effemgea skrev 2014-01-06 14:49:32 följande:
Så du har ändrat dig - eller är det så att du inte finner någon mening med att vara konsekvent?
"Stoppa flyktinginvandringen helt några år och utvisa alla som efter ett visst antal år inte är självförsörjande/kan svenska" är ett citat från signaturen Errol Flynn från den här tråden.
Ett annat påstående från samma signatur i denna tråd är att vi bara ska satsa på de bästa av de bästa.
Eftersom vi just nu behandlar diskussionen om diskussionen så tror jag att detta är en orsak till förvirringen bland många sverigedemokrater, medan vi övriga tenderar att stå för vad vi sagt så tenderar sverigedemokrater att glömma eller förneka tidigare uttalanden.
Det är klart att integrationen vore enklare om det utbröt inbördeskrig i Norge och i princip alla flyktingar som kom till Sverige var norrmän - men så ser inte världen ut. Just nu är det flest syrier som kommer till Sverige, den beror inte på att svenska politiker anser att syrier är särskilt lättintegrerade utan att förhållandena i Syrien är sådana att människor tvingas fly därifrån.
Nä nu läste du in lite för mycket. Jag står för mina åsikter utan problem. Sparka ut kriminella - ja tack. Sparka ut människor som inte har intresse av svenska språket eller egen försörjning - ja tack.
Vi borde ta in en mindre andel flyktingar med verkligt skyddsbehov. Det ska inte gå ut över svenska välfärdsstaten och skattebetalare. Och absolut skulle jag vilja att Sverige tog in kompetent arbetskraft. De bästa. Vi behöver inte fler människor som inte kan läsa eller skriva med stora barnkullar. Eller med en religion som gör de svårare att anställa pga klädsel och dylikt.
Och även om det är krig i Syrien just nu så är det inget som säger att Sverige ensamt ska ta störst ansvar.