kloak du brukar åkalla under dina spaningar efter batikhäxor.
    Vänta lite nu. Jag tyckte mig ha läst att du ansåg att det verkliga var vad han eller hans omgivning tyckte angående judenheten. Var det inte så?
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-28 21:55:29 följande:
    Hm, det verkar som SD-klanen är ute och marscherarSkrattande
    Hör du inte de digitala stöveltrampen? Skrattande
  • FiaMedFunkk
    nihka skrev 2014-11-28 21:13:20 följande:
    Absolut. Kommer direkt efter du bett om ursäkt för sådant som "dum" och "batikhäxa". Men du kanske inte fick lära dig det av dina föräldrar, att man ber om ursäkt när man felaktigt beskyller personer för saker & ting. Sedan kan du be om ursäkt för "lögnhals" eftersom jag inte ljög utan misstog mig - därav min rättelse. Eller så kan du åtminstone göra vad jag gör när jag misstar mig: utfärda en rättelse.

Vidare har du ingen aning om vilka mina "polare" är, men du har vid flera tillfällen utnämnt olika personer vilket jag tycker du ska upphöra med. Alla som inte gillar dig eller vad du säger är inte automatiskt "polare" med varandra.

Kritisera den som använder uttryck som "judemedia" och "juden Aschelberg" istället för att kritisera den som lyfter fram att personer i den här tråden använder språk som uttrycker ett nazistiskt synsätt.
    Kritisera för all del inte tentakler, strålkärringar, seanser, sekter eller liknande. Det vore ett brott mot...?

Låt oss istället fokusera på att Albert Bonnier var jude.

?
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-28 21:35:28 följande:
    Att SD har ett nazistiskt påbrå framgår tydligt av många inlägg anhängarna producerar.
    Att kommunister har svårt med tankeverksamheten brukar oftast visa sig i deras världsbild.
  • FiaMedFunkk
    nihka skrev 2014-11-28 22:08:18 följande:
    Om du kan ställa frågan utan att vara nedlåtande och otrevlig ska jag överväga att besvara den.
    Ber om ursäkt om jag fäktades för mycket. 
    Vad menar du är massinvandring? Vilket antal är det som gäller?
    100k, 200k, eller 500k?
    Populationen i Irak är 33,5 miljoner. Turkiets 75 miljoner. Du kan ju slå ut det per capita och jämföra med Sverige. Återkom gärna med de adekvata siffrorna.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?