Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-11-03 19:54:55 följande:
    Håller med även om läkemedel (alltså bland annat "benzo") nog kan ses lika utbrett bland samhällsklasserna som cannabis. Saken hör väl till att just cannabis har en efterfåga större än det övriga ihop (med undantaget just läkemedel, som ligger i närheten) och att just cannabis och de mest populära läkemedlen (som "benzo") - just erbjuder ett lugnande rus (bland kaffe, socker, alkohol och alla andra stimulanter som samhället erbjuder).

Det ter sig inte allt för konstigt, att människor i en bersusningskultur - söker sig till annat än enbart, enbart och uteslutande stimulanter. Det säger sig självt att det inte passar alla och att alkoholens baksida förstärks ohyggligt, när fel människor helt enkelt tar vad som erbjuds (vilket utmärker sig i onödiga våldsbrott, sexuella våldsbrott, förstörelse och förargligt beteende - en massa ont, som i mångt och mycket inte hade uppstått under ett lugnande rus).

I en värld där doktorn KNAPPAST delar ut exakt samma hjärtmedicin till alla med behov av hjärtmedicin (vad som hjälper den ena kan direkt skada den andra) - så ter det sig egentligen inte långsökt, att även berusningsmedel fungerar likadant, alltså olika för person till person.

Människor kan inte ro för deras unika kemi och kan inte heller ro för att de fötts i en berusningskultur, varför området borde bejaka människan och samhällets bästa på ett funktionellt plan - snarare än att bejaka moral, principer och tankar om utopier, som vare sig bygger funktionella samhällen i sig eller hanterar människan så som vetenskapen beskriver henne.

Idag VET MAN att människor har unika kemier i deras kroppar, hela vården och läkemedelsindustrin rättar sig efter detta - varför följer då inte berusningskulturen i samma upplysta spår (det gör den i och för sig, men i det dolda och utan nyttig informatin och stöd ifrån staten)? Som att området som påverkar det offentliga allra mest, ska hålla sig sämst uppdaterad om hur det hela görs bäst.

Det finns inte en enda biokemist av pålitlig rang som skulle säga emot följande; ett individuellt matchat berusningsmedel skulle ge sundast resultat. Huruvida drog X eller Y passar Johan oc Eva bäst, problematiseras bara i onödan.

Fokuset på just cannabis finns av två orsaker; 1.) dess enorma efterfråga samt 2.) dess stora skillnad på rus, jämfört med stimulantia som alkohol. Om någon fungerar väldigt dåligt ihop med alkohol, som exempelvis börjar slå sin partner när medvetandet har supits bort helt omedvetet - så ter sig alltså chansen rätt stor för att denna skulle kunna bejaka sin berusningskultur DBETYDLIGT sundare ihop med cannabis istället.

Att även skräddasy tillställningar kan med fördel göras. En kväll med grabbarna framför ett TV-spel skulle säkert fungera bäst ihop med något lugnande, medan fotbollsmatchen följs med större engagemang ihop med stimulanter som alkohol.

Möjligheten att kunna görsa saker bättre - för en själv, för andra och i det offentliga - ökar naturligtvis med antalet alternativ att kunna skräddarsy situationen bäst med, jämfört med blott ett (1) enda. Det ska till att tjaffsa med logik för att lyckas mena något annat.

Att det sedan finns narkotika som tveksamt borde få offentliggöras som ett legalt alternativ, förringar inte faktumet att PRECIS ALLT tyder på att det finns ett stort behov av icke stimulanter i den här berusningskulturen. Helt enkelt ett alternativ till alkohol, oavsett skäl, och då ligger cannabis såklart närmast till hands och som just bemöter det här behovet.

Aja, mycket babbel i helt fel tråd men ämnet engagerar förbi bättre vetande ibland.
    Absolut. Få ta det i rätt tråd.
  • FiaMedFunkk
    Digestive skrev 2014-11-03 20:34:26 följande:
    Ah, gå och driv med kvinnors särskilda utsatthet angående sexuellt våld istället - rätt man på rätt plats, så att säga.
    Jo, det brukar jag ju göra. Kul försök. Men du verkar vara i rätt tråd, mobbare som du är.
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-11-03 23:52:36 följande:
    Så Kent Ekeroth deltog inte i partykvällen som där det skreks babbe och hora och slutade med järnrör i händerna på de tre blivande riksdagsmännen? Där Ekeroth filmade och inte på något sätt visade att han tog avstånd från den rasism som hans partikamrater spydde ur sig.

När media frågade om han deltagit så nekade han, dvs en lögn.

Avpixlat är inget alternativ till media, det är en sajt där människor bland annat hängs ut med namn och bild till kommentarsfältets hat och hot. Sajten hetsar till rasism och förföljelse. Ekeroth har upplåtit sitt konto för donationer till sajten vilket även skattemyndigheten fick nys om och upptaxerade honom för det. En solklar koppling. Dessutom har han sökt patent för namnet avpixlat vilket förstärker kopplingen och kan inte bortförklaras - avpixlat är sd's främsta avloppsrör där all intolerans i samhället samlas.

Ska jag fortsätta med Björn Söders rasism och lögner också?
    I Expressen får man en påhälsning och en mikrofon uppkörd i nyllet. Sen läggs klippet upp på hemsidan med namn och folk hatar vidare på Facebook.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-04 09:34:17 följande:
    Det är inte så ovanligt att mycket som kryper fram längs SD-stigen har problem med att definiera rasism, i mångt och mycket för att de flesta av dessa är mycket klent utrustade intellektuellt.

Nej, det är inte rasism att exempelvis  påstå att flocken som följer SD mycket väl kan vara den minst begåvade samling människor som någonsin samlats på eget initiativ, det är heller inte rasism att kalla Ekeroth sionistråtta.

Sionism är en politisk rörelse, som det är fullt möjligt att ha synpunkter på. Och huruvida vem det är en förolämpning mot att kalla Ekeroth råtta kan diskuteras.

Ett lämpligare ordval enligt mitt sätt att se är en lögnaktigt lismande ligist med kopplingar till den rasistiska kloaken avpixlat.

Så ska han överhuvudtaget jämföra med en råtta blir det mer korrekt med kloakråtta, men även då är jag osäker på om det är en förolämpning mot ett oskyldigt djur eller mot Ekeroth.

Ett obehagligt kryp, tycker jag passar bäst.
    Kalla en jude för sionistråtta är givetvis på gränsen till HMF och någon borde anmäl inlägget. Som ni fjollor brukar göra med mina.
  • FiaMedFunkk
    Digestive skrev 2014-11-04 17:43:51 följande:
    Ah, bara att konvertera till islam och sådana uttalanden kan på sin höjd ses som högljudda juridiskt. Den där domen - avpixlat.info/2014/11/03/klottra-hakkors-inte-hets-mot-folkgrupp-om-man-ar-muslim/ - slog nog rekord i dumhet faktiskt.

Uhh.. tydligen samma våldtäksskojare det här. Aja, bjuder på denna. Försvinn nu.
    Är du då här dum på riktigt, eller trollar du bara?
  • FiaMedFunkk
    Rataxes skrev 2014-11-04 19:10:10 följande:
    Allt är OK om man hatar från rätt håll.
    Jo, det goda hatet verkar kännas legitimt av PK människorna. Sen undrar de varför man kallar dem för PK.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-04 20:44:04 följande:
    Jo, jag förstår att du och Philipsson anser det - men det bygger ju på att ni inte vet vad sionism är utan ser det som en synonym till judar. 

Däremot anmäler jag bara inlägg där det länkas  till Ekeroths kloaak avppixlat.

Inte några av exempelvis Sufferings. Hen får fjolla på med sina analfixerade våldtäktsfantasier vad mig anbelangar.Det är ju liksom min tes att sverigedemokratin har lyckats samla den mest obegåvade skaran något politiskt parti någonsin har gjort genom mänsklighetens politiska historia.

Det är ju egentligen sagolikt att så mycket enfald har samlats till ett och samma parti, SD måste ju vara som ett svart hål vad gäller obegåvning, ett hål som drar till sig all enfald som finns i dess närhet.

Såg du förresten min länk till den sverigedemokratiska knarklangaren och Bandidospresidenten. Han lär ju inte vara så impad av Åkessons spelmissbruk, tror du att vi har en ny ledare på gång i honom.

Tar den en gång till

Och så har vi den där en SD-ledare i Västmanland finner själarnas gemenskap med en nazist, och då menar jag en person som avskyr judar, inte bara ogillar sionism.

www.expressen.se/gt/bandidos-ex-ledare-tvingas-bort-fran-sd/
    Sen har vi ju en M-ledamot som har hittat brödraskapet med en HA president.

hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.3505778-utpekad-mc-ledare-jobbar-i-halmstad
  • FiaMedFunkk
    Digestive skrev 2014-11-04 19:17:18 följande:
    Och hur domen motiverades sen.. jisses. Som om juden som såg sådant klotter inte skulle känna sig förföljd och hetsad - utan skulle dra helt isolerade och helt uteslutande paralleler till Israel/Palestina-konflikten och gått vidare där på gatan helt trygg och god till mods, för att den konflikten inte förs direkt i Sverige!?!?

Just hakkors har ju även fantastiskt mycket med just den konflikten att göra.. he..

Helt bisarrt det här faktiskt.
    Jag tror många håller med. Så fort man är muslim, så slipper man straff.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-04 23:27:53 följande:
    Hm, det verkar som ett stycke föll bort i mitt inlägg. Förmodligen blev jag för upprörd  av tanken på den våldsamma överrepresentationen av brottslingar bland SD-ledamöter i riksdagen. Om jag inte finns fel så har SD en överrepresentation på 600 procent av brottsdömda riksdagsledamöter; narkotikabrott, misshandel, förtal och liknande.

Skrämmande!
    Det som är skrämmande är att du minns helt fel. Och inte räds att sprida osanningar. Det gjordes en kartläggning inför valet som visade att SD inte alls hade någon vidare överrepresentation.

Men du är givetvis välkommen med en adekvat källa.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-05 21:53:38 följande:
    Nja, jag har ett gott minne. Men du får ta det med Biffus som tröttnade på SD-körens visa om att det var de anständiga partierna som hade brottsdömda personer som riksdagsrepresentanter.

Du kan läsa inlägget i Nihkas tråd, den med exempel på rasism och liknande bland sverigedemokrater.

Och det bör påpekas att det ränner sverigedemokrater där hela tiden och ger exempel på rasbiologiska institut och liknande (sverigedemokrater saknar ju relevanskontroll) men ingen har invänt mot Biffus uppgifter om lagförda sverigedemokrater som sitter i riksdagen.

Det finns tydligen en moderat riksdagsman som inte betalade tv-licensen, men i övrigt inget hos Sjuklövern, medan SD har en synnerligen grav överrepresentation av personer som dömts bland sina riksdagsledamöter.

Misshandel, förtal och narkotikabrott är exempel på sådan brottslighet.

Vill du jag ska länka till tråden - eller hittar du dit själv?

Det ska bli ett nöje att se dig försöka påvisa felaktigheter i uppgifternaSkrattande

För du smiter väl inte med svansen mellan benen, på känt SD-manér.

Tror du kanske att det är därför SD fokuserar så mycket på brottsbekämpning - alltså samma fenomen som med nolltoleransen mot rasism, ett sätt att förmana de egna att hålla sig i schack?
    Länka gärna till tråd samt inläggsnummer.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?