Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-01-06 12:39:41 följande:

Så fattigdom är OK bara du inte ser den. Nu tigger de och det är inte samma sak som att få socbidrag och mig veterligen finns inga planer på att ge tiggare från Rumänien och Bulgarien socialbidrag eller varför tar du upp det som en möjlighet?

Jag tycker det vore utmärkt att förbjuda fattigdom. Vi bor alla på samma planet och i det stora hela påverkar allt A gör B och vice verse så jag ser det inte bara som en humanitär gärning utan något som i det stora gagnar alla. 
    www.sydsvenskan.se/Pages/ArticlePage.aspx&epslanguage=sv

Jo det pratas om att tiggare ska kunna få försörjningsstöd. Samma rättigheter som illegala. Tandvård, sjukvård, skola osv.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn

www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/papperslosa-far-ratt-till-utokad-vard

Papperslösa barn får samma vård som svenska Den största förändringen gäller papperslösas barn upp till 18 år. De jämställs nu med svenska medborgare och kommer att få samma vård som alla andra barn.

Inte bara vård som inte kan anstå med andra ord.

www.dn.se/ledare/signerat/papperslosa-migrationspolitiken-rundas/

Bra artikel.

• Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 13:14:31 följande:
    Bra artikel som på slutet sammanfattar alla olika medborgares rättigheter under nuvarande svensk lagstiftning.

Har du läst den själv? Den ger ett lite annat fokus än det du presenterade den under.

Det är ju intressant att notera att alla EU-medborgare med EU kort har rätt till exempelvis sjukvård, men att fattiga romer från EU-länder som inte har EU-kort pga av att de inte fått det av sina hemländer nekas sjukvård och att de därför kommer på tal för särskilt stöd för att inte som i sina egna hemländer ska misgynnas.

Jag tycker EU kunde pressa på mer om att medlemsländerna ska ta hand om sina egna invånare med höga böter och vitesföreläggande för länder som beter sig så skamligt åt som exempelvis Rumänien gör mot sina romer. Ett steg mot att förbjuda fattigdom - typ Glad.
    Jag har läst artikeln.
    Rumänien ex borde definitivt böta för att de låter övriga EU ta hand om deras medborgare.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 13:28:25 följande:
    Han har hängt här intensivt i flera år och sprutar ut "SD 2014!" och rasistiska uttalanden. NÅGON gång måtte väl även du ha märkt och klarat av att reagera på mer än på att andra påtalar hans rasistiska uttalanden?

En god ton kan inte skapas på ett forum när delar av deltagarna sitter med en pappåse över huvudet när det gäller flagranta övertramp och sedan behandlar samma personer seriöst inlägget senare. Det hela blir ju ingen diskussion då utan en fars. Det här gäller inte dig speciellt utan generellt.
    Nja jag är nog lite för självupptagen för att memorera andra medlemmars retorik och smutskastning av varandra.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-06 14:30:52 följande:

Och problemet är..?
    Diskuteras delvis i artikeln som du finner i samma länk.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-06 14:49:32 följande:
    Så du har ändrat dig - eller är det så att du inte finner någon mening med att vara konsekvent?

"Stoppa flyktinginvandringen helt några år och utvisa alla som efter ett visst antal år inte är självförsörjande/kan svenska" är ett citat från signaturen Errol Flynn från den här tråden.

Ett annat påstående från samma signatur i denna tråd är att vi bara ska satsa på de bästa av de bästa.

Eftersom vi just nu behandlar diskussionen om diskussionen så tror jag att detta är en orsak till förvirringen bland många sverigedemokrater, medan vi övriga tenderar att stå för vad vi sagt så tenderar sverigedemokrater att glömma eller förneka tidigare uttalanden.

Det är klart att integrationen vore enklare om det utbröt inbördeskrig i Norge och i princip alla flyktingar som kom till Sverige var norrmän - men så ser inte världen ut. Just nu är det flest syrier som kommer till Sverige, den beror inte på att svenska politiker anser att syrier är särskilt lättintegrerade utan att förhållandena i Syrien är sådana att människor tvingas fly därifrån.
    Nä nu läste du in lite för mycket. Jag står för mina åsikter utan problem. Sparka ut kriminella - ja tack. Sparka ut människor som inte har intresse av svenska språket eller egen försörjning - ja tack.
    Vi borde ta in en mindre andel flyktingar med verkligt skyddsbehov. Det ska inte gå ut över svenska välfärdsstaten och skattebetalare. Och absolut skulle jag vilja att Sverige tog in kompetent arbetskraft. De bästa. Vi behöver inte fler människor som inte kan läsa eller skriva med stora barnkullar. Eller med en religion som gör de svårare att anställa pga klädsel och dylikt.
    Och även om det är krig i Syrien just nu så är det inget som säger att Sverige ensamt ska ta störst ansvar.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-06 15:05:38 följande:
    Var det inte så att Ekeroth  la ut en redigerad snyftversion av partitopparnas babbande och viftande - och först när Expressen presenterade hela versionen fick den ryggradslöse lögnaren krypa till korset.

Åtminstone är det så jag minns det hela, att  Ekeroth grät strida strömmar på nätet över de övergrepp patrioterna utsatts för på Kungsgatan.

Ungefär som rullstolsfyllot som ljög om att han blivit rånad av invandrare - var det näringspolitisk talesperson för SD han var?

Dessvärre verkar begreppet personlig moral vara totalt okänt bland sverigedemokrater, och det är kanske därför man uppfattar dem som så oerhört osvenska.

Varför skulle egentligen Suffering vara bättre än partitopparna - hen resonerar förmodligen så att hen är en precis lika god lögnare som de i ledningen - att ändamålet helgar medlen och att ingen lögn är för stor för att inte kunna användas i den patriotiska sanningens tjänst.
    Du är ganska tråkig att skriva med. Du tillskriver människor en jävla massa åsikter som du inte har en aning om. Man blir inte osvensk för att man är Sverigedemokrat. Lägg ner dravlet.
  • Errol Flynn
    Philipsson skrev 2014-01-06 18:20:04 följande:
    Relativt välutbildade svenska ungdomar flyttar till Norge för att jobba, och outbildade/icke-svensktalande flyktingar flyttar hit för att bli försörjda.

Nån som tror att  denna utveckling är positiv för Sverige?
    Jag antar att du syftar på Aftonbladets artikel skriven av Norges tidigare arbetsminister?

www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article18117728.ab

• Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-06 20:25:03 följande:

Vi har olika syn på vad som menas med svenskt eller inte. jag är en del av den tradition som säger att man inte ljuger och står för det man har sagt. Det är klart att detta inte är specifikt svenskt men inte desto mindre en tradition jag anser vara värd att uppmuntra och bevara.

En av mina främsta invändningar mot sverigedemokrater på gräsrotsnivå såväl som på ledningsnivå är att de konsekvent brister i sanningsenlighet.

När jag citerade dina två uttalanden så ansåg jag inte ens att de var tolkningsbara, utan bara exempel på hur svårt det är att veta vad man säger om man inte värderar det man säger mer än att det bara handlar om betydelselösa ord.

Du skriver i ett inlägg "Stoppa flyktinginvandringen helt några år och utvisa alla som efter ett visst antal år inte är självförsörjande/kan svenska."

Det är otvetydigt. Det står stoppa invandringen och med det menas inget annat än stoppa invandringen.

Att du sen skriver att du inte anser att flyktinginvandringen ska stoppas utan bara regleras hårdare, tja det är ett exempel på hur du inte förmår att vara stringent i din argumentation.
    Jag trodde att det var ganska självklart att det är flyktinginvandring som åsyftas. Invandring (arbete, kärlek, studier) är inget problem då dessa allt oftast inte belastar skattebetalarna. Undantaget anhöriginvandringen och den borde strypas bums också tycker jag. Är man inte självförsörjande ska man inte ta hit fler som ska försörjas. Men sitt och leta ord istället för att diskutera frågan. Det kommer du långt på.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?